Wednesday, January 22, 2014

Liku dan Nekmat.

salam,


hidup ini banyak liku. ayat biasa dengar 'inilah yang dinamakan liku-liku kehidupan'.
hidup ini banyak juga nekmat.


kekadang aku merasakan hidup aku macam banyak sangat liku sampai aku lupa di setiap liku itu ada nekmat yang mana mataku telah dibutakan oleh kelikuan yang meresahkan.


hidup ini juga banyak pilihan. antara kedai A atau kedai B. kedai A sekarang sudah menjual kuih muih dengan harga baru iaitu sekeping untuk donat gula/donat sambal/karipap sardin/karipap kentang dan lain-lain dengan harga RM 0.40 sebiji. kedai B pula harga yang masih sama 3 biji RM 1. apakah kene mengena dengan cerita ini?


kawan aku kata. ENTAH AKU SEMPAT MERASA TAK NEKMAT PENCEN. aku doakan beliau sempatlah merasa nekmat tersebut. kawan aku lagi kate. BAIKLA MATI CEPAT. DARI HIDUP KENE PIKIR PASAL DUIT. aku pun setuju jugak di lampirkan sekali dengan icon jempol/thumbs up!. eh mane pula tu.. :p


ade hamba Allah tu banyak melalui liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku liku baru merasa nekmat. ade hamba Allah tu juga merasa nekmat sampai kering baru tergolek depan liku.


pokoknya sekarang liku tu tak boleh pergi jauh dari nekmat. begitu juga sebaliknya. kalau kau tak mensyukuri nekmat maka liku-berliku hidup kau. ape yang perlu kita lakukan? DOA. minta pada yang SATU. DIA maha MENDENGAR Dia Maha MENGETAHUI. kita percaya akan DIA. kita pelu PERCAYA dan YAKIN tentang aturan rezki dan lain-lain hal yang telah di aturkan untuk kita.


sekian,
dari liku benti nekmat.


entry berbaur tak berape nak menekmati ABC sekarang ni. :p


No comments :