Wednesday, January 1, 2014

GALERI GAMBAR YANG BERTINGKEK-TINGKEK!


hai, hello 2014!


hari ni memang rajin nak resize, crop, edit, letak watermark kat satu persatu gambar. ade lebih kurang 60 keping gambar aku tepek kat entry ni. 


cerita nye macam ni, aku suka tangkap gambar tah pape, niat hati memula nanti nak cerita kat blog. kesudahhhh tak jugakkk cerita-cerita tu yang macam penuh je kan galeri gambar aku sampai beribu-ribu. jadi hari ni aku combine je semua dalam satu entry! bijak tak aku??
sebelom aku transfer dalam hd adalah lebih balik aku letak kat sini dulu..mihmihmihh




satu hari tu panas hati, jadi moh la kite ke Giant! *giant je la yang dekat dengan rumah. panas hati ubatnya shoping. haha. tejumpe pulak stokin murah RM1. beli sekali 5!. siap beli baju tido. mood mase tu dah kembali ok. vengong!



3 objek ni harta peribadi ku kat ofice. kalau hilang 1 memang aku menjajau cari dengan parang kat tangan. :p


ade satu bulan tu, mesti ada satu minggu yang kita panggil 'waiting for period'. pomps ni sebelom period menjelma, macam-macam napsu timbul. napsu makan pelahap, napsu nak ngemasss aje, napsu nak mengamukk pon di kira sebagai napsu. hihi. napsu aku pade hari itu ialah mahu makan kari! aku ingat sangat harga nasi ni RM4.00! murah la jugak berbanding kedai 1Malaysia tu. oooooops!



sudah semestinya beli di Belanga 1! aku pernah cakap kan aku suka makan kat Belanga 1. bukan sahaja ade nasi campur, western food pon ade, laksa, soto, nasi beriani etc!


mandian The Body Shop ni kakak dapat dari oficemate, aku rembat 1 botol. wakakakaka. 


aku dengan cek Nab kena paksa dengan ibu siang ikan bilis malam-malam. sebab esok paginya nak masak nasi lemak. keluarga belah abah datang 7 kereta nak hantar rombongan meminang efi tuuu! T.T.  oh ye! ibu tak gemar beli ikan bilis yang siap siang tu.

*hoi tangan ilang.

pick-up cek Nab balik dari Sekolah Memandu Ngah. dia ni memang mengada sikit, nak berjemput bagai pantangg orang offer  nak ambil, die lajuuu jeee mengangguk. dah macam kat asrama pulak gayenye. :p
sekrang budak ni tengah tunggu lesen L motor dan kereta. 


kat rumah sewa hari tu masak lauk ni. namanya sawi bening tauhu. ibu aku pon tak pernah masak lauk ni. aku ni ade penyakit kalau masak kat rumah sewa kan, entah pape lauk aku masak. asal boleh je. ibu lame gila tak masak tauhu adelah dalam 4 tahun lebih. sebabnya mase tu ade dengar gosip pasal proses buat buat tauhu kat JB. terus tak selera ibu aku. haha


daging korban goreng kunyit hantam sajala labu. 
kakak aku cakap sedappp!. kembang montoott ko!
nak resepi ke?? tak payah la segan. tapi abah pernah  cakap sedapp. haha nak jugakk tulis kat siniii..... :x


ni cerita paling lawak nak mampos. haha. ibu aku nak masak lemak ketam. jadi, kakak aku siang+basuh ketam ni dulu. ketam ni baru keluar dari icebox ok beku-beku lagi. sedang kakak aku mencuci ketam tersebut, tetibe je kakak aku melompat sambil melatah-latahh. nak tahu kenape?? 
KAKAK AKU CAKAP ''IBUU KETAM NI HIDUP LAGIII!!!!!''
ko tak rase nak ketawe sampai terberak ke? ketam dah 2 hari dalam icebox kok boleh idop lagiii. hoh!!! memang kene bahan satu hari tuu! wakakakaa. kakak aku tu dah la skema. skema dan banyak rules sangat orangnye! skali die cakap macam tu mane tak kelakoo koo!

kalau masak dengan kakak aku kan. kene pakai barang yang ade kat tempat letak pinggan (basah) tak boleh ambil yang kering. melainkan kalau betul-betul takde baru boleh ambil. tapi aku kesah pulakk. hahaha. lepastukan semua orang tak boleh lipat baju die. lipatan baju die ade saiz-saiz tertentu pfffttttt!!! aku kalau lipat baju ternampak baju die cecepat humban tempat lain. muahahahaaa senang keje aku. tapi ibu biasanye lipat aje. nanti kan die buka balik lipatan tu, die lipat semula. :xxxx


aku kalau balik kampung tak sah kalau tak bergelak sampai termuntah. jadi ini limau sebagai ubat budak ketawa sampai termuntah. muahahaha tah ape perangai. limau memang sentiasa ada kat rumah. :x


jumaat lepas pergi service kereta kali ke-4. jam 8 dah terpacak depan kedai. padahal appointment jam 830. hoh! terlalu berdaya saing la pulakk!


jalan-jalan rumah Seri. 



rembat powerbank abah. sebab abah dapat freegift sampai 3 ketol!. abah bagi kakak satu. aku tak dapat. oleh sebab jeles, maka aku rembat kakak aku punya. jadi kisah yang sebenarnya aku merembat powerbank kakak yang abah bagi! wakakakaka. kakak kena mengalah ok. tapi tak best pooonn! nanti nak kasi kakak balik...pffftttt........................


tolong atok wan isi pulut kuning dalam bekas buat doorgift cikezzah bertunang. lepastu bahagian atas letak buah anggur 2 biji dan daun sup. aku sampai nak termuntah hadap ni sampai 3 besen besoo seriusss! 


eh ni sebenarnya gambar kat wapps! cengkodok pisang kalau kene dengan air tangan acik mesti lembut gila! kene aku punya air tangan hampagasss lempeng jadinye. hoh!


ingat tak pasal Geran 1Malaysia tu??. ini la website kampeni aku dengan partner. bukan sendiri yang buat pon, upah orang buat dan update. sebab masing-masing kaki bz kononye. hehehee. aku pon tak pernah bukak website ni. sebabkan PC aku ni detect ade virus. OMG!


si kembar! anak Kak Yan dengan Abang Lan. aku lupa name mereka berdua ni. ekceli mereka ni 2 pupu aku. cucu abah la senang cakap. sebab jarang jumpa jadi lupa manjang. tiap kali jumpa mesti tanye name. tiap kali tu jugala aku lupe. aku memang kaki lupa. yang aku ingat Alyaa. tak tahu adik ke kakak. tapi dulu mase mereka ni beby aku mendokong mereka sekali gus! hebat tak hakuu..ade dalam IG aku kalau nak tengok. mihmihmih. gambar bawah sekali tu si kembar dengan nenek mereka merangkap makcik aku dan kakak abah aku. *tu pon nak gtau. :p


dulu aku pernah cakap nak anak kembar kan, nampaknya peluang aku nak dapat anak kembar sangat cerah hahahahaaa *tetibe.
atok wan aku (belah ibu)  kembar tauu. tapi kembarnya dah meninggal masa baby. :(



ade satu haritu, aku tersatu set LOVE. mood sangat kan.. dengan baju tidur love-love, stokin love, blanket pon nak love juga. :p


oh hobi aku memang melukis tahap amatur. kadang tu sampai orang salah paham. aku lukis pokok tapi orang nampak nenek kebanyan. :pppppp




pergi jemputan kawen x-skulmate. lame kawan dengan die ni dari tabika lagi. eh yeke. tapi lame laaaa. sangat lame. semoga Solehah menjadi isteri yang Solehah. sesuai sangat. :)). solehah ni dahlah putih melepak. make-up lagi nampak melepak. aku pulak pakai camera360 lagi la melepak-lepakk. hohoohoo


ni cousin aku, Qisya Aqilah Amer. name penuh aku taruk. mihmihmih spot the lidah. habitt!



Qisya ni umur die baru 4 tahun. haritu masuk pertandingan mewarna sempena hari keluarga. semangat budak kecik ni tau, pagi-pagi dah tunjuk beg sekolah die penuh dengan pensel warna. 
mase die tengah mewarna ni, mata die dok pandang keliling. semua budak besar-besar warna lawa-lawa. lepastu Qisya terus simpan pensel warna die dalam beg kemas-kemas segala. then, die cakap gini 
"Qisya kecik lagi".. hahahaaa tergugatttt! 


penat yang terlampau sampai tertidur atas meja. makanan lame sangat sampai. kahkahkahh

3 sya

Qisya n cousin. 
Qisya Aqilah (sya kecik), Arisah Fasihah (Icah), Syasya Zukrina (sya)


Qisya dengan ibu petik anggur!


Qisya 1st day skul today!. muka monyok tak dapat kertas! muahahaha


bocah cilik (budak cerdik) giler pink! semangat berkobar-kobar nak pergi skul!. hoi bawak beg sophie tu tak tahannn!!





nak jumpa dengan mat Idan (Suhail Zaydan adik Syasya Zukrina) bukan senang. kalau balik kampung je dapat jumpat. duduk jauh kat Selangor. hari tu cuti sekolah boleh la lame-lame sikit sebab mama die cikgu. best main dengan budak kecik ni. dengan semua orang die mesra. mungkin sebab dah biasa duduk dengan babysiter kot tu yang tak takut dengan orang. 




rindunye kat mat idan!!



kite minum duluuu!


princes ida! hohoho


macam nasir bilal khan pulak..
manneerr cangkkoll akuu...! hahaaa


nak pegang biskut sendiri!


mat idan pergi becuti..sejukk katenye!


"mama, kenape tak pakaikan Idan krim sunblock!" hahaa


mat idan suka main air kat Lost World Tambun! sepadan sangat dengan spider man tu. heheee


balik bercuti mat idan demam teruk sampai kena ambil darah.
 "tapi gua steady je beb. kan gua dah cakap gua havoc-havoc..."

:p



semalam kat rumah sewa masak daging ungkep letak kentang. aku ade letak resepi kat belah kanan uolz tu! ohhh sedapnye....*hosmet tak puji, aku puji sendiri!


Qisya nak dapat adik!! tapiii...................


hahahaaa Qisya taknak adikk. hohooo




ok, abes dah gambar. letihhhh jari jemarii kuu!! oh ye! gambar selfie taknak nak letak kene maki je nanti. wakakakaa


bai!





No comments :