Tuesday, June 14, 2011

♥ APAM BALIK BENJO!! panas-panasssss ♥

salam malam...entry ni ditaip dalam keadaan sedar dan sihat! yeahh...


untuk memenuhi permintaan semuaaa....cehcehcehh konon ade peminat bagai...


aku menulis cerita pasal apam balik...pakcik apam balik...anak pakcik apam balik dan cedol sebelah kedai apam balik pakcik dan anaknye...ape pon tak paham....


sebenarnye lame dah aku tak beli apam balik pokcik tu atas sebab yang aku pernah beritahu dulu..(sape follow tau la..huhu) kire lame jugak la aku tak menyinggah gerai pokcik tu..eh cop, gerai ke...die meniage atas motor pacuan 3 roda...tu dalam kategori kedai ke gerai ke pasar??




tadi mase rehat ade lah aku singgah sekejap...sekejap la pulak dekat 2 jam aku berceloteh membebel bergelak sakan dah macam sekiann.... haha..ade ke kau jumpe anak dare macam aku melepak dengan orang tua..T___T




ayat pertame pakcik tu sebelum aku melabuhkan punggung ditepi tepian bahu jalan...


"aji...sombong sekarang lame tak datang sini..." - versi jawe abess!



"ermm biasala...orang dah femes..." macam biasela ayat aku....mane nak rase besalah...hahahahahahahahhahaah kijam!



banyak yang kami borak dah macam anak beranak serupa melepak kat ruang tamu rumah sambil makan kacang kopek....hakikatnye! cumelah di tepian jalan je....macam-macam hal..maklumla lame tak jumpe, banyak la cerite...dari kisah sedih sampaila ke kisah gumbira....aku rapat je dengan anak die...Huda.


Huda ni baikk...tak macam abang die..kedekut taik hedong masin! taruk jagung sikit je kat apam balik aku..huh! benci.....


banyak juge nasihat yang ditabur oleh pakcik apam balik tu....semua naseeeehaaaaatt tu macam masuk telinge kanan, keluar telinge kiri...huhuhuuu tak la...aku semat, stepler, gam, solitep, paku, tembak dalam kepale tau!....


lame memang lame la kami beborak...borak punye borak...hampes! ingat dapat apam balik free ke...dijamu dengan apam balik ke..uhh jauh sekali...cume brade jual cendol tu je yang sudi sponsor cendol...mamak pon mamak la....aku bedal ajeee.....cuace panas kau! naseb baik pakai sunblok! cis!...gedik la kau azi!!



at the end of the story.....wah dah macam cerite Rapunzel...huhuhuu

dapat juge la apam balik sekiping panas-panas...kali ni sangat special!! aku yang tabur sendiri kacang, gule dan jagung...kalau ade telur dan tentu dengan telur telur sekali aku tibai pecah dalam apam balik aku....dah jadi APAM BALIK BENJO...hahahaaa tak pulak aku nak snap picture kasi korang jeles...tu la kalau dah ade niat jahat, ape pon tak boleh.........


menjadi kau! terharu...rase nak pelukkkk pakcik tu..happy kot...ke gedik?? hahaa biala kau ade?! peluk meluk dah tentu haram....pakcik tu dah aku anggap ayah...yela parents jauh...insyallah lepasni aku merajinkan diri melepak di gerai pakcik tu...kecian pulak tengok keadaan pakcik tu...mate dah tak berape nak nampak...yang buat apam balik tu sekarang anak die la...Huda. cume kadang-kadang pakcik tu ikut..iyala orang tua mane nak duk terperap kat rumah...


aku risau la..kalau la pakcik tu dah betul uzur, mesti aku sedih...T*_____*T (nages mate ayu..hiks!)

lepastu aku akan berhenti mencintai apam balik dek tempias kesedih..ala-ala mogok yang keterlaluan....boleh...

nauzubillah.....aku harap pakcik dipanjangkan umur dan sihat sihat kuat kuat selalu! yeazzahh!

13 comments :

Cik Ezy said...

krim slm kat pacik 2 ye..
haha

kalo apam balik cik ezy krng suke..
kalo apam telo suke!

syrupmasin said...

apam balik sedapp :)

Bigdaddyz said...

tak suka makan ...suka pizza...:)

MerLe said...

suke3~ apa lg klu yg jnis pemurah letak jgung byk.. sgt la suka~

Cik Bidadari said...

adoi... insyallah... benjo apam balik...? heeeeeeeeeeee... mujur pokcik tu muncul yeak...?

bunga said...

ahaha..baik pakcik tu..

Ezay Hadry said...

yayy dah ade entri apam balik...
hee borak lame2 dapat cendol..best nye..aduii bertuah nye azi ni...
specel plak pakcik tu bg apam balik..de jugak benjo ek? jeles2 haha

mommylavender said...

salam petang azi cayang musyuk2~hhehe..mommy sehat walepatliat...liat nak berblog...ntah nape, cume tuggu entry azi je ni...nak lebo kan senyum yang makin kencup ..hahaha. uik udah pandai bt apam balik tu......tak sia2 la lepak ngan pakcik tu....

shameel Iskandar said...

kalau kat sabah( terutamanya lahad datu), apam balik dikenali dgn panggilan terang bulan,

HaNa Hani said...

apam blek benjo?
okeh resepi baru
^_^

Mr iz said...

baik tu resepi baru ... apam benjo he he he he... biasala tu meniti hari senja...

KUREKURE COMEL said...

akhirnyeeee....hehehe...mesti penuh teruja makan kan...hehehe...


meh pos sini sikit...nak rasa gak...
mana lah tau blh buat bisnes..hehehe

Hans said...

walawehhh
bestla baik dengan pakcik tu
nanti beli dekat dia dapat lebih
tapi kalau time anak lelaki dia jangan beli
nanti jagung sikit
ekekeke

Review Filem Green Lantern Disini