Saturday, June 25, 2011

♥ my first experiance : MATA BARU ♥

as-salam...

merujuk kepada tajuk......


pade mulanya agak susah dan sangat mengerikan apebila mahu meletak contact lens ni di mate...


dengan berkat kesabaran sepupu yang banyak memberi kate kate semangat..akhirnye berjaye juge aku menolak masok kanta sentuh ni di biji mate hitam ku...



perasaan?? 

sedikit pedih...lepastu rase nak muntah...i dont know why ape kene mengenenye muntah dalam hal ni...
lepastu rase sejuk dan nyaman...kurang seminit rase gatal mate...

kurang 15 minit mate mula merah...

dan akan berkurangan sedikit demi sedikit...then baru la selesa...


penting!

sebelum pakai, contact lens tu kene betul betul bersih di cuci dengan cecair khas...

kalau kurang bersih, bila kita dah masuk kat mata, jadi sakit dan rase rase rase....rase ape ye...rase menyampah gitu...nak bukak mate pon susah...

tu tandenye contact lens blum bersih sepenuhnya...segera bukak dan cuci dan cuci dan cuci dengan tekun baru la dimasukan kembali kedalam mata....




check-up!

mase aku beli ni...aku dah pergi check up mate dulu berape tahap kemandulan mate ni...haha kemandulan...ekiusmi tahap kerabunan uke...then, pergi kedai jual contact lens ni bagitahu die bape ribu rabun aku...then die bagi contact lens kaler ijoo...oh my gad tergamak tokei ni hulur aku kaler hijaoo......




input!

bagi golongan yang macam aku ni..musykil memanjang..elok la mendapatkan segala input dari penjagaan , cara pakai dan bende bende terlarang dan bende bende patut dan tak patut kita buat mase pakai lens..tak mengapela kalau kita ni sangat menunjukan kejakunan yang melampau lampau dungun dan sengal..tak apa, untuk keselamatan diri kita jugak kan..orang kate jangan budus sumbung kang sesat baru tahu...hehee...


dan setelah beberape hari aku praktis pakai kat rumah.....barula aku berani pakai pergi opis...DAN sudah tentu menjadi topikk hangiit kat opis...DAN aku ignore je...dulik la orang nak cakap ape...mate kau ke...haha




aku bukanla sorang pempuan yang suke pakai spek 24 hours....aku rase rimas dengan bende tergantung atas hedong...dan kerap kali terlupe bawak..tah tercicir mane-mane aku cuai dan sangat jahil tentang menjage harte bende sendiri...


some of people rase lenceh la pakai ni, susah nak jaga, susah tu susah ni....dulik la kate orang....kalau kite dah terjebak dengan bende alah ni, pandai pandai la jage...heheee 

lain orang lain pendapat dan pandangan....tengok saje la berape ramai yang 'dislike' SEPAH kat youtube tu..dalam ribu ribu ade jugak  2 3 makhluk yang sakit hati...hahaa xde kene mengena kot......



selain untuk raboonn aku juge mangambil kesempatan untuk membulat kan mate sendiri..bukan tidak mensyukuri apa yang dianugerahkan..cume cume hanyala hiburan..(boleh pulakk! sembarang je la kau ni azi!)...

ala-ala mate helija yang boolat dan cantek..biasela pale otak aku ni kan kuat berimaginasi berangan itu ini....walaupon tak same sejebikkk sekurang kurangnye aku rase la jugak bermate boolat...haha


untuk kesan mendalam, next time kalau nak tangkap gambar aku kene beliak kan bijik mate dah macam rika sumanto (bawang putih bawang merah).....hahahahahhaha 

untuk mate cengini aku memilih saiz 16.00mm bulat...harus ditekan kan BULAT...jadi dapat la bulat betol..pening pale tokei melayan kerenah aku ni! haha 

sekian, mata dusta dan pelsu telah ditonjolkan....takpe aku dah bilang awal-awal ni mate pelsu, jadi takde sape tertipu...kihkihhh ok tu je nak gitau...tataa....



14 comments :

ezy.fia said...

dulu ade gak try pkai contact lens..
tp kejap jela..
xbest pulak rase..
best pkai spek jgk..
ekeke

Azmira Yusof said...

buloot lah . mata kucing

kay_are said...

tak pernah terpikir nak gune contact lense sebab tak berani nak masukkan lense tu dalam mate.. huu

NasQ said...

hoho... bulat dan besar sungguh mata azi...

adan said...

woo.. baru tau azi ni rabun.. cun je pakai spek..

Haru Biru said...

sayangnya spek aku hilang.. ngeeee..

dah mcm mata hulk dah tu.... hahahaha

Deeyana Nordin said...

AJI... INGAT YE.. JGN PAKAI LENS MORE THAN 8HOUR.. N PASSTIKAN LENS XKERING DIDLM MATA.. IF KAT OFISMU BERAIRCON, RAJIN2 TITIK EYE LENS K.. =))

Bunga said...

xberani nak pakai..walau mata rabun.

Aisyah Aina said...

takut betul nak pakai tu...tak berani :)

asfira aminuddin said...

baguslah u berani pkai babe. kalo i, tak berani langsung and rasa mcm leceh je.

Bidadari Syurga said...

yeah... join the club contak... cantik menarik...

p/s: psssss... baru akak perasan... bibir adik seksi... cantiknya...

NARDtheNERD said...

i tak pernah pakai contact lens...
huhuhu..

Qaseh Dalia said...

mata qaseh ok lagi tak perlu pakai lens hehe .. ramai yg suka pakai lens tuk bergaya .. tapi not for me coz takut ..

Ayie said...

kalau lupa bukak, kompom kene ulser mata.. Wuuu..