Friday, January 3, 2014

CUTI JUMAAT SABTU. LE ISSUE.

hai..hello,

harini dah 3 Januari 2014. cecepat betol ek. aku baru nak tanam azam depan rumah. hehehee. 


untuk yang tak tahu, cuti hujung minggu bagi Negeri Johor adalah pada hari Jumaat dan Sabtu. pasal cuti je pon banyak isu timbul. of course ada yang suka ada yang tidak. dapat aku yang tak kisah ikut je la. kita nak pongpangpongpang sane sini bukan ade benefit pon. hehe mak-mak sangat pangai aku sekarang. upps!


bagi yang kerja kerajaan macam makcik pakcik aku semua kate best sebab senang nak p solat jumaat idok la terkucuh-kucuh. bila dah cuti ni, boleh la nolong bapak bentang sejadah kat mesjid, pergi mesjid sesame dengan bapak naik skuter alolo sweet ngatttt. :p


bagi bank cuti tetap hari sabtu dan ahad. bagi pekerja swasta, masih la menghadapi delima. separuh nak cuti jumaat sabtu sebab ikut sekolah, ini yang dah berkeluarga la. kalau macam yang tak pikir pasal anak, dorang lebih suka cuti sabtu ahad. kalau tanye aku nak pilih hari cuti ape. jawapan aku ialah tak tahu sebab aku kan dah cakap banyak kali aku tak boleh di beri pilihan. lambatttt sangatt keputusannye tu. :p. aku ikut je laluan takdir. :)


macam ofice aku pula, 7 hari seminggu, office tak tutup. sentiasa buka. open for all day. :p. sebab ape nak tahu? sebab bos aku buat sistem cengini. sape nak cuti jumaat dan sabtu beratur belah kanan saya! sape nak cuti sabtu ahad beratur belah kiri saya!. ha, sistem yang dipanggil tatasusilah elak bergaduh. tapi sebnonya idokla begaduh beno. 


yang susah untuk staff yang bekeluarga je la. sebab nursery tak buka hari-hari. nursery pon ikut cuti jumaat sabtu. jadi bagi la chance untuk yang bekeluarga ni cuti jumaat sabtu. tiada chance untuk aku dan yang staff yang single pilih hari. wakaka. ok setel!


yang memeningkan kepala bos aku sekarang ni bab kerja half day hari sabtu!. haaaaaa... 
ofice aku ni sabtu memang wajibul ada orang kat office sebab supplier pon keja hari sabtu, budak site pon keja. kita nak order barang untuk site etc semua tuuu. before ni, kami route kerja dengan staf-staf. la ni, sabtu tu macam disaster la sikit bagi aku and the gang yang bujang yang kerja pada hari sabtu. sebab terpakse route sesame mereka. mereka yang cuti jumaat sabtu tu halfday mereka adalah pada hari jumaat. hari jumaat half day???
same je kot kene kerja sebab nursery kau bukak halfday ker?? mungkin mereka yang bercuti jumaat sabtu tu di kecualikan untuk bekerja halfday! orang yang cuti sabtu ahad kene kerja seminggu 5 1/2 hari. orang yang cuti jumaat sabtu kerja seminggu 5 hari sahaja. takde 1/2 hari. hoihh paham takk..macam tak berape nak adil la pulak kan....

seriously??
google


jadi, problem not resolve yet!! meeting postponed. hahaha.. 



No comments :