Tuesday, January 7, 2014

CHICKEN WRAPS & OYSTER MUSHROOM

hey,



hari tu.....
ade lah satu ketika dahulu. asyikla menyebut-nyebut nak buat chicken wrap sendiri. :p.

google
ha macam ni la. nak cengini sebiji sebijo. 


pergi la dahku ke econsave, beli wraps ni. actually, bende ni senang je nak cari, yang buat susah tu...malas nak singgah econsave walaupoonn depan ofic aku je. hekelehhhhhh ape da.. dasar pemalas!



aku beli jenama ni la. but, sori aku rembat gambar ni kat google. wakakaka. and of course, aku beli yang Original. next time nak try onion, potato etc! mesti double sodep.



bfast ala-ala western..*nyampah rosnah mat aris dengoo! tetibee. 
walaupun presentation tu umpama buaya tersadai. tetapi sedap je hokey! nak-nak dengan kewpie!
dalamnya tu ko bungkus la dengan pape yang engko nak. macam salad kew, tomato ceri kew, chicken sousage kew. kew kew gituw. :p 



tengok pade kekdahnye, wraps ini perlu di panaskan dalam pan atau oven atau microwave. 
kau tahu ibu aku terel betul melambung bende ni oiii tak payah pakai sudip. lambung jeww. haku lambong berteraburannnn..haram jadah tak menjadiiii! lagi pon tangan aku sakit main bowling punya pasal sampai tekehel....orang lain main 10 game ilekk je haku 2 game je macam nak tanggal dah tangan. ko bayangkan la 1 game je 10 kali baling, 2 game 20 kali.. cemane tak putus ibu jari aku. ni nak citer lagi ni, bukan tangan je sakit, tekak pon sakit. mane tak, karok sampai terkeluar anak tekak. padahal lagu duit den botingket-tingket je poooon sampai nak meraung histeria macam lagu baldu biru awie dan ziana. mampuihh! tah ape kene mengena dengan wraps!  :p


xxx




ini adalah cendawan. dalam bi mushroom. hehe. 
fav. aku memang cendawan. cendawan goreng pon aku lahap jugak. cendawan yang aku masak ni namanya Cendawan Tasek Chini. hewheww. dalam bahasa scientificnya, oyster mushroom atau cendawan jenis tiram kelabu

aku suka juga cendawan jenis shiitake


dan cendawan jenis Enoki. atau cendawan jarum mas?? masak tomyam sedap tau! try tauuuu...


dan lain-lain cendawan. cendawan butang. cendawan kering pon aku suka. semua jenis cendawan la senang cakap. kalau orang kelatan panggil Kulat!. :))




sekian sahaja update hari ini. semoga azi berkesempatan update di lain masa!. :)


No comments :