E-MAIL

88azinur@gmail.com

Monday, January 20, 2014

BREAKFAST.

hai, hello...


menambah lemak tu memang seronot. beronot-ronot punya seronot kalau suruh makan...tapi babb suruh tekan tubi tu tak seronot. tu bab paling kompius nak buat seperti sedang bersusah payah mencari huruf selepas Z. :p





menu yang sama je pon nak tepek sampai 4 keping..pahall ko azi!

oh ye, ape bende yang kaler-kaler hitam bak dayang senandung tu?. 
tu namenya daging burger ramli di panggang bersama sos bbq. ermm ehnakk..



 soalan : camne buat teloq cengitu chef azi??



jawapan : mudah sahaja dengan menggunakan kuali leper yang tak melekat ni. 
panaskan kuali, lalu pecahkan telur dalam kuali, tunggu sampai agak-agak dah masak. try congkil-congkil keliling telor tu, kalau dah longkah maka, boleh la di angkat. bab mengcungkil tu pakai la sudip SPECIELL. ingat tak ibu aku melambung 'wraps' itu hari? pasal ibu aku menjerit bilamana beliau mendapati aku menterbalikkan 'wraps' tersebut dengan mengunakan sudip besi!. hoihh bab barang dapoq ibu ni aku naik seram nak guna. 


1st time kalau buat telor cengini memang macam-macam sikit rupanya tapi menyehatkan tanpa minyak gituw. so, selamat mencuba! practice make perfecto! ~


1 comment :

Ezy Loy said...

kuali non-stick kite pgl.. hihik..

ala2 western gitu bekpes..