Sunday, April 10, 2011

♥ jika hati sebersih embun,,, ♥

pernah tak korang rase geram sampai nak menangiss!
pernah tak korang rase sakit hati sampai nak menangiss!!


sekarang aku tengah geram sedih, hiba....


sekarang aku berade di tahap, satu badan aku mengigil-gigil..jari terketar-ketar...muke panas...nak di luah,..baru sebaris ayat yang keluar aku dah menangis aku tak minta bahu untuk menumpang tangis..aku cume mahu kekuatan.....


Insyallah aku mampu untuk simpan, simpan sampai jadi darah dalam daging






terapi terbaik aku...MENANGIS! menangislah semahu-mahu nye, menangisla didalam sujud..menangislah ketika bertasbih...menangisla wahai hati......





alhamdulillah...




Ya Allah, maha hebat dugaan yang kau berikan..aku bermohon diberikan kekuatan..kekuatan untuk aku berdiri di kaki sendiri...untuk aku gengam bara api..untuk aku tepis duri melanda..aku mahu kuat seperti Sumayyah serikandi-Mu!




'tabah la wahai hati...sabar la wahai azi, walau seperit mane dugaan mu, walau sesakit mana kaki memijak duri!...yakinlah janji Allah untuk orang yang sabar itu indah!'


12 comments :

MerLe said...

sabar..walaupun tak tahu sebab apa..tapi sabar la..insya Allah semua akn baik2 saja..Allah xkan timpakan ujian yg x mmpu ditanggung oleh hambanya

dina darwina said...

sbnrnya menangis pun boleh kurangkan perasaan tu..tp x elok pendam takut jd kanser pulak..klu boleh luahkan kat kawan2 yg sgt dipercayai

dina darwina said...
This comment has been removed by the author.
adan said...

ALLAH suka pada hamba yang sabar... ^_^

Cik Ezy said...

sabar!
kuatkn semngat..

puteri ain said...

sabar ..menangislah jika ia dapat menenangkan anda..tapi jangan meratapi kerana setiap dugaan tanda Allah sayang pada hambaNya

zati embong said...

jat pernah azi.sakit hati smpai nangis.

nangis boleh legakan hati O.o

Nasriq said...

nangis la kalau itu kelegaan buat hati...

nangis la kalau itu membuatkan hati menjadi tabah...

nangis la kalau itu membuatkan hati menjadi senang...

dan ingatlah, menangis bukanlah satu satunya jalan penyelesaian...

sekian tazkirah tukang karut...

Miss Tira said...

Menangis dapat melegakan hati kesedihan. Tapi dalam menangis amalkan berzikir ya. Berzikir dapat menenangkan jiwa.

KUREKURE COMEL said...

sama...terapi paling hebat....
sekurang kurangnya dpt pujuk diri sendiri....



menangis lah...mina sokong....
lepas tu mesti lega...

Mr iz said...

kadang kadang nangis adalah salah satu cara untuk melepaskan tekanan dalaman kita ...baik juga untuk kita.. mungkin bole juga melegakan kita.... kesabaran itu penting di dalam kehidupan kita... semangat juga sama pentingnya... itu yg membuatkan ktia tabah untuk mengharunginya......

Qaseh dalia adelia said...

kenapa ni sygku... nangis lah sehingga dapat kelegaan tu :)setiap org pun mmg akan menangis