Saturday, July 20, 2013

LAST ENTRY BEFORE 25



well hai,

kalau boleh bulan julai ni aku nak hupdate seberapa banyak entry. banyak-banyak. kalau mampu setiap sejam aku nak 'rakam' ape yang aku buat. kehkehkeh.

sebab bulan julai ni bulan beranak aku. ye laaaa, nanti bulan Ogos --- Disember 2013 aku boleh baca dan remind balik ape aktivi yang berpekdah aku buat pada bulan beranak aku tu. mane lah tahu sampai ke anak cucu cicit aku boleh bace ye takkk. over sangat kau!.

bersempena dengan bulan beranak aku ni. opkos la banyak-banyak-banyak sangat pekdah atau hadiah yang menarik aku dapat. *padahal takde la ape bende pooonn.

hadiah dari PROTON.




hadiah dari SUMMIT SHOES



yang ni tak sangke pon. mase dapat mesej ni. aku siap recap tah bile zaman aku jadi member club summit. aku bukan selalu pon beli kasut kat summit. tapi bile bace 30% tuuu, sape tak nak kan. sesuai sangat la dengan bulan berhari raye. so, balik terus mengeledah satu rumah cari Privilege Card. wakaka. semalam baru jumpe lepastu terus soping. kehkehkeh

pade mulanya aku ingat total 5 barang dapat 30%. tapi sangkaan aku melesettt sama sekali. rupanya setiap satu item dapat potongan 30%. maksimum sehingga 5 item. wahh aku dah macam orang kene sampuk semalam masa soping. terus rambang mate. tak tahu dah nak yang mane satu. pulak tu minggu lepas baru belanja ibu dengan adik kasut. kalau la aku jumpe PC (Privilege Card) tu awal2...hurmm.


kesudah aku amek 1 wedges, 1 flat shoes, 1 handbag, 1 purse. 1 item lagi aku belanja la member sepasang wedges atas kesabaran beliau melayan sorang minah kene sampuk mase soping. :p overall puas hati sangat. jimat RM 100++. kalau tak si minah yang kene sampuk tu nak bayar ke RM300++ sekian tu. jawapanye TIDAK! :p

setakat ni, itu sahaja la hadiah awal. cehcehceh. dengar cerita abah nak bagi hadiah hari raye. tapi suprise pulak. alaaa kite tak suke supriseee :p



***


orang kate lagi berusia lagi mengada-ngada. :p. ke, aku sorang aje yang begitu.
 jalan kat Guardian ternampak pulak sabun May PINK siap rose segala. aku pon try hidu, wangii sangat. sekali bace tagline 
For Younger Looking Skin
harusla beli, minah kene sampuk tu dah kene sampuk kali kedua kau. dah berusia katekan. padahal tak tahu nak buat ape. niat hati tak nak buat mandi. so, kesimpulannya letak dalam handbag baru satu, dalam kereta satu. satu lagi letak bawah bantal. sebelum tidur bau dulu. agak dah puas hati baru buat mandi. *tah mane punye perangai! :p


mase ni ade potongan RM 0.99 sen. kalau tak memang tak beli la si minah tu.





oleh kerana faktor usia yang kian bertambah, maka kulit muka tu rasa kering tak semena. dah macam orang nak manapouse pulak story aku ni. nak raya kan. so aku amek langkah yang dengerous, dengan memberhentikan segala jenis bahan pencuci dan make-up yang mengandungi bahan kimia. lepastu cari satu pencuci muka yang berasaskan organik kalau boleh yang sehabis biasa dengan menggunakan alam semula jadi. so, terjumpa la aku dengan Eversoft ni. 100% Organic. buah avocado lagi. 

yang kita tahu, avocado ni mempunyai kandungan vitamin E yang sangat tinggi. terbukti berkesan dalam melembutkan kulit. sebab tu industri kosmetik banyak menggunakan buah avocado ni. macam Eversoft ni, dah la pakai avocado lepastu secara organik pulak. manelah aku tak geram. so, jom la try sama-sama. mari melembut kat kulit sebelum syawal menjelma :p



ok, last sekali. betul-betul last ni. tengok tangan kanan aku ni janji ini perenggan yang terakhir. tangan kiri pulak janji tak nak dah taip entry panjang lebar :p hahaaa




harus la merembat gambar ni kat weChat tadi. konon-konon nak bagitahu satu dunia la kau dah bertambah usia. 

gambar harus la di 'palaroid' kan sehingga tak nampak kesan jerawat, tanda beranak etc etc...sampai kening kau pon hilang, kalau tak, tiada muka sesuci lebaran sangat tu. 
azi dan palaroid berpisah tiada....kehkehkeh




ok, bai-bai 

Isnin ni 25 dah. sedih pulak TT___TT tetibe~







1 comment :

ezy.fia said...

org beli sabun utk mndi la..
blh pulak letak bwh bantal bagai dulu,,
hahaha