Saturday, June 18, 2011

♥ Abah dan OLAY ♥

ENTRY SEMPENA HARI BAPA



This is Flashback Story..

ibu seorang guru mengaji...selain anak-anak jiran dan anak-anak sedara, ibu turut mengajar anak-anak kandungnye..kami adik beradik kerap mendapat angka giliran yang terkahir walaupun sampai awal ditempat ibu selalu mengajar ngaji.....


mase mengaji..aku suke melawa dengan pesen tah ape-ape..maklumla budak budak lagi mase tu... aku suka tukar tukar tudung sampai turn aku mengaji dah sampai. bila mengaji, suare aku tak terkeluar...bukan tak pandai...aku terlalu bersopan santun...haha...


oleh kerana dalam kepale otak aku penuh dengan isi isi penting sabjek berangan, ibu kerap mencubit peha aku...jenis cubitan ibu biasenye cubitan ketam dan cubitan semut api berbisa pracampur semburan naga bersiung. begitu panjang nama cubitan yang kedua tu..sungguh! sakitttt T___T...


aku suke nangis sebelum kene cubitan cubitan tersebut...gayanya macam dah kena bertubi tubi...
tapi takdela sampai terguling guling depan orang ramai..cukupla setakat anak tekak nak terbeliak keluar...(wah2 time mengaji takde suare..time menjerit2 ade pulok..)


bila situasi kecoh dek 'jeritan puting beliung' aku tu...hahaa abah akan panggil..
.
''meh sini ngaji dengan Abah..''


aku suka ngaji dengan abah, sebab abah tade bekalan senjata cubitan macam ibu...hihiii tiap kali ngaji aku mintak nak ngaji dengan Abah...sampaila aku rase something yang kurang...

aku rase tak syok pulak bila tak kena cubitan semut api berbisa pracampur semburan naga bersiung khas dari ibu...

akhirnye aku mengaji balik dengan ibu...walaupun ibu garang..time mengaji je garangnye, ade kebaikan juga ibu buat macam tu supaya ingat, mengaji kene betul!..



 ~The End~


abah nampak je garang...tapi sebenarnya abah seorang yang lembut dalam mendidik...

To Abah ku:



 coii...petame sekali bukan bape ku....jangan salah paham..

Abah i miss u like craji..semoga abah diberi kesihatan yang panjang...walaupun jauh dimata namun tak kan ku lupa insan yang banyak berkorban untuk menyekolahkan kami adik beradik sehingga ke menara gading sehingga sudah bekerja pon abah ade hulur juge duit minyak..walau segan segan mane pun..aku capai juge...abah woo aini...kahona pyar hai....dil to pagal hai...Mãĩ tumse pyār kartī hū̃.....amma ilek...




To Abah abah di luar sana :

SELAMAT HARI BAPA....semoga kekal menjadi bapa MITHALI...YEAHHZZ!!

9 comments :

Cik Ezy said...

cubit ketam tu bse sgt kene..
ekeke..
:)

Nasriq said...

ketam datang ni... nak cari peha yang gebu2... huhu...

Fyqa said...

igt betol itu abah kmu. bru nk bgi no tepon nih. kahkahkah ;)

SLMAT HRI BAPA ^^

adan said...

wah.. abah kamu penyayang.. bapa saya penyayang gak.. ehehe... tanak kalah..

sumaiyah mokhtar said...

hehehe baru nk terkejut ingt kan awal dah kwin senyap2 :)

Mr iz said...

wah nama cubitan tu best la...dengar pun dah naik gerun ni... he he he he ijat dulu kene gesek telinga dengan rotan kalau baca tak betol woo... gesekan maut tu...he he he

Haru Biru said...

ko kan degil.. mmg patut pon ko raasa.. haha... lagipon itukan pengjaran.. hehe

mommylavender said...

cobitan kotam tu lomak bekrimmmmmmm

Miss Tira said...

Jeritan puting beliung.. Sangat dasyat... Tangisan tsunami berjurai lepas kena cubit.. Hehehe..