Thursday, October 10, 2013

ALA TAKDE STORY LETTEW...


helloss..

bile kite dah suka kan sesuatu bende tu. pergi ke mana-mana pun asyik lah nak dengan bende tu. sampaikan orang-orang yang dekat dengan kite pun jadi suke dengan bende tu. hehe.

bende yang sangat selese. lagi di panggil unik, klasik, jadi rebutan mak-mak sedare, sepupu sepapat, rakan taulan, grup mak-mak rewang haha. kalau bende ni ade stok lagi, dah tentu sesegera je mereka ni akan sambar barang 2 ketol. kahkahkah





inilah bende yang di maksudkan. sepasang kasut kintang kintung. kasut ni aku aku beli tahun lepas. tapi baru pakai tahun ni. mase mula-mula  nampak, terus je nak beli. walaupun mase tu mendapat tentangan dan cacian pasal kasut ni. well, i suke bende pelik-pelik ni. haha. lagi pulak beli 1 percuma 1. aku memang pantang la dengar pekataan PERCUMA, SALES, DISKAUN segala. kau gila tak mahu nyee eeii ponn aduihh?..



tersangat selesa dan memang paling selesa antara kasut-kasut aku yang lain. kasut raya pun masih dalam kotak lagi. tah bile pulak nak pakai tak tahu la. tahun depan kot. :p


walaupun jambol kau merah, aku tetap jugak nak pakai dengan baju biru, kuning, hijo, purple. :p. sebab kau terlalu selesa, kau lembut, kau baldu dan kau juga berjambul. seperti kepala otak aku yang berjambul. ekehkehkeh.



dan ni lagi satu pasang. walaupun jambol kau dah 'potol' satu. kahkahkah. 
potol means tertanggal/tercabut



jadi entry ni berkisarkan kasut berjambol. dah takde stori lettew!


cop-cop-cop aku ade stori ok. banyak aku nak stori. petama pasal pesbuk. alahai pesbuk sekarang aku dah kurang-kurang-kurangkan ke aktivan. sebab pertama, dulu aku memang gila!! pesbuk sampai aku rase semua tu 'lagho' : bende sia-sia. sebab kedua, kebetulan smartphone aku di serang angin ahmar. wakaka. diserang virus sebetulnye. pastu format la balik. lepastu semua kene install balik. bile dipikirin abang, eh bile di pikirkan dan di renung muhasabah diri kejap. aku rase tak payah kot nak install Fb kat smartphone aku tu sebab nanti aku jadi gila pesbuk balik pastu semua tu lagho. :p kalau nak log-in just kat opis je. tu pun jarang beno nak melayan. *cehcehceh konon-konon dah pulang ke pangkal jalan.


kalau bukak pon 'LIKE' status member-member, fb Dr. Muhaya, fb Hafiz Hamidun, fb Blog hami asyraf. kahkahkah double standart kau azii puihh!. sebenanye aku ade kes dengan fb ni. seram u olz nak share. so, langkah baik aku tak on dan tak aktiv dah. kalau bukak pon fb bisnes je. hoii dunia sekarang penuh pancarobalistik kau tahu. sampai manusia pon jadi zomba. eh, boleh gitu!


dari buat bende lagho, baiklah pinkish kan muke. kahkahkah

so, yang hado dalam smartphone aku hanye la wassap-WAJIB. kalau aku takde wassap boleh kene pulau satu negeri. mane tak dengan group skolah TABIKA. skolah RENDAH, skolah MENENGAH, skolah Dato', group makcik-makcik, group sepupu sepapat, group gang bas skolah dan lain-lain. gilo kau tak de dalam group tu. nanti tetinggal isu semasa. kihkihkih. ala rindu la kat dorang lame sangat tak jume since abes tabika, tetibe.. T__T. ty wassap menyatukan kami dan ty jugak pade puan to-be midah. tanpe die tak jumpa la budak-budak skolah rendah tu yang masing-masing jauh beno di perantauan. gigih si midah ni selongkar tah mane ceruk nak dapatkan contact number budak-budak ni. aloloo :)


selain wassap aku donlot la jugak WECHAT. ni pon wajib hado. LINE jugak wajib hado. kat 2 bende ni pon ade group bagai. group budak opis tak tahan, group budak-budak seminar. jumpe sehari dua je pun tapi sembang dah macam 10 tahun kenal pastu siap buat group bagai. tah sape 'pentol' nye. pentol means kepala, ketua etc. sekor ade wechat sekor lagi pon nak jugak ade. pastuu yang sekor lagi buat group pastu jadi la berekor-ekor. kalau kat wechat ni penuh segala 'voice' dorang. pastu cerite bende jijik-jijikkkk i ponn jijikkk nak dengar. jijik sikit. tu yang virus membiak. hahaaa. bende ni mengeratkan silaturahim sebenonye. eh bizinye aku bende sosial macam ni. kate nak pulang ke pangkal jalan. takpe step tinggalkan pesbuk dah berjaya yeaaa!. pasni slow-slow kayuh tinggalkan atau kurangkan bende-bende ni pulak. rasenye tu je kot penghubung aku dengan dunia luar. haha.


sambil pinkish muke sambil makan extravaganza+aloha chicken+beef paperoni. sekarang semua di hujung jari. call dan tunggu. memang dasar pemalas. sibuk nak kurus tapi hampagas! kecundang dengan flyers Dominos! lepastu hasut satu rumah beli pizza dominos ni. wakaka hasutan berjaya! siap bawak ke hari esok sebab tak habis, napsu-napsu!. thumbs up azi maintain kalori!



ahh....betul kau dah takde cerita hoot azi!



No comments :