Thursday, August 22, 2013

APAKAH DIA JODOH KU?


salam...

aku yakin sangat Jodoh dan Pertemuan tu di Tangan Allah. aku yakin  dan  seyakinnya pasti akan ada insan yang akan membawa aku melayari bahtera rumahtangga. mungkin belum tiba masanya kini. aku tak pernah menyalahkan takdir kenapa jodoh aku belum tiba. tidak sekali aku meratapi nasib mengenangkan diri tidak berkasih. jauh sekali aku menyesali nasib sendiri. sebab aku Yakin dengan Ketentuan Allah. Allah sedang merencana yang terbaik untuk aku. aku percaya Allah sedang menjaga hati dan akhlak aku sebelum ijab dan qabul. alhamdulillah syukur ya Allah atas nama-MU yang Maha Agung.

"tugas kita bukan untuk mencarinya (jodoh), tapi mempersiapkan diri untuk menerimanya. ketika sudah siap menurut Allah, pastilah jodoh itu akan datang dari jalan yang tidak terpikirkan oleh kita"

Allah itu Maha Menepati Janji. Allah memberikan harapan yang sebesar-besarnya kepada kita, bahawa setiap doa yang disampaikan kepada Nya pasti akan dikabulkanAllah tidak mungkin memungkiri janji, siapa yang paling tepat janjinya selain Allah? 


Bukankah Rasulullah telah bersabda: “Ketika ditiupkan ruh pada anak manusia tatkala ia masih di dalam perut ibunya sudah ditetapkan ajalnya, rezekinya, jodohnya dan celaka atau bahagianya di akhirat”.  



bersabarlah. Allah ada bersama.



 “Dan jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu, sesungguhnya yang demikian itu amat berat kecuali bagi orang-orang yang khusyu’, yaitu orang-orang yang meyakini bahawa mereka akan menemui Rabbnya, dan mereka akan kembali padaNya.” - al-Baqarah:45



"Jika arah cinta kita sudah benar, maka yakinlah, Allah SWT tidak akan mengabaikan kehidupan kita"



1 comment :

ezy.fia said...

sabar dan tros sabar..
jdoh utk kite pasti ade..
=)