Sunday, May 29, 2011

♥ Memang PANJANG sey!! ♥

hye salam sunday...

ye ye ye aku tahu aku langsung tak BW beberape hari....adelah sebabnye kenape...ala ade yang kesah pulak kan kann..hehe


semenjak dua menjak aku LEBIH KIJAM ni....aku rasekan banyak perubahan...hormon-hormon Hang Jebat dah semakin sebati dalam darah....cehcehh kau hadoo..



hari ni aku jamin seratut peratut kejap lagi aku musti tumbang..kenape tumbang? bukan kene tebang derr...sebab aku sulah beberape hari dijangkiti demam salesman..eh cilap, demam seleseme...walaupun nadi-nadi Hang Jebat memang ade dalam tubuh ni, namun tak terkecuali untuk dijangkiti demam..ape kau merapu ni aziii...tak kuaaaseee jahh nak melayan!



okes...ape lagi nak habaq...Oh! ya..semalam my prenz E-Day...means Enganggement day...seperti yang aku war-warkan tentang kesibukan aku bulan 5-6  banyak semputan-semputan kawen my BFF, my BF, my B and my F...bertunang jugek tak terkecuali..



sejujur jujurnye, aku jameennn sekali lagi, profit&loss statement aku berakhir 30 Jun 2011 akan jadi Loss...yes negetib....kenape?



petame, mestila beli hadiah kan kan kan...pulak tu aku suke bagi hadiah barang elektrik...pinggan mangkuk cawan taperware bagi aku bende yang biase dan aku jameenn pengantin banyak dapat...so, aku bagi la mesin basuh, peti ais, air-cond, generator..hahaa tipu tipu..


kedua, dah jadik tabiaat aku kalau nak ke mejlis-mejlis mesti nak semua baru..means baju baruuu shawl baru..entah ape-ape punye perangai!!! aku ped-up la dengan kau azi..dahla cereweett nauzubillah..nak pergi jemputan jekkk kootttt kau nak oveerr kau ke yang naik pelamin...ya ya ya aku akui...

 
sekarang memang banyakkkkk bebeno orang kawen sane sini kan kan...sampai aku demam kawen..eh ekceli demam pelamin anganku musnah...nun di hadapan ghumah aku ni..halamakkk bising bebeno lerkk dengan karoke, speaker die memang cunnn la terleetak betul betul ngadap ghumah aku..hooiit nak pecah pankreas aku dokk...bukan sebijik...3 bijikk kau! nasib baik aku takde penyakit sawan babi, kalau tak memang aku bawak parang pergi serang...gituuu~


ni lagi satu...sore DJ die..makkkkkkk aiiiiii cik jahhhh menyakitkan hati kumpulan nasyid jahh jahh jahh sekalian...ade patut dok cerite penyakit kencing manis la potong kaki la disaat orang ramai menjamu seleroo...huii tak pergi kursus induksi ke DJ tu...cian orang pergi jemputan ni nak makan dengan rase sebal, hati bengkak!...baik baik nak ratah kambeng jadi terbantooot...hapeerr punya DJ...eeitt bagi sebijik kang...aku dah la tengah gangsterrr nih!


aku ni ushar dari jauhh aje la gamaknye...bukan tak dijemput..uii jemput..tapi aku aku akuuuu tadakkk baju baru...hahahaa gila...memang dijemput tapi oleh keraneee dulu jaman sekolah si pengantin pernah rampas boipen i muke ala-ala aeron ajis kau! haaa aku macam sakkkiiit je hati..walauupon muke ala-ala aeron ajis tu dah ponnnnnn kawennn..ciann pelamin anganku kerap musnahh sejak jaman sekolah upernye...oh tu cerite jaman sekolah ketiak basi...aku dah mahap kan dah dose-dose nyeer pade diriku...ketahuila kita ni hambaNYA yang kerdil...kita sendiri meminta ampun padaNYA...apalah salahnye kite memaafkan sesame kite...



walaupon aku dah reda hati dengan beliau..aku totap tidak mahu pergik..sebab aku kan demam, lepastu 'ceri berian'..mane tak semalam mase majlis E-day membe aku gunekan sehabis tenage untuk menguyahh...hahaaa giloss semalam aku makan dengann kejam eh makan dengannn tekun..setadi pon tak tekun macam tu...


nasik beriani die memang terbaikkkkkk dook!! nasik die aku kurang makan la, aku suke je makan ayam masak merahh perghhhhh...daging masak kormak perhhhhhhh mabeles! kalau boleh aku nak letak kat tepi bibir je ni...jilat sikit-sikit...hahaa.
haii menagis T__T kalau pojiah latip tengok aku makan...mane takk, sibuk nak ramping macam pojiah latip tapi apekan daye...kan pelamin anganku musnahh...apekahh


semenjak aku gangster ni la kan...asal ade yang nak main mate dengan aku je...aku bagi penumbuk...huahahahaahahaha giloo dah jadi tredmark aku sekarang...hebatt juge ye penangan pelamin angan ku musnah ni...kahkahkahkahh-ketawe jahatt!



walauponn aku memegang trofi gangstergurlz, ade jugek yang tanye semalam..''zi, macam mane kau pakai selendang..cantek la..'' lagii....walaupon aku makan tak hengat dunnia, ade jugekk yang tanye..''zi, camne kau boleh kuyus...jeles i...''


kahkahkahh ape mereka butas...mane pulak datang ye kuyus...kalauuu kuyus (kurus) pon sikit la..luak 1.1cm je kottt....bagi tak menghampekan mereka aku bagitahu la juge tips...tipsnye mudah je..sarung kalung bunge taik ayam, siap tagline..'pelamin anganku musnah' ha gituu~
lepastu ramai-ramai pakat nak rejam aku dengan slipor yang terpijak taik lembu...haha



sudah sudah!...entry aku kali ni 'Memang PANJANG sey!!' dah la bosaannn...merapu banyakk..pemalas...lagi tak mandi...lagi taik mate berselupat....sile la percaye...






 akhir kate...idup pink!

7 comments :

NARDtheNERD said...

hang jebat baik ape. sebab dia tak derhaka pada rakyat. hang tuah tu yang jahat.. taat sgt pada sultan sampai ketepikan rakyat..

:))

Bidadari Syurga said...

adoi... senafas akak baca entry adik... jadi jebat takpa... asal tahu mana salah n benarnya... asalkan jangan palingkan wajah pada DIA.

adik... walau pelamin angan adik tu musnah... kenalah gembira... sebab skang byk der ngorat ya tak? heeeeeeeee kawan dengan semua org.... nilai semua org... jgn sakitkan hati org... mungkin2lah... salah seorang yg cuba mendkati adik tu mengalami nasib yg sama... pandang dan tengok raut wajah... ada kalanya bila niat diri baik... sgala-galanya akan allah pamerkan... tetapi kena yakin dia..

erkkkkkkkk... cool dulu... better akak cadangkan kawan dengan semua org.... nie lagi satu... after my x-bf kahwin... 5 tahun akak tak attend all my frenz weeding... coz of what...? hati sakitkan...? so... byk hati yg akak lukakan sama-sama dengan akak.

p/s: tapi azi tak... azi berani dan positif... itu yg akak nampak.... bila diri sendiri kata negetif... jgn kalah okey... sebab org luar memandang azi dari sudut yg berlainan.... DIA sayang... maka kelembutan wajah tu akan terpancar...

ezy.fia said...

uish..
mmg dasat le penyakit nk sume baru g knduri..
keh3..

Shila said...

adeii...

parah penyakit nk serba baru gi knduri ni..

err..bila turn kite punya kenduri ni?? sobs~!!

NasQ said...

mana dia cik pinky yang ayu dulu tu? hilang ke mana? cepat cari dia semula...

azi nur said...

terime kasih ebelibody bagi semanget!! yeahhhh

KUREKURE COMEL said...

hhmm...patutlah mood kelaut itu hari...


takpe....ada hikmah kan....kurus wooo...jeles mina....


pe2 pun...kamu belum ketemu tempat letaknya tulang rusuk tu kan....


smile azi...