Monday, April 4, 2011

♥ dek tempias NEGRO, aku..... ♥

salam...hye kabare...wes mangan?? aduh mumetdasku..u olls are-aduss??

amek kau aku spiking jawe plus omputeh...=P

ijinkan aku menggunakan bahase diri 'kiter' untuk entry kali ni... ezit (it is) coomel?? orr......

semalam kiter demam tau..lepas balik opis ari sabtu kelmarin kiter terbaring 'sopan' depan telibisen..lepastu rase berat je kepale mungkin kiter terlalu memikirkan peyjal...bahase romentiknye rindu...4 hari lagi...rase macam 4 juta tahun...*sile menyampah. ari ahad rase lemah plus plus...makan makan megi...muntah dapat semangkuk megi lagi. lepastu lepastu kan kiter tak mau pegi kerja tau ari ni..tapi kerane kiter sudah janji dengan En.Daus untuk gantikan die pergi satu seminar ni...nak tanak kiter gagahi juge la kan kan kan...


*aku terase nak muntah pulak gune 'kiter' macam ade yang tak kena...ijinkan aku tukar balik kepade 'aku' =P


aku memang malas nak pergi klinik...jadi aku sendiri boleh jadi dokter atau misi yang bagus...ape aku buat bile datangnye demam kus-kus ni..






lepas tu ok la kot...kalau tak ok..cube pulak yang ni...

1) berendam dalam ais

mungkin akan dedo sikit lepas tu...

ngee! jangan buat na~




tabiat aku kalau demam, dah tentu aku mengigau yang amat dasat! memang aku tak napi kan..dan aku dah bilang awal-awal kat korang..*lelaki, sile reject...haha


aku ingat lagi..mase aku duduk asrama dulu, aku kerap demam, almaklum baru berpisah dengan pemely...jadinye aku selalu demam demam dan demam..


rumate aku la menjage aku bagai menatang minyak yang penuh..menjage aku, takut aku terjun bangunan...sebab nye mase ngigau tu aku meround blok dalam jam 3 pagi...tanpe sedor...rumete tekujat tengok aku tak de dikatil, maka di carinye aku di serate blok..sehingge ke blok lelaki juge...tu memang die sengaja ke blok lelaki..haha


aku pernah juge berjoging pukul 2 pagi di tasek sorang diri..lihat! berape berani nye aku kalau demam...aku mampu buat donat juge time demam...huaaaa....


tapi!!


percayela bahawa dalam mengigau tu aku sedar..cume aku tak boleh kawal diri...aku ingat lagi mase tu aku sekolah menengah dan parent baru tersedar yang aku memang mengalami penyakit NGIGAU yang keterlaluan,

dalam ngigau tu aku cakap dengan ibu..


''ibu, kenape tiup belon tu lagi...dah nak meletup...dah jangan tiup...kite takoot ='("
belon tu hurop Z..besar sangat...aku betul-betul takuut mase tu...



lepastu ibu rase pelik..ibu tanye


''dik, kenape ni?"



lepastu aku boleh jawab

"eh, tade ape la..kite mengigau.." kan pelik tu...aku boleh sedar dalam mengigau...buruk? ya aku mengaku ia sangat buruk..mungkin bagi peyjal ia sangat sweet..atau comel...atau aku yang perasan..sekian~


lepastu bapak aku mandikan aku bawah paip..sejuk! lepastu kiter tidur selubung...bapak aku selubung pakai selimut corak kek lapis die...sampai sekarang selimut tu masih ade..dan menjadi mimpi ngeri bagi aku..kenape? sebab ianya selimut..dan akan kekal menjadi selimut...



setat ari itu..banyak lagi kejadian pelik, anek, imposible yang aku lakukakan time demam..anda bagaimana??


wah dah macam hos rancangan 'seekers' pulak..




sekarang demam sudah dedo...semoga bertahan sehingga esok dan hari-hari berikutnya! as-salam..





p/s: thanks untk komen yang lepas...ketahuila...aku akan balas jejak korang selaju yang mungkin..gear 3 barangkali...



owh! thanks for reading~

14 comments :

il ya na said...

meletup kau! time demam buat donat!

KUREKURE COMEL said...

perhhh...sama mcm adik mina...
siap nak terbang...hahaha...

mmg lawak...siap mintak izin kat apak...


tp sbnrnya bahaya tau...lain kali sila kunci pintu betul2....


hope semakin sihat ye....

Miss Tira said...

Selalu kalau demam memang mimpi yang bukan-bukan. Tapi rasa Cik Azi demam angau ni. Hahaha.. Demam rindu.

Nasriq said...

isk isk... bahaya ni... dah2... jangan demam lagi... sila amik supplement secukupnya...

Cik Ezy said...

keh3..
donat boleh.. pizza boleh x?
lapo pizza ni..
haha

azi nur said...

il ya na : huahahahaaaa

azi nur said...

kure-kure comel : tp sweet kan..hehe

azi nur said...

miss tira : demam kus kus la...ngee

azi nur said...

nasriq : baikk!! boss..hehe

azi nur said...

cik ezy : amboii...untuk cik ezy boley saje..:))

Raji berkata said...

owh kalau dlu2 ak demam pun trok jgak
tpi sekarang dh xde larh smpai cmtuh ;D

Cekodok said...

kalo demam lagi gua cadangkan ikat je lu pya badan ketat2.. haha

Cik Bidadari said...

selalu org demam tak lalu makankan? akak demam time tulah tekak nie nak memacam... baik wooo... aduh comel aja time demam tu... weeeeeee... ehhh akak pernah demam mandi... kekadnag jadi kekadnag melarat... heeee

Qaseh dalia adelia said...

haaaa ngigau teruk setang kacau lah tu ..hihi