Friday, June 7, 2013

TIPS : LOAN KERETA

hai..

ok, hari ni nak sambung entry semalam..cuma hari ni nak di tekan kan bab LOAN..

perkara pertama yang ditakuti oleh bakal pembeli kereta adalah mengenai LOAN...

aku sendiri pon takut loan aku tak lepas...ade sesetengah bank, sangat mudah untuk buat pinjaman kat situ..dan ada pulak bank yang procedurenye sangat merumitkan..

yang aku sure sangat, kakitangan bahagian LOAN sangat tak mesra alam..haha..tu aku sure sangat...veri serius ko..seram jugak nak melayan dah macam polis dok tanya tanpa nada kemesraan di situ...T___T

petama sekali aku Loan dekat Bank Islam..ramai kata Bank Islam senang, mudah dan cepat..kata-kata itu sangat tak betul ok..aku rasa Bank Islam susah nak luluskan loan kita..dan aku sendiri tanye kawan-kawan kat Forum, ade yang setuju dengan pendapat aku dan ade jugak yang tidak...tapi ramai yang mengatakan Bank Islam susah nak luluskan loan kita..

lepas beberapa incident aku dengan bank tersebut..aku amek keputusan tak nak dah buat loan kat Bank Islam..stress..hehe lepastu, salesman suggest kan kat aku buat loan kat Public Bank (Islamic)..alhamdulillah dalam masa kurang seminggu loan aku di luluskan...syukur sangat-sangat...sangat mudah, PB (Public Bank) sendiri direct call, takde pulak call office...

biasanya kalau loan tak lepas ni mesti berkaitan dengan penyata KWSP kita . selalunya la kan syarikat swasta memang tak aci. sebb mereka potong kwsp sikit. konon nak bayar sikit. so, kene la berhati-hati bab ni. ekceli kalau gaji kecik, pakailah penjamin untuk keselamatan bank jugak. janji penjamin kite tu ade income monthly.

kemudian pergi bank, untuk tandatangan banyakkkk dokumen. harus prepared jugak duit insurans sebab dorang akan cakap masa kita tandatangan dokumen tu. so, kene prepare awal-awal duit untuk insurans tu...

insurans tu untuk cover hutang kita jika kita mati..kira, famlily tak perlu la tanggung hutang kereta kita tu. so, bayar RM 135.15 sekali seumur kereta tu...

alhamdulillah...urusan bank sudah setel, jadi lepasni urusan di kedai Proton pulak...bayar deposit RM 3,000.00..lepastu ade tambahan lain-lain. contoh tambah nama pemandu ke dua ketiga keempat, lagi insurans untuk cermin, dan lain-lain. yang ni nanti engkorang tahu la bila salesman tu kasi tahu korang masa bayar deposit kereta tu k.


ok, hope dapat membantu~

99 comments :

anis said...

Cik Azie, bole dapatkan No tepon officer yg buat loan kat public bank x? Sy nak buat loan nak beli keta. Tima kasih byk2

anis said...

Bole email sy ke anis1222@gmail.com

azi nur said...

sy sudah email.

Sofea said...

Salam Cik Azie. Boleh Cik Azie emailkan contact no officer utk buat loan pubic bank tu?. Email saya: heartshiver@gmail.com. Terima kasih.

azi nur said...

sy sudah email. cek ur email. k. :)

Unknown said...

boleh email syae no officer tu? luisgracia_83@yahoo.com

Unknown said...

salam..cik azi boleh saya dapat kan contact bank officer tu. tq
my email : faezi.mohamad@gmail.com

Unknown said...

cik azi,boleh bg nohp orang bank tu. area mner ye. my email maznan.services@yahoo.com.my

Unknown said...

Cik email contact no officer tu ni email sy .
annefernandez42@gmail.com. Tq

Mek Onie said...

hai sis,boleh email sy di letopink@yahoo.com

Rosena Spa said...

Hi sis, boleh email contact number officer tu aryantie@gmail.com thanks

Unknown said...

Hi kak, tlg email nombor hp pegawai Public Bank tu. Thx

Unknown said...

Email: thomaslim444@gmail.com

Mimi Collections Online said...

Salam. Azi blh bg no contac pegawai tu ke. Email
Akak mzabadie@gmail.com

nurul suraya said...

setuju, sy pun wt loan kt public bank. lam seminggu je dh setel. tros tgu kete je. hehe

Unknown said...

Boleh bg sy contact officer 2...
mohamad.abu.bakar.baharuddin@gmail.com
Thanks..

nilam said...

Salam.. Cik azi, boleh x bg nma pgwi bnk tu? Tolong emel ke nilamenterprise08@gmail.com
Tq

nilam said...

Salam.. Cik azi, boleh x bg nma pgwi bnk tu? Tolong emel ke nilamenterprise08@gmail.com
Tq

Unknown said...

Salam..Cik azie boleh saya dapatkan ctc no officer bank tu n nama dia..tgh tgu gak loan public bank

Unknown said...

ni email saya mkycayrol@gmail.com

Well said...

salam cik.azie boleh email no. tepon officer public bank tu dkt sy.. yunimie@yahoo.com.. TQ :-)

Unknown said...

salam cik boleh tak emailkan no telefon pegawai bank ke unny84@yahoo.com.my...tq

Unknown said...

as salam cik bleh bg no pgwai public bank tu.sy nk contact bt loan keta.wanboy20@yahoo.com tq

bandle_kl said...

Salam cik azie, mintak tolong emailkan no bank Officer tu. Sy pun nak wat loan Keter... Tq mdsadi.dikon@gmail.com

bandle_kl said...

Salam cik azie, mintak tolong emailkan no bank Officer tu. Sy pun nak wat loan Keter... Tq mdsadi.dikon@gmail.com

Unknown said...

As salam...cik azie tlng bg no contact pegawai public bnk n tempt katne?

email. abdulaziz.husin@yahoo.com

Unknown said...

As salam...cik azie tlng bg no contact pegawai public bnk n tempt katne?

email. abdulaziz.husin@yahoo.com

Unknown said...

Eakewww

Unknown said...

Aku ta taw r lulus x da bpe ary xde brite.

wani said...

Salam.. blh dpt kn num office pb tu.. email kt saya wani_53372@yahoo.com..tq

Musafir iman said...

salam cik.Azie boleh email no. tepon officer public bank tu dkt sy.. zf.globe.engineering@gmail.com.. TQ :-)

Unknown said...

Salam cik azie.tlg emai kan no tepon office public bank dk sya .Tq .
sweetladies_nad93@yahoo.com

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Tlg bg contact no pegawai public bank...syamir_06@yahoo.com

Unknown said...

Tlg bg contact no pegawai public bank

wardah collections said...

assalam..sy pun nak no pgawai public tu,nicmadi788@gmail.com

azi nur said...

mohd amir betol ke email yang awak bagi ni. sy xdapat sent email. yang lain sy dah email kan. do check ya! tq

Shal said...

Assalamualaikum. Saya pun nak email pegawai public bank itu juga. Dia di area mana yea? shalawatiabdulhamid@yahoo.com

Shal said...

Assalamualaikum. Saya pun nak email pegawai public bank itu juga. Dia di area mana yea? shalawatiabdulhamid@yahoo.com

Unknown said...

Askm, sy pun nak email pegawai bank tu atau no whatsapp.. ni email sy asdhf8887@gmail.com

Unknown said...

assalam..sy pun nak no pgawai public tu, zhey77@gmail.com

Unknown said...

assalam..sy pun nak no pgawai public tu, zhey77@gmail.com

ariyak said...

Boleh bg no pengawai public bank itu,saya nak buat loan beli kereta baru
Email : yak507@gmail.com
Sekian terima kasih.

Unknown said...

emailkan saya yanfendi87@gmail.com

mybabyyou said...


email kan sy..

mybabyyou said...

arieyafiey@yahoo.com

missy said...

salam..cik mohon email pd saya boleh. missynote80@gmail.com
TQ

Anonymous said...

Salam, boleh emailkan juga no officer dan ni area mana ye?

norsyazasamsudin804943@gmail.com

Unknown said...

As salam boleh bagi no officer bank tu & lokasi bank
hassanzalina87@gmail.com
Terima kasih

Unknown said...

Salam..boleh dapatkan no telefon officer tersebut..
amslal@yahoo.com.my
saya pn lyna dr s.alam

Unknown said...

salam..blh emailkan no officer tu
rilshah24@gmail.com

Unknown said...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan, BRENDA HARAPAN pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan keadaan Dari
$ 20.000 untuk $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (brendahope816@gmail.com)

Unknown said...

Salam.. blh sy nk no officer public bank tu blh?mimisyahirah22@gmail.com

Unknown said...

Salam.. blh sy nk no officer public bank tu blh?mimisyahirah22@gmail.com

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Anita. I live in UK London and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 U.S. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Anita, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com)Thank you

Unknown said...

Salam cik blh berikan sy no contact officer tu x? Sweetdolce@ymail.com.

Unknown said...

Salam cik blh berikan sy no contact officer tu x? Sweetdolce@ymail.com.

muni said...

As salam..cik azie bolh email saya no pegawai public bank yg bhgian loan x...munirah.kikyb@gmail.com..
Terima kasih

muni said...

As salam..cik azie bolh email saya no pegawai public bank yg bhgian loan x...munirah.kikyb@gmail.com..
Terima kasih

Unknown said...

Email kn sy no bank officer kat sy
jahatbooduck@gmail.com

. said...

Salam cik . Boleh bagi no pegawai public bank tu . Mustakimi.idrus@gmai.com
Tq

Unknown said...

salam sy pon nk cuba jugak..ade no officer bank tu tak..qaiyumk@gmail.com..t.kasih..

Unknown said...

Hii cik azi .. bole email kat sy no hp Public bank tu... mohdaujimohdnasri@yahoo.com ... tq ye..

MissBeautyW said...

Salam kak . Boleh emel saya contact officer tu .

missbeautyw@gmail.com

Tq kak ☺

Unknown said...

Salam..boleh tolong emailkan contact number officer public bank tu tak

Unknown said...

Salam..boleh tolong emailkan contact number officer tu tak..
Sent ke qamalrizal@gmail.com

Unknown said...

Salam..boleh tolong emailkan contact number officer tu tak..
Sent ke qamalrizal@gmail.com

Unknown said...

Boleh sy dptkn contnt oficer bank itu..emil sy mohdhakimualim5@yahoo.com

Unknown said...

Boleh sy dptkn contnt oficer bank itu..emil sy mohdhakimualim5@yahoo.com

Unknown said...

Boleh sy dptkn contnt oficer bank itu..emil sy mohdhakimualim5@yahoo.com

Unknown said...

Hi,email saya no tel dan nama pegawai tu ya.
noordinmohdnoor@gmail.com

Unknown said...

saya nak tanya, mak saya telah meninggal dunia, dan baki hutang kereta dia masih ada setahun berbabki untuk dilangsaikan. adakah bank akan tarik kereta tu jika saya x mampu membayar?

azi nur said...

saya tak sure malik faizal. yang saya pernah dengar dan pernah alami sendiri oleh keluarga terdekat, kalau kereta tu nama si mati, maka hutang nya di kira habis. means, tak perlu bayar dah sebab penama tu dah meninggal and kereta tu dah jadi milik keluarga awak. bank tak akan ambil balik or tuntut apa-apa dekat keluarga awak.
ape pun awak kene berjumpa dngan pegawai bank yang uruskan loan kereta arwah tu untuk kepastian lebih lanjut.

Unknown said...

Salam cik.. Boleh tolong emailkan contact officer tu? Ni email saya safarulnizam95@hotmail.com
Terima kasih :)

Unknown said...

Salam cik.. Mintak tolong emailkan no.fon officer public bank tu ye
aminakbar94@gmail.com

Unknown said...

Salam cik Azie. Minta tolong untuk saya teruskan urusan loan kereta. Amat membantu jika akak boleh emailkan no. Fon dan detail pegawai public bank tu.
- puchandi360@gmail.com

mek said...
This comment has been removed by the author.
mek said...

Dear Azie, pls emailkan saya officer ctc PB tu di email saya mekluv@gmail.com.. Tkasih

Unknown said...

boleh emailkan no pegawai PB tu terima kasih ye cik azi. mohdradzidarus93@gmail.com

Unknown said...

Salam.. sis emailkan saya nombor pagawai public bank tu. mieszbebolious@gmail.com

Unknown said...

Salam.. sis emailkan saya nombor pagawai public bank tu.
rusydan59@gmail.com

Unknown said...

boleh dapat nombor oficer tu x?
ini email i : saintstam@yahoo.com

Unknown said...

Assalam cik azi .. bole tlg email kat sy no hp peg Public bank tu... nur_suhana5818@yahoo.com ... tq ye..

Unknown said...

hi sis, boleh tak saya dapatkan nama dan no hp pegawai bank tu? email : khairaninabila59@gmail.com

cash loan said...


Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
loan at 3% interest rate, Contact us via Whats app +919205646839
mohanmendcompany01@gmail.com

LOAN SEEKERS APPLICATION FORM
******************************
1) Full Name:
2) Gender:
3) Loan Amount Needed:
4) Loan Duration:
5) Country:
6) Home Address:
7) Mobile Number:
8) Fax Number:
9) Occupation:
10) Monthly Income:
11) Salary Date:
12) Purpose of loan:
13) Where did you get our loan advertisement:

Unknown said...

boleh bg number pgwai bank tu ccik diemail saya,hudaelysa@gmail.com .Tq

Nadkipelin said...
This comment has been removed by the author.
amy said...

boleh saya dapatkan nombor office pengawai public bank tu emeil sya amieyliena94@gmail.com

NURUL YUDIANTO said...

Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pinjaman peminjam di internet dari NIGERIA dan lainnya bagian dari AFRIKA,

Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya menipu dan kehilangan Rp18,7 juta, untuk seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang Access Loan Firm, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari LADY ESTHER, jadi I Screams menuangkan dan menghubungi LADY ESTHER. via email: (estherpatrick83@gmail.com)

Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, saya diperintahkan untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit I dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp200 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman awal saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER dengan baik melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

SURYANTO SURYANTO said...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

Unknown said...

Oh seminggu je ea..sy baru dpt.call interviewn..die call sy dan gerentor..lama xamek masa?

Monkey said...

Hi sis boleh xsaya dptkan no tel n nama pegawai bank tu...email aisynrak@gmail.com

nur najihah nazri said...

Hai boleh saya dptkan no pegawai bank tu x .. email saya nurnajihahnazri3@gmail.com

Unknown said...

Hai..boleh sy dpt kn no pegawai bank tu..email sya norazeafidahfidah@gmail.com

Norisha said...

Salam cik azi, boleh emailkan ke saya norishahusna99@gmail.com

hazirah said...

cik azie emailkan ke saya jugak bole? hazirahrozi1998@gmail.com

hazirah said...

cik azie emailkan ke saya jugak bole? hazirahrozi1998@gmail.com

Unknown said...

em sya xfhm psl pnyata kwsp tu, apa yg mmpengaruhi dgn loan kreta ya, mcm mna bank buat penilaian ttg pnyata kwsp

Unknown said...

nak tnya , saya pon dh lulus bank , tapi kdai krta xcall pon lgi . sllu brapa lama ?