Sunday, March 20, 2011

♥ Tugu paling TERBAIKK! ♥

salam . ok hari ni hari ahad..dah malam dah pon . aku baru nak post entry baru . heheee

seharian aku dijalanan. mane? hantar adik balik MRSM. esok kan sekolah dah setat~


ni die budaknye. Nabila...dah nak balik baru nak save asignment dalam pendrive...ngrrr marah ni!
Nabila tahun ni jadi mangsa PMR . doakan Nabilah dapat result gempak~
 besar cita-cita budak ni... nak jadi dokter tulang katenye , mak pesan belajar kat Malaysia je..jangan jadi macam kakak, dah duduk negara orang tak tahu jalan balik kampung...haha..moga tercapai! amin~




berbalik kepade tajuk hari ini, sebenarnya aku tahu nak gelar bende alah ni ape...ala-ala tugu la kot atau simbolik atau papan tande atau ape ek aku jadi lembab pulak nak label kan bende ni ape..korang je la jelas kan pade aku, ape patut aku gelar bende ni...





ok tugu ni aku jumpe kat satu Felda..memang terbaik..sempat aku snap ni...ekceli kat tayar-tayar tu ade perkataan "padah rempit"...lagi bla bla aku tak sempat bace...siap ade cat merah ala-ala darah la kot tersimbah kat motor tu...




kreatif kan penduduk kat situ 'mengayakan' nasihat...semangat macam ni la yang kita nak! memang hebat!!




p/s: sok nak pakai baju kaler ape ni..adus pening la sumer kaler PINK!

24 comments :

aNiS aNiSa said...

dhsyat...

mnarik replika dy ehehe...

pkai wrna merah jambu??

pkai wrna purple ka..sweet gak kan =)

Gen Fujita said...

Tugu tu juga secara tak langsung menunjukkan fenomena rempit juga menular dengan rancak di Felda-Felda, bukan sekadar di bandar besar. He he...

Nasriq said...

wua wua... terbaik la... bagus ni... tapi kan, mat rempit kan tak ada otak... dema tau ke maksud tugu ni?

mommylavender said...

tu nak kasi peringatan kat mat2 motor padah merempit..tu tanda kasih sayang orang2 kg kat anak2 muda kat situ~ nama adik tu cam nama anak mommy...tapi anak mommy nabiha...

Cekodok said...

perghh... inspirasi daripada anak felda yang mati ketika merempit agaknya... hehe

zati embong said...

felda mana 2 azi?

eh?bju2 azi suma kaler pink ke?haha

KUREKURE COMEL said...

sempoi gile...hehehe....


insyaallah nabila tu dpt jd doc....
hehehe....



ehhh....pkai je la bju pink...comel...hihihi

puteri ain said...

kreatif betul !
tak semua orang boleh pk idea macam tu..

Mr iz said...

kreatif juga diorang ni ye... he he he tugu peringatan la tu.... he he he... baki je kolor pink warna hitam...he he he

NICK IRFAN said...

wah! mmg kretif la dorg ni

Miss Tira said...

Mungkin motor tu motor bekas mat rempit eksiden kot dorang jadikan tugu mengingati mat rempit yang tertewas dijalan raya. Hee~

azi nur said...

aNiS aNiSa : kaler pupler dah pakai jumaat lepas...hehe

azi nur said...

gen fujita : kadang2 budak2 felda lagi terel...hohoo

azi nur said...

nasriq: tau la kot...dorang pon budak2 terpelajar...kot~~

azi nur said...

mommylavender: yola myb anak3 depa juga kan..

azi nur said...

cekodok: haha i think so~

azi nur said...

zati embong: felda tutttt hehee

kalau x kalaer pink banayk2 tompok2 musti kaler pink..sekaligus tudung ponn kaler pin lorh.. ^___^

azi nur said...

kurekure comel: hahaa

azi nur said...

puteri ain : yela orang2 felda dah maju...generasi baru tu~

azi nur said...

mr iz : hurmm hehe ok ok~

azi nur said...

nick irfan : kan kan kann memang kreatif~

azi nur said...

miss tira : haha agaknye la~

azi nur said...

kesimpulannye jangan merempit...heheee

shah-kayrul said...

dahsyat betul tugu tue...tak sedar gak tak tau la