Monday, July 8, 2013

TUTORIAL : UPDATE ENTRY FROM SMART PHONE (SAMSUNG G3)

hai--haii---haiii

alhamdulillah masih bernafas pagi ni. entry yang lepas aku ade share pengalaman pertama aku update entry secara langsung dari handphone. perasaan amatlah jakun. aku guna S3 ni sejak tahun lepas lepastu janji nak share experiance la konon, lepastu tah kemana janji-janji tu. haha. ok, ini baru kali pertama aku try meng-hupdate entry menggunakan beliau (S3) yang seksi ni. jakun-jakun-dan jakun begitu juga sererusnya. kehkeh-kehh.

so, aku nak share la jugak macam mana aku update entry guna handphone u olz. batak sangat T__T. aku pon ade masa terluang tempoh hari, tu yang terpikir la nak sharing. hope enjoy~



sebenarnya dengan menggunakan Chrome kat smartphone sangat best tau.




sebab nya, dekat phone kite ni boleh create NEW TAB. bape banyak TAB pon takpe. kalau pakai phone dulu T__T memang tak dapatla nikmat macam ni T__T.




so, ini la ghuper blog kite dalam phone.




boleh la start buat NEW POST. cenggini la rupenye. kecik dan super kecik. tapiiii jangan risau, kite boleh zoom ikut berapa beso kite mahu.


sehingga beso gini. tahap bapak lipas. haha


then, boleh la buat ektibiti macam biasa. nak uplod pic pon senang jugak.




 pilih terus dari Gallery.


tunggu looooading macam biasa.


dah berjaya upload!!




dah siap pon entry kite. berjaya dan sangat seronot. thumbs up pada diri sendiri. *clap-clap-clap. 3 bintang cikgu bagi.

cara macam ni sesuai la untuk mereka yang bz tak sempat nak ngadap lappy, nak tggu windows start. nak tggu wifi, nak tggu line bodben la haper. kalau pakai phone macam ni kan di mana-mana sahaja boleh rajeen kan jari menaip. pokok pangkal rajeen+smartphone+wifi. even nak bace komen ke nak reply komen ke boleh sangat-sangat-sangat. kau nak update sementara tggu client ke tggu bus ke train ke tggu kawan ke, tggu turn masuk jamban ke. senang cakap di mana sahaja. :)


dah syok-syok update, jangan lupa SIGN OUT ok. bahayaaaaaa :p





ok, tu je nak share. hope membantu.

sekian, dari saya yang batak! :p




No comments :