Thursday, May 5, 2011

♥ apam balik...balik la...episod 2 ♥

hye salam malam jumaat..today i feel feel nak demam..boleh camtu..hehe

seperti yang aku janjikan aku akan hupdate status pokcik apam balik tu dari semasa ke semasa..
siap berepisod bagai...


arini aku mula menyiasat dengan jelas dimana pokcik tu berado...sejujur-jujurnya aku dah macam mak ilang anak..nenek ilang cucu..datuk ilang nenek..senang cakap aku dah macam badan pencegah rasuah.kejap terjah sane sini cari pokcik tu...tah mane pokcik ni niage..puas dah aku keliling paris...naik beskal ja..kau ada...haha

aku ade tanye sorang mudak ni...anak kepade boss tiri...eh macm ni..budak tu anak tiri boss...kaitannye dalam story ni..mudak ni kire selalu juge kene buli dengan aku pergi beli apam balik pokcik tu time aku malas nak kuar..




azi : bob, ko tak tau ke mane pokcik tu pergi?? -perg skema beno ayat


bob: zi, masuk ni dah seratus lapan belas juta kali kau tanye aku pasal pakcik tu...aku tak tau la..ko pergi la upah detective conan lepastu bla bla bla bla blaa pokemon, sizuka, maruko chan.....ko tanye aku lagi siap ea...


pulok...aku di mare...T___T memang sentap...ehh tak sentap sangat la...budak ni sekali aku smackdown kang baru tau ceh pegii dah..slalu kau je yang makan lebih..aku tak pelawe, muke kau dulu yang tersembul..eeit dushdush!..cehcehceh ade brann...cakap belakang boley la..


niat hati nak try cari depan kedai BOOK TOP tu..tapi tak kesampaian hajat..panas sangat la hari ni...


aku dengar cerite kedai cendol sebaris apam balik tu pon dah takde...kuang asam la pihak mejlis ni...kan ke satu hal aku nak cari pakcik tu...hahaha siutt jek..


aduss peningla kepale aku pikir apam balik dah bape dekad aku tak makan dah macam ape je aku ni..perangai tah haper-haper..loklak...merepek meraban siap buat entry khas pasal apam balik...huishh merepek la kau ni azi!!


ha ni satu lagi aku marah-marah sayang ni....



aku tau..makcik (jual kuih segale sarapan) sayang beno kat aku..tiap kali aku singgah dicubit-cubitnye pipi aku..geram katenye..ni aku geram jugak ni..kok iya sayang beno la kat aku, tergamak makcik letak togeh lebih banyak dari mee...camne den nak makan ni makcik..den kompiusla..nak asing satu satu alamat den mati kebulur la makcik...T__T berjurai-jurai air mate den ni mase nak asing togeh dengan mee satu satu dah jadi mee goreng berkuah...nak buang terase sayang..RM1.50 tu..jangan membazir...pelish la makcik...kurangkan togeh...takde langsung pon takpe..i hate togeh soo much..wah gituu~


17 comments :

cik teynteyn said...

laa.. ta makan tauge ? sama la..

hehe ..

dah comel sgt , sbb tu makcik tu cubit2..

hehe

HonEyBuNNy said...

ala...

mana pakcik apam pergi neh...cian azi mengidam apam neh...ngeh3..

sama la...ila xsuka togeh tau....xdak pun xpa..hehe

Cik Ezy said...

psl apam balik..
cian azi..
keh3..
pihak mjlis mmg kejam..

mommylavender said...

alahai kesian bebeno mommy dengo....meleleh ayo mate mommy ni akan kesedihan melmpau..baca entry azi yang merindu pakcik apam~mai2 tengok kat mangkuk putih ajaib .....marang kerapu marang trenganu...~heeee...

r-5 said...

wah minat apam balik rupanya! cerita pasal apam teringat cerita komik ujang pasal sorang budak nama apam menjalani ibadah bulan pose. har3! oke follow sini~! :)

kinN~ said...

kesian nye azi. kin pun suka mkn apam balik.hihi ;p

Selamat Hari Lahir Kinn =)

Cik SHiNJU said...

aaa...tu laa...
aritu pakcik tu offer jd menantu dia ko jual mahalll...huhuhu...

Cer kesan pakcik tu guna GPS... :P

Lenkali nak beli ngn makcik tu cakap camni : " makcik nak beli taugeh goreng satu,letak mi buat perencah yer.." kompem dia letak mi lebih byk dr taugeh...

Cik Bidadari said...

hik hik hik... kira-kiranya hari khamis yang indah nie semua makanan feberet adik akak nie takda yang 100% memuaskanlahkan...? makcik tu bagi togei lebih sebab dia nak bagi pipi adik gebu lebih... kan-kan-kan...? adik pokcik apam balik tu cuti tak? takpun dia balik kg tak? kenduri agaknya...

adan said...

ahahaha.. pacik tu memang tak buat bisness la cik azi.. dah jumpa port lagi baik dari tpt tu kot..

KUREKURE COMEL said...

hehehe...pe kata azi amik resepi buat apam kat intrnt...pastu try buat...


mesti lg puas hati...hehehe....

tak suka togeh?..alamak ruginyaaa..
togeh sedaappp pe...rasa mcm mkn keropok je..nyummm...nyumm...hehehe

Nasriq said...

ce try cari apam pulang pulak... confirm boleh jumpa punya...

hans said...

hahahaha
hebat penangan apam pakcik Apam sampai dicari sebegitu rupa
hohohoho

MamaEma said...

tak jumpa lagi..alahai siannya...

Miss Tira said...

Hahaha, apa kata buat flyer "Mencari penjual apam balik berdekatan". Hehehe.

azi nur said...

ngiahhaaaa tokdapat apam balik lagikk..helpen me...helpen me!! T___T

Ezay Hadry said...

takpe2 kedai apam tak lari jauh..mesti pndah dekat2 kan? takde notis ke..
rugi tk suke togeh..best2..lg best dalam popiah..hehe

Liza Razak said...

terus rasa nak makan apam balik jugak!! susah nak cari kat puchong ni...pasar malam cina ada laa..huhu