Monday, August 5, 2013

FLASHBACK RAYA 1

well, hello..

aku ni sebenarnya takde la nak mooooddd hari raye sangat. bile bergaul dengan member yang memang tengah sawan nak raya otometik je aku pon sawan sekali. tapi bile tergolong dengan golongan yang kureng nak ber-mood raye tu, jam tu jugak aku rasa RAYA TU TAK PENTING. :p. tah ape mukadimah aku nih wehh!


di ringkaskan ceritanya. minggu lepas balik kampung. takde la kampung sangat. rumah taman ni nak kate kemeriahan berhari raye tu memang tak nampak langsung. raye ke tak raye ke same je situasinya. mehehe. dulu mase aku kecik kecik meriah main bunge api dengan jiran sebelah. sekarang sume dah besar gabak ade hati pulak kan nak main bunge api. masing-masing tak menyumbang generasi baru lagi, nak buat acaner. :p seingat aku, dulu mase zaman 90-an. femly aku wajib pasang pelita minyak tanah. tiap kali puasa mesti sibuk nak tolong abah idupkan pelita. zaman dulu punye pelita camni hah


google

tapi takde la pacak depan rumah ke keliling rumah. kau gila nak pacak kat jalan tar MDSR tu!. :p ekceli dengan tindakan abah buat/pasang pelita then susun atas tembok atas pagar ade la napsu nak berhari raya. maklomla budak-budak kan mase tu, bende cengini pon rase teruja macam nampak hape :p


lepas anak beranak semakin mendewasa. tiada siape pon nk meneruskan 'tabiat' abah tu. sebab nye kenape ye?.  jap aku pikir. mungkin rumah dah tak de tembok. :p. ohhh baru teringat, sebab mase tahun 2000 kan dah pames lampu liplap tu ha. so, abah pon dalam kategori wajib beli. tu yang beli sampai berkotak-kotak. gantung depan rumah, sampai lilit kat pokok bongsai kau tahu? kesian si bongsai jadi mangsa. haha

google

mase abah mula-mula pasang lampu ni. kami adik beradik sangat la jakun lagi siap gaduh bertumbuk-tumbuk sebab masing-masing nak kira berapa bijik lampu+warna apa kat situ. see, nobbbbss sangat zaman kanak-kanak aku. lagi pulak lampu ni ade patern tukar-tukar cara liplap. berebut-rebut nak tekan. nak set nak tunggu lampu ni berkelip-kelip. tah ape-ape je zaman kanak-kanak versi adik beradik yang sangat dumb. hahaaaaaa



ala~ aku rindu la zaman kanak-kanak berhari raya.







1 comment :

Unknown said...

same laa.. rndu jgak.. blk kg bru rse kemeriahan raya.. :)