Monday, December 16, 2013

THE HOBIT: THE DESOLATION OF SMAUG & PAPADOM 2.

hai.


sabtu hari tu aku dah janji dengan cek Nab nak belanja die tengok wayang. tapi kan sebenarnya sabtu tu cousin aku Efi bertunang. dapat pulak orang kluang. bagus Efi ni akhirnya dapat orang jauh sikit dari kota tinggi. kira pecah tradisi la. *tetibe. pasal Efii bertunang ni nanti aku buat entry khos sebab aku tak ngikut rombongan meminang. hakak tergamak pergi tengok wayang tau. haha.



THE HOBBIT : THE DESOLATION OF SMAUG



filem ni best!. sambungan The Hobbit : An Unexpected Journey. best sebab banyak sangat persoalan demi persoalan di penghujung cerita. aku pon tak sabar nak tahu ape akan terjadi dengan perkampungan tasik yang akan di serang smaug. dapatkah Bard menyelamatkan kampungnya?. adakah Bilbo dapat mencuri batu arkenstone dari smaug?. adakah bangsa orang kerdil (dwarves) ini dapat semula 'kehidupan' mereka? adakah Orcs yang di lantik oleh Azog dapat menghapuskan orang kerdil ini? macam mana dengan tauriel? adakah die sudah jatuh cinta dengan Kili? abestu macam mane pulak dengan Legolas? macam mana pulak dengan Thorin?. ehh banyak la persoalan yang bertubi-bertubi. hehe


dalam cerita ni aku suka part Bilbo and friend kena serang dengan labah-labah gergasi. lepastu part Bilbo selamatkan kawan-kawan die keluar dari penjara lepastu suruh semua kawan-kawan die masuk dalam tong ikan. haha yang ni memang lawak abes. banyak lagi part yang menarik. moh la tengok. kang aku citer semua tak syiok pulak. :p




Bilbo


The Dwarves



the beauty Tauriel



Legolas


smaug


the handsome Bard!! melting ~_~!


rating : 9/10!! :)


CREDIT PIC : GOOGLE

PAPADOM 2



CREDIT PIC : GOOGLE

aku suke karya-karya Afdlin shauki. nampak kretif dan terbaik. macam filem ni, mengisahkan Saadom nak siasat siapa sebenarnya bakal suami Mia!. memang lawak abes la. tak terjangka yang bakal suami Mia ialahhh ..................... hadoii pengsan mak bila dapat tahu siapa bakal suami Mia yang sebenarnya. haha pasangan yang tak berapa nak sesuai. kahkahkah banyak la jugak part-part yang 'tak boleh blah' super lawak  kau tahu!. nak-nak masa Saadom join budak-budak motor pergi club. hahahaaahaahaaa!!. 

tapikan lepastu jadi part yang sangat sedih. begitu sadis sekali.....aku pon nak menangis tauu. nak tahu kenape? kenalah tengokk T__T. but, at the end happy balik. dah ade cucu  u olzz..... nak tahu jugak ape yang berlaku pada menantu dan cucu Saadom?. ponn kene tengok sendiri. nak citer ke??. kalau aku nak je citer sebab aku tak suke suprise. hehehee :p. 

rating : 9/10! :)


habes 2 filem dalam 1/2 hari. nak muntah jugak tau. dari jam 12.00-06.00 petang. hoi mane tak mabok. perut kosong. makan popcorn+maoutain dew je. lepas cerita The Hobbit habis terus g surau lepastu lari balik masuk wayang dah start citer Papadom. mane tak muntoh. haha lepas keluar dari panggung haruslah sambar makanan pulak. grrr...

suke cek Nab orang belanja..suasana memang lenggang..tak caye hakuu. bestla tengok kat KM tak sesak napas. wakaka. 

 oleh sebab takde orang, maka berposing cek Nab di pintu masuk. haha jadi ajee



tengok citer papadom sambil menghidu vicks!. tah kenape tetibe je pale aku macam peninggg.mabokk. nak muntah. sebu perut. sakit hulu hati. cek Nab sound "kau ni macam orang tua. orang tua patut duduk rumah". siot ko!. pasal sebelom ni aku penah sound die, boleh pulak cek Nab ni terlelap mase tengok citer The Hobbit. mane tak aku cakap die macam orang tua. orang tau patut duduk rumah je. haha sama-sama siott!. 

dapat seat x bestt tu pasal macam sakit tengkok. sakit pale..macam-macam penyakit. seat atas semuaaaa dah penuh. line J ni, aku dengan cek Nab je...kat bawah aku langsung takde orang. kompius hakuu mane pergi orang-orang kluang ni.. :p


bye~

No comments :