Tuesday, October 8, 2013

DUIT KU DI KEBAS MESIN CASH DEPOSIT!

salam selasa.
aku baru lepas setel dengan bank pasal duit aku kat mesin deposit lesap. lesap selepas di telan lalu otometik jammed!. stress tau aku. gigil-gigil badan mase. betul-betul tak tahu nak buat ape. lepastu ade sorang pakcik ni suruh aku buat report kat office maybank. nak tunggu pintu bank tu bukak lambat la pulak. terpakse tunggu setengah jam.


aku kalut abes. siap ngadu dengan pak guard kat bank tu. siap berdrama air mata. aku membayangkan kalau duit aku tu hilang, pastu bank tak caye cakap aku. banyak possible yang aku create dalam pale otak aku ni. evento cuma lah 700 ianya rejeki siang malam peluh keringat kau tahu!. ni kalau cerita kat ibu ni, ibu mesti tanye tah ape koje kau buat sampai rezeki tak kesampaian. wakakaka. ni namanya dugaan ibu. plez la aku positive minded ok. kehkehkeh.


perkara pertama lepas kejadian duit di kebas mesin cash deposit tu, aku gelabah. kedua terus tengok jam. penting ni waktu kejadian. lepastu snap gambo mesin cash deposit tu banyak-banyak dari segala sudut. haha


mesin ni aku rase dah rupe puaka. suka suka hati nak sedut darah orang. eh duit orang pastu buat-buat jammed. nak duit kite letew..hampagas! 


ikut hati nak print statment akaun aku nak cek ade tak jumlah sekian-sekian tu di debitkan. pastu malas sebab mat bangla, nepal dan negara bersekutu yang lain dah kongker semua mesin ATM. semalam 7hb kan, dah tentu la memang hoiiiiii tak mampu di zahirkan dengan pekataan. rase nak jadi rika sumanto jam tu jugak. yang aku heran dorang ni kan. yang nak ambil duit sorang tapi yang dok berkompol-kompol reramai tu ape kejadahnye la haiii. pastu berejam-rejam. tak mampu aku nak tahan. kang mati aku sesak napas akibat terhidu gas beracun. hahaa


so, aku tunggu je pintu bank tu bukak sambil borak-borak dengan pak guard. pak guard tu pulak saje nak buat aku betenang. tak tahu dalam hati ni macam tsunami. tepat 09.15 pagi aku orang kedua dapat masuk. setelah di tolak oleh sorang minah cina kerek ni. melampau betul!. seb baik aku tak tersungkur lalu terpelok pak guard tu. 


lepas aku stori kat sorang oficer ni, baru la aku tenang sikit. aku siap tunjuk mesin cash deposit yang mane satu. siap tunjuk saksi. siap bagi gambo yang aku snap tu siap dengan tarikh dan masa kejadian yang topat!. drama tak aku. hehe. dalam dunia ni, TAK semua orang boleh kita percaya dan TAK semua orang percaya kan kita. evento kau meraung menagis tapi takde bukti sohih pon tak guna. baik la ambil langkah berjaga-jaga. orang nak cakap kau kampong ke kau ni tak siuman ke, do ur own work lah. nak sibuk pikir orang cakap bukan-bukan buat ape. ape die ade kasi kau makan?. plez la. 



so, lepas isi borang ni, kite mintak satu copy. officer tu suruh aku cek dalam 3 hari kemudian duit tu dah di debitkan atau idok dengan syarat jumlah yang kita bagitahu tu sama dengan rekod dalam mesin tu. kalau idok datang lagi kat office maybank untuk tindakan susulan. cengitu kekdahnye. but, harus risau sikit la. :p




tu je nak ngadu!

bai!!

35 comments :

fatimahradzi said...

salam. so mcm mana ye. dalam masa 3 ari ada balik tak duit tu dalam akaun? ni pon baru jadi kat saya. sy nak buka akaun. nak masukkan lah 250 pastu cash jammed :((

azi nur said...

wsalam.

dapat. lusanya sy cek kat akaun duit tu dah di debit kan dalam akaun. dah report kan? yg penting amount kite tu sama seperti yg di rekod kan. esok lusa try cek k~ :)

Unknown said...

Saya pon kena td di maybank..esok kena followup balik

Deff said...

Sy da 2x kene dengan maybank
.seriously sy x suke maybank :(

Deff said...

Sy da 2x kene dengan maybank
.seriously sy x suke maybank :(

Naddd said...

Dapat exact amount x? Baru jadi semalam, td baru g report. Tp xde pulak isi borang bagai. Cuma call customer service. Nak nanges rasa! Kalau sikit takpe... :(

Unknown said...

Baru jugak kena tadi. Tp masalahny masa bank in x kira jumlah yg tepat pakat masuk ja. Sebb duit cash sale hri2.selalu kira. Tp hrini nak cet terus sumbat ja. Jumlah seribu lebih jugak.

Unknown said...

Masa tu dpt resit x

Unknown said...

3hari masa berkerja ke...sy smlm bnda ni tjdi...amount sikit x ape ni 4k

miji said...

Baru kena di maybank taman tas kuantan rm2k cdm jammed...mcm hampeh call cs xpenah jawab...mesin shj yg jawab

bulat said...

aku kena maybank baling cdm pz68,
klw Rm15 tak apa la ni rm1500

azi nur said...

ya ampun kesiannya semorang. bank officer memang buat dono je kekadang, kite je yang gelabah macam ape. pernah jadi banyakkk kali dan kebanykkanya dari Maybank sebab mesin buruk kot ekekekke. *kene kecam pulak mak nanti!

noname said...

Kalau mesin kira kira k mcmna..sy cancel lepas tu duit keluar pun kurang jugak.. asal sy nasukkn 2800 yg mesin keluarkan 2600 je sy xtau brp jmlh duit rm10 50 100 mcmna

Juita said...

Sy baru tkena transaction forcec in...sapa yg force Kita tunggu elok2 then sudden kluar Kita lambat respond mesin yg slow hokey..duit telan then check Bnk xmasoknk pitam rasa dh report harap tandangi segera duit no buat projek keje 5k, risau betul rasaaa hati

Unknown said...

Sya pun kena tdi,sya jenis orang yng x baca apa bende,sya just buat deposit tampa baca peraturan,sya tunggu punya lama nk dptkn resit,dh jammed.tau x sya masuk kn brapa?RM154.50,Rupa-rupanya sya x boleh masokkn 50 cent tu dlm tu,sya pun buat report lh kat pak guard. Die tnya sya brapa jumlah sya masokkn, sya pun jawap lh RM154.50,lepastu pak guard ckp besar besar "aduh memang jammed lh cerita die, yng kau masokkan 50 cent dh kenapa." sumpah demi allah aku x tau yng aku x boleh masokkan 50 cent dlm tu. Yng aku geram sangat pak guard tu, dh lh ckp besar, orang dengar pulak tu, die siap marah aku baii,die nk marah aku buat apa dh aku x tau, nk buat mcm mna, bagi aku kurang ajar lh mcm tu lepastu ada beberapa pekerja sana marah aku pulak,aku pulak dimarahnya,dorang sebagai perkerja kena ckp baik-baiklh bukn nk marah marah dh aku x tau aku main masokkn je.aku mentel gila bai. Aku pun keluar aku x peduli lepastu. Aku marah gila cara dorang nk tolong aku tu.dorang nk tolong tpi marah marah aku.aku keluar aku balik je lh aku x peduli lh apa nk jadi lepastu. Biar lh dorng nk buat apa dengan duit aku tu.aku bukan nk marah maybank, tpi ada beberapa perkerja kurang ajar kat aku.

Unknown said...

da report tp duit sye smpai sdh x dapt.alasan yg sm maybank bg.bkn sikit ni 1k ..terkilan

Adalin said...

baru jadi dkt saya jugak nak tanya ni kalau kita dah bank in rm 320 kan pastu dia tulis dkt situ total rm 270 je yg lagi rm 50 tu dia tulis unk = 1 maksdnya duit yg rm 270 tu dah masuk ke tak dkt dalam bank org yg kita bank in tu ? :( saya risau sangat banyak tuu kalau burn ��

Adalin said...

baru jadi dkt saya jugak nak tanya ni kalau kita dah bank in rm 320 kan pastu dia tulis dkt situ total rm 270 je yg lagi rm 50 tu dia tulis unk = 1 maksdnya duit yg rm 270 tu dah masuk ke tak dkt dalam bank org yg kita bank in tu ? :( saya risau sangat banyak tuu kalau burn ��

Unknown said...

Baru jd kt saya td..Macam mana ye kalau saya takkira sebelum cdm sbb nk cpt lps tu tersangkut..yg confirm hanya 400 yg lain saya agk2 dlm 900 cmtu..😢,,dah buat report,,tp saya risau kalau amount tu tak sama dgn mesin..stressnya

missshafika said...

sama. saya baru je jadi pagi ni.. stress. tak pernah jadi gini. dah lah duit company mampus nak ganti huh. masuk amount rm8330 resit keluar rm6780.. balik check kot salah masuk.. tapi mmg blom gi dah kira... dah mcm cacing kepanasan dah ni. hilang rm1550.. mcm mana nk report.. dah lah hari cuti.

Unknown said...

Baru kena bank in 7700,tiba keluar resit je. Check balance dekat akaun x de. Dekat resit tulis cash retract=154.
Maybank dah boleh dah upgrade CDM.

Unknown said...

Ahh baqu ja kena tadi
Suquh call
Bila call kato busy plk
Pastu tk kan nk call bapak kewangan kot
Huawaaaa

tasnimshukri said...

Lepastu buat macam mana😭saya baru kena harini hmmm dh Malam call x dpat aaaa nak tereyakkk 😭😭😭call katanya busy..tolong la saya nak duit balikkkk 😭😭penat keja cod barang

Unknown said...

Macam mane tuan, dah dpat balik ke duit tu? Sye pon baru je kene, dah buat report kat mybank.. dia kate dlam 2 3 hari. 😭

Hakimi said...

Saya Baru kena tadi berdebau rasa.. bank Islam.. dh call customer service dia kata tunggu 5 hari

Unknown said...

adik sy baru terkena cdm bsn. 950 duit nk kirim kg bg mak ayah.. call cntre dia suh pg bank pagi2.. bt report bwak resit. 950 bg kitaorg bnyk..bkn jumlh sikit.. semoga urusan dpermudahkan.🥺

Unknown said...

Mg sial cdm cash jammed..lps tu nk tgu spi 3 hari bgai..klu urgent ke kn susa...mg babi sistem bank ni..pukimak susakn org..

sayajunaina said...

Baru kena tadi. Dah lah tak cek sebelum transfer sebab transfer kat akaun sendiri. Bila dia tanya, kita pun kalau main jawab je 300 tapi lepastu bila fikir balik bukan 300 tapi dekat 600. Allahu. Dah lah tu je duit niaga. Baru nak mula. Macam mana ni? 😭😭

sayajunaina said...

Baru kena tadi. Dah lah tak cek sebelum transfer sebab transfer kat akaun sendiri. Bila dia tanya, kita pun kalau main jawab je 300 tapi lepastu bila fikir balik bukan 300 tapi dekat 600. Allahu. Dah lah tu je duit niaga. Baru nak mula. Macam mana ni? 😭😭

sayajunaina said...

Baru kena tadi. Dah lah tak cek sebelum transfer sebab transfer kat akaun sendiri. Bila dia tanya, kita pun kalau main jawab je 300 tapi lepastu bila fikir balik bukan 300 tapi dekat 600. Allahu. Dah lah tu je duit niaga. Baru nak mula. Macam mana ni? 😭😭

Unknown said...

lps jadi macam mana...sy baru kena telan cdm....lps sy tak.kira duk rasa 2400 ka 3400 depa buat mcm kita penjenayah pula padahal mesin tu telan mmg salah sbb tak kira...tp rasa ada rekod kita sy tak takut kalau saya silap amaun bg ikutvyg last kita masuk cdm....silap diri kelam kabut

Unknown said...

Lps tu dpt tak duit rm600 tu

WAN SARINAH BT WAN IBRAHIM said...

Saya baru kena td.duit ditelan nya .nasib keluar resit. Ketaq lutut
retract=177.rm 8850 tu..lps buat CDM tergerak hati pergi cek kt Atm
Huhu duit tu tak masuk.rasa mcm nak pitam.buat report kena tunggu 2 hari Ya Allah semoga dpt duit tu semula.

Unknown said...

I pun kena dgn cdm , duit dah masuk , tiba2 error , dah cal cus servies , dia kata tiga hari duit dpt blk. I kena masa dua hari bulan 1 . Smp skrg duit x msk lg

Nik faiz said...

Duit ya dah dapat balik ke?