Sunday, June 14, 2020

Nasi beriani, karipap seksi😝

Hailu...

Hari cuti sabtu ahad adalah hari yang ditunggu2 sebab boleh balik kampung lepas cembese masak memasak hahaha.  One of my hobi lahh masak memasak. . Minggu lepas aku masak nasi beriani. .



Layankan ibu aku juga ni..  Banyak kali study kat youtube sampai hapal 😂 alhamdulillah sedap! Aku ni tak minat nasi yang berempah camni.  Even nasi ayam pon aku tak minat.  Aku suke nasi putih makan dengan lauk je.  Titik 😂


Minggu ni aku buat karipap.  Al kisahnya... Ibu aku tengah berselera makan karipap.  Hari2 karipap pon takpe.  So,  we alls adik beradik ni byk la bekalkan stock karipap frozen dalam peti sejuk.. Tapi,  ibu sesejak cont. ubat chemo nikan bibirnya pecah2 lepastu tak boleh makan pedas sikit mesti akan terasa pedas bebenau.. So,  minggu ni aku decide buat karipap frozen banyak2 yang inti tu tak pedas langsung.  Just kentang,  telor, ikan bilis dgn bawang. 
Walaupun bukan first time aku buat karipap tapi kalini aku rasa karipap aku lawo la pulakk.. Gigih aku mengelim tepi karipap tu sampai sakit ibu jari aku hahaha.  Tapi puas la hasilnya yang penting ibu suke..  Seksi bukan? 😁

Now, aku baru siap cuci kereta,  cuci sendiri jek depan rumah..  Malam ni nak keluar jumpe kawan.. kilatla sikit kereta aku tuhh 😝

Well..  Tu je aktiviti aku cuti ni. 



1 comment :

ezy.fia said...

limited edition betol bdk azi ni..
suka nasik putih je.. haha