Saturday, April 30, 2011

♥ Recycle ME! ♥

hye salam saturday...hari ni aku nak ajar korang care berjimat cermat yang mendatangkan hasil yang boleh di katekan baik....


ye! aku memang dah naik gaji...



ye! aku memang nak beli apam balik untuk sebulan...siut je korang ek...haha



dan ye! aku memang tak berniat nak belanje sape-sape....hahahahahhaa lagi kijam aku cepat-cepat mengelak budak-budak opis mintak belanje kepc...aku cume mampu belanje apam balik je kat dorang...aku happy korang mesti happy...haha



aku ngaku aku memang kemut kedekut taik idung masin masin manis bak kate mommy..haha....jadi??korang rejam la aku sampai mati...haha



aku bukan kedekut sebetulnye...aku memeygang konsep ''simpan kan lebih bagus...'' ha tak gitu...sebabnye aku nak nak nak tuttt bukan kawen...aku nak bawak korang pergi unibersal studioo kat singapore nun sane dekat je dengan opis aku..ecehceh...mau tak mau tak...



memang! aku memang kecur tengok perkataan JIMAT...PERCUME..aku cepat je sambar...tak payah di ajak aku mencapap sendiri..ahaha...

aku nak makan ni sebetulnye..kan jimat untuk due orang...tapi budak kat department aku bukan dua orang..satu aeroplane kau!...aku kansel je hajat nak makan ni!






jadi aku beli je meggi cawan..lagi berbaloi..kalau kembang kan nampak macam banyak..hahahaa


ha amek kau...tutup die abes terkoyang dek tangan aku yang ganas nih!...aku tutup je pakai kotak antivirus tu..hahaa gile pemalas nak pergi pantry!




boleh tunggu lima minit...nak gossip dengan brader meja sebelah pon boleh..tak de hal...asal jangan mintak meggi aku sudah..haha




ha jadik dah...kembang sebesen..bau die memang kemaruk...sanggup tepon bekas awek mintak secawan...huhaha




lepas 30 saatt abes licin!! amek napas sikit...semput peluh peluh dahi mase makan kan...jadi lepak kejap minum air suam...





then, pergi basuh...jagan malas-malas lepas makan basuh la...bogel kan skali cawan tu...ha ceksi sikit.....




lepastu.........












jeng jeng jeng....



















































nebes dulu....
























































hahaha






























aku kedekut ke??











































salah ke berjimat cermat??




























lalala

















































salah tu tidak...tapi jangan la melampau-lampau sampaikan...........





















































bekas pensil pon aku tak nak beli! sanggup pakaii bekas cawan megi ni..haha

eh, cop ni bukan kedekut...tapi mengamalkan konsep kitar semula ok...

aku rancang nak touch-up sikit...bagi cun...kihkihkih 












Kitar Semula...ayuh selamatkan BUMI!......

FIKIR DULU SEBELUM BUANG!

this message brought to you by:










30 comments :

Shaz. said...

salam sabtu azi~ naseb ler azi udah ade buah hati pengarang jantung...si jejai tu..lau tak mommy dah sambar azi jadi menantu..pandai jimat, rajin keje....pemaleh tu leh tutup mate sebolah~heee...

Unknown said...

hadoiiiiii..atas tu mommy terlupa sign out acct anak mommy...sowi mowi ek azi musyuk2...heeee

NasQ said...

hoho... ok gak alasan ni... aku pun nak guna alasan ni la... muahaha....

:: cikNuurul :: said...

hias la cepat2,..cntek2,.nnti kantoi lg,.hehe,.

teyn teyn said...

huhuhuhu ..

jom kite recycle same2 ler..

nak buat jugak..

huhuhu

neway follow here dear :)

azi nur said...

mommy: hohooo ala nak menggatai la...haha

azi nur said...

nasriq: moh buek!

azi nur said...

cik nurul: hupps! haha

azi nur said...

cik teynteyn : moh ler kito!

ezy.fia said...

rase cam lame je xsnggah cni..
ngee..
bgos la azi!
bkn kdkot..
hahakk.. letak reben2 msti cantek..
koh3

liyana said...

haha..terbaik r!

Fendy TZM said...

Ouh kreatif betul ni. Banyak lagi barang boleh dikitar semula. Helmet boleh dijadikan pasu bunga, kasut tumit tinggi boleh buat ketuk-ketuk cili bila lesung tak ada. Haha.

P/s: Miss Tira ada convocation hari ini. Jadi Bro Ery menjalankan tugas Blog Walking.

ILA HonEyBuNNy said...

fuhhh..

bagus jugak idea neh...

berbaloii makan magie kan..dapat buat tempat letak alat tulis lak...

ila nak buat jgk la..xpyh beli bekas pen lagi..heheh

azi nur said...

kahkahkah...u olls memang terbaik lah!

belog|amiyo said...

gua terliur tgk maggi itu..sekian..

Qaseh Dalia said...

HAHA KEDEKUTTT

Lea Isnawi said...

hahaha..bagus2
jimat2..

dill said...

bagusnye. jimat cermat amalan mulia :)

Miss Dill^^

Bidadari Syurga said...

wahhhh tu bukan recyclelah... tu kreativiti art namanya... cantik gak bila dah bogel cenggitu

hans said...

lama teman xmakan maggi

Mr iz said...

he he he he...betul nye recycle... benda ni kekadang kalu kita pandai bole menarik jadinye.... he he he... tapi tak pe... tak dapat kfc pun tak da hal..tak dapat apam pun tak da hal...he he he... janji... hati mau senang...he he he... maggi kasi pos laju satu...he he he

EzayHadry said...

amboi teruk la...haha tp jangan la diamalkan selalu...apa? megi memang la jangan diamalkan selalu..hehe bagus2 gak dpt reuse ni..hihi jgn pensel berbau meggi sudah

Anonymous said...

terbaekkk lahh
:P

Unknown said...

bagus la ko.. kreatif.. klu xnk belanje ikut nafsu tu bukan kedekut.. itu la bagus.. klu kedekut tu org yg berkire ttg brg keperluan.. :)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
bijak bijak ..nice and cool

adan said...

salam... ahahahaha... KUDUKUT PUNYA OLANG..

btw ok la tu.. recycle itu bagus..
kalau nak,kat rumah saya ni banyak gak megi cup tu.. boleh letak pen banyak2..

sebenarnya tak kedekut pun.. kreatif la azi ni..

tehr said...

hehe
best2
usah membazir dan rajin2 la buat kerastangan
kan?

AkuMuzikFilem said...

kedekut dengan menggunakan alasan kreatif dan kitar semula. haha. ok gurau je, ok apa cara awak tu

azi nur said...

tehr: kerastangan...hehe ok baikk!! yeszza

KUREKURE COMEL said...

bijak2..hahaha..sebijik mcm perangai mina...nnti dpt hadiah dari mina blh la buat recycle yeee...hehehe