Wednesday, April 6, 2011

♥ contest : kenangan zaman sekolah ♥

as-salam...


malam ni aku penuh kelembutan dan kesopan tersipu-sipu malu terduduk bersimpuh aku di depan telibisen sambil update blog...sambil bw....sambil makan apam balik...sambil reply mesej peyjal yang tak mengenal erti jemu..ecehcehh..eh ade sambil lagi ni..sambil lipat kain...sambil tunggu mesin basuh benti berputar...huii banyak kerje sambilan yang aku buat...see, aku dah boley join TOTALY SPICES...aku mengaku aku suke katon ni...


yang sebenarnye aku nak bercerite pasal kontes...boley aku mukadimah sebegitu panjang...mintak maap ye..al-maklum aku kalau tak bercakap, tangan yang akan bercakap...ngee!

thanks Adan sebab tag...sudah lame tak juin mane-mane contest...kali ni mahu mencube nasib...kalau tak menang tak ape..janji aku becerite...korang bace...aku suke...yiii~



KENAGAN ZAMAN SEKOLAH RENDAH



contest oleh 
cik nurussalwa... klik banner untuk lebih lanjut~

tag



zaman sekolah rendah...ekceli mase sekolah rendah banyak peristiwe yang cukup menjengkel kan kalau di ingatkan kembali..hahaa

meh aku story secare ringkas satu persatu...


1) kasut terbalik

dulu aku pergi sekolah naik van...oleh kerane sipat kelam kabut amat sebati dalam darah, aku kerap menaikkan darah dreber dengan menunggu aku hampir 15 minit la jugak...

kalau dah kelam kabut, paham-paham je la..semua aku sambar...sampai aku tak sedar aku tersarung kasut belah kanan untuk dua dua belah kaki....dalam van aku baru perasan..nak mintak pakcik tu pusing balik dah tentut dapat...dapat maki la kot..jadinye aku amek langkah dangerouss sarung aje..sepanjang hari aku seperti warge OKU...gelak?? gelak la...aku tak marah...kawan-kawan dah tak heran sangat sebab bende ni dah selalu terjadi pade aku..hahaaa buruk kot.....



baju sekolah aku dulu kaler oren ok..huhu tipu!


 2) jalan itik

aku dulu bercite-cite besar nak jadi dokter...tapi biler balajar sains tak jugak pandai..mungkin cikgu sains aku dulu sangat garang...

mase aku darjah 5 aku pernah di denda jalan itik dari kantin sampai ke makmal..gile bapakk jauhh...terkengkang-kengkang aku jalan dalam seminggu tu...asal lalu depan cikgu nsem aku kaber la sikit, kepit-kepit...ekiusme bukan aku sorang ok, satu kelas kene dek kerane dapat result ujian pekse yang terharu~

aku benci sains mulai detik itu! =P




3) jatuh cinta

aku mule suka sorang budak lelaki berumur 26 tahun...pade mase tu die ajar pendidikan seni...ala budak-budak kan..biase la tu tak boleh nampak lelaki nsem..ekceli die sorang cikgu bukan seorang budak....haha...


mase pendidikan seni cikgu suruh lukis pemandangan dasar laut...


aku lukis pemandangan juge, memang indah.....pemandangan indah dimuka cikgu...hehehe lihat! betape gatal nye aku dulu...hahaha dulu la sekarang aduhh amet-amet jambang baitt..eleh macam korang tak..ha jangan tipu...bedose kang...





4) tangan basah

oleh kerane aku menghidap hyperhidrosis yang ketara..aku sering berdepan masalah dalam menulis...mase sekulah dulu tulis gune pensel 2b kan..jadi setiap kali aku menulis, tiap kali itu la tulisannye hilang...aku sering kali tensen dan kesedihan dong...bukan ku pinta..lahir ke duniaa...ceeewahh melalut..

kawan-kawan ade yang tak mau kawan dengan aku..sebab aku kuat berpeluh dan tangan selalu berlekit...

jadi cikgu selalu pesan, kalau nak menulis melukis, tangan kene lapik dengan tisu atau kertas...percayela dalam seminit kertas boleh lencun! hahaa lihat betape superb nye aku...sampai ke la ni aku lapik dengan  tisu jamban tau...banyangkan la berape kos belanje tisu jamban aku dalam sebulan...aisyemen..

alhamdulillah selepas ikut nasihat dokter...dah kurang air-air mengalir...korang tak suke...aku lagi tak suke!

cube banyangkan time adegen sarung cincin...jengjengjeng...hahaaa ok cukup!



5) kuat berangan!

mase kat kelas aku memang kuat berangan ok, bukan time sekolah aje..sampai ke tua mungkin..kalau cikgu mengajar kat depan...memang aku pokus..tapi aku pokus ke lain...."kalaula aku jadi cikgu..." 

ade satu hari cikgu bagi hadiah kat aku..."azi! berdiri atas kerusi! berani awak ye dalam kelas saye awak berangan!"

amek kau...


sukernye jadi cikgu tabika...budak-budak sangat jujur kan..haha






wahh banyak sangat aku nak cerite sebenarnye.....yang lucu-lucu je la...yang skema-skema ade jugak..tapi tak best la kot nak di ceritekan....eh lupe, aku dulu aktif bernasyid....stakat main kompang....ape ade hall...(ecehcehcehh)



ok dar~

14 comments :

ezy.fia said...

hihik..
byk tol kenangan..

mekaseh tag..
=)

cacing said...

ngah3.... kuat berangan... bagus2... bila berangan baru buleh terus hidup!

KUREKURE COMEL said...

hahaha...suka buat lawak...senak perut...slumber betol pakai kasut tu...kihkihkih...


cikgu ensem besa kena ushar...hahaha...sama lah....

Puan Nurussalwa said...

sis,
1st sekali thanx join..
suke sgt la..
mmg dok gelak2 nagn kawan bace ni..
mmg kenangan betul ni..

t kite tengok cmne result die ok..

=)

NasQ said...

mula2 tak nak ingat... tapi lama2 macam tertimbul pulok kenangan lama tu...

Anonymous said...

ERm menarik ni. Kalau Tira tak sempat nanti Cik Ery buatkan segmen ni ye.

Qaseh Dalia said...

haha kelakar

Qaseh Dalia said...

haha kelakar

Mr iz said...

he he he he... lawak kenangan zaman sekolah ni...he he he

hans said...

hahahhhaha....nasib aku xpenah kena denda jalan itik sejauh tu
selamat2
ekekekekeke

P/S : Kepada Blogger - Blogger Sekalian...Saya Nak Minta Tolong Jawab Online Survey Nih... (^_^)Y

fiezah91 said...

hahaha..bila ingat balik zaman sekolah..rasa lucu lak..ngehehehe

Unknown said...

wah! teringat kenangan skola plak?

Anonymous said...

Dah join: http://ceritatira.blogspot.com/2011/04/contest-kenangan-zaman-sekolah.html

Izafiza said...

singgah bace kenangan zmn skolah..mcm2 kenangan yer..=)