Monday, December 23, 2013

MENARA TAMING SARI 2013

hai,

hari tu aku ade up story yang aku pernah pergi Menara Taming Sari, Melaka tahun 2008 kan. gambar pon gambar lama.


2 minggu lepas abah dengan cek Nab pergi jenjalan Melaka. dorang naik Menara Taming Sari kooo...dah lawa dah dari pandangan atas. dulu agak suram sikit suasanye. haha


meh la aku tepek gambar betingket-tingket rembatan dari camera sony abah. haha. buat tatapan u olz. mane la tahu cuti-cuti ni nak pergi jalan sane kan. :)


lepas dapat tiket haruslah beratur panjang..




masuk dalam dan duduk.kat dalam ni nanti ade radio *radio ke namenye ek* orang tu dok ulang-ulang cakap sejarah penubuhan dengan bagi penerangan bangunan-bangunan yang di sekeliling Menara.



merasa la juga naik beca 3 ke 4 kali ek. kalau dah penat bejalan marilah naik beca. 

kali pertama dulu aku naik dapat driver warga emas. naik bukit kami turun tolong tolak beca pakcik tu. hahaha lawak nak mampos mase tu. 

kalau dapat driver yang ok nanti die bawa kita pergi makam pahlawan melayu Hang Jebat etc. eh, best la senang cakap. beca dah la merioh dengan bunga-bunga. boleh tengok kemeriahan beca melaka ni di google BECA MELAKA. ade radio lagi. kalau dapat orang muda yang bawak, lajuuuu...sekejapan dah sampai aku fulak yang lengoh tengok beliau mengayuh. kalau datang Melaka wajibbb naik beca tau!! :p


ni kawasan Dataran Pahlawan. 



tetibe cek Nab kaler ijo. boleh berlegar-legar la sape berani. haku tak berani. duduk je diam-diam. :p






Melaka River Cruise *bestt naik ni!*


ok, dah naik..tak reti-reti nak turun??. haha


best kan Melaka?. femly aku terutama sekali abah lah, kalau plan nak g berjalan mestiiiii MELAKA sebab abah kata Melaka ni banyak tempat die belom pergi. entah celah mana yang belum pergi pon aku tak tahu. sebab dari kecik asal bejalan mesti tujunye melaka. :p. tapi betul la cakap abah yang Melaka ni tempat yang tak pernah bosan untuk bejalan. sampai kawan-kawan aku dari Melaka datang Johor, aku tak tahu nak bawa dorang pergi mane. Legoland? tiket mahal nak mampos. aku kan kedekot untuk bende-bende cengitu. :p


tu je nak update. macam takde ape sangat je. btw, happy monday uolz!! :p.



No comments :