Tuesday, July 2, 2013

BRAKE DRUM : REPLACEMENT #1

salam,

alhamdulillah stok untuk tukar brake drum dah pon sampai semalam petang, segera kan... pihak SC sendiri yang call petang semalam jam 04.35 petang. then, buat appoitment hari ni jam 10.00 pagi tadi.

oleh kerana aku dah study kat forum, mostly ramai yang merungut sebab dorang tukar bukan sekali, tetapi banyak kali..tu yang buat aku risau. ade yang cakap 17 hari lepas tukar jadi balik..cuma bunyinya lebih senyap 'chic-chic'..yang ni aku tak sure, sebab ini kali pertama aku tukar dan aku harap ini kali terkahir jugak la kan..tak kan la sepanjang warranty kerja nak tukar aje..ini boleh mengundang kemarahan..

supplier dari pihak Sapura harus di persalahkan kalau bende ni asyik berulang kali berlaku...dan pihak DRB jugak perlu lah pantau bende ni elok-elok..aku baca dekat forum pon naik seram..hopefully semua berjalan lancar..kalau pikir sangat pon tak bagus ok..jadi chill dan doa...lain-lain kerja Tuhan...

aku ok je selagi tak mintak duit...kalau dah tahap mintak duit tu aku mungkin lah, mungkin akan pertikaikan...well, humans kan...


5 minit pukul 10.00 aku dah terpacak kat situ..mehhee..aku tak boleh kalau bende yang sangat penting ni di lenggah-lenggah kan.. opis pon ok je kalau aku nak keluar ke mana-mana. keja aku pon bukan dalam opis 100% so, ade la alasan nak keluar.

dalam jam 10.30 pagi camtu dah siap pon dorang buat kerja. banyak kot kereta nak service nye lain nak itu nak ini la. nasib baik la jugak aku da buat appoitment. boleh la lepak kat bilik air-cond, bace majalah Ujang, APO, buku resepi pon banyak. layan wassap lagi layan FB lagi.. hoii banyak betul mase terluang kan..

dah setel semua, aku sempat la menemu ramah *ceh sorang 4men ni, nama dia Raja. tak silap aku dia lah yang menservice kereta aku mase mula-mula dulu. so, aku pon mesra kan, die pon mesra *tetibe

"mr. raja, ade kemungkinan tak brake drum tu rosak lagi?"

"tak da masalah dah lepas ni, so far sekali je cust. datang komplain"

"ok"

"so, u no worrie ok, dulu memang ada ramai yang complain tukar banyak kali jugak, but, dah setahun ni, supplier dah improve then, cust. pon xde datang complain lagi."

"ok, kalau ada bunyi lagi, i dtang sini lagi la, ok? tqqqq"

"ok, no problem, :)"

pastu borak-borak tah hape-hape sampai die pon tak buat-buat kerja. haha

ok..setakat ni takde masalah dah..tadi aku pon dah bawak. kawan suruh test bawak slow-brake, bawak laju-brake. so, memang dah takde bunyi dan lain-lain problem...


so, pueh hati... :p




sila kunjung mengunjung~ 


No comments :