Friday, August 16, 2013

REVIEW BURGER BAKAR ABANG BURN : AL-LAZAT!

hai salam jumaat penuh barakah..

hari ni nak buat review pasal salah satu Burger Bakar Abang Burn (BBAB) yang hanya di jual di bulan ramadhan tapi telah dilanjutkan sehingga bulan syawal. sudah tentu namanya penuh kelazatan. hehe burger Al-Lazat nama di beri.


nak pergi masa bulan ramadhan memang tak sempat la. nak-nak dari taman molek ke masai tu punyalah jauh kononye... T__T. sebelum ni aku ade review jugak pasal BBAB ni sehingga mendapat perhatian page BBAB. wakaka. boleh la rujuk side belah kanan u olz k.




so, kali ni nak buat la review bebetol sikit. kemas dan sudah semestinya mantop. sanggup dahku ketepikan program diet semata demi nak pekena menu baru Al-Lazat tu... haha




sesudah sampai Today's Market jam 09.30 malam. datang dua kreta kau tahu!. nak ke Today's Market ni senang sangat-sangat. ikut jalan masai lama. sampai la nampak kuil belah kanan, petronas belah kiri. kat trafic light-kiri-trafic light lagi-kiri. dari jauh dah nampak TODAY's tu bercahaya-cahaya omak ai....



sesampai je kat dalam Mewah Cafe terus meluru ke arah kedai makan BBAB ni ha. lantas buat order dengan tamaknye. wakaka.


cuma kali ni, aku yang beria-ia menerangkan menu-menu yang ade kat situ kat sepupu sepapat aku dah macam gaya aku pekerja situ pulak :p. sampai staff BBAB tak terkata. ini lah hasil study aku kat page BBAB selama berbulan-bulan. stalker u olz..haha



sementara menungguh order siap. pergi la order air pulak. pilihan yang terbaik adalah air limau suam. kalau dah makan bende-bende yang heavy+cheese+mayo etc etc. elok la basuh tekak dengan air limau. petua mokcik aku ni. ade pekdahnye jugak. idokla rase loya-loya geli-geli tekak u olz.



kurang 5 minit, terpacak la burge-burger ni semua depan mate.

2 beef burger 
1 chicken burger 
1 Al-Lazat burger+cheese


ni la rupa Al-Lazat. aku siap bedah siasat rupe dalam. bagi tersekse sikit mata memandang. mehehee. komen: sedap sangat-sangat sampai tak tahu nak describe macam mane. mehehe. isi ayam yang lembuuttttt sangat, takde pon tulang. dah name pon burger kan ape kejadahnya kalau ade tulang :p. sos yang sedap super delisooss. sedap dan sedap! memang sedap gilo. aku paling suka isi ayam percik super sedap! betul ni tak main-main! :p




memang tak soh kalau tak hoder meatball yang berpuaka ni. termimpi-mimpi lepas makan. dah la sedap memang berasa la daging+blackpaper etc etc. :)




cheesy wedges die yang umphhhhh~~~~~....aku yang tengok ni pon terasa nak lagi...nak lagiiii!!!




ini la dia kawasan jajahan BBAB Masai, Johor!. dari pintu masuk dah nampak dah. so tak payah la pakai GPS untuk mencari beliau. :p. kawasannya luas. nak duduk kat mane-mane pon boleh. ade surau, tandas, buai pon ade. lagi tivi pon hado. eh memang strategik la!





aku kenalkan dengan brade yang selalu mentepek muka depan kaunter. bagus layan. A++ lagi aku bagi 5 bintang. memang betul bagai di kata, tak sampai 5 minit order dah sampai. mase ni buat order untuk bungkus bawak balik rumah...... dah la makan bungkus lagi pulakkkk!!!




nah tepekan terakhir! mai datang sebelum syawal menutup tirai!!!!!!



selamat mencube~ :)


1 comment :

ezy.fia said...

meleleh air liur tgk..
haha..
kat ganu xde la pulak.. ='(