Thursday, March 24, 2022

handphone 1 camera.

Dipendekkan cerita, semalam aku beli phone baru. target dari rumah taknak la memahal dalam 600 dah ler 😁. sebab pesen aku ni kalau takde keperluan tak usahla beli. handphone Oppo A83 aku tu dari tahun 2018 tak tukar lagi.. yaa masih satu camera. orang lain dah upgrade 3 camera, 100mp, 8ram 128gb dan aku masih di tampuk lama πŸ˜‚. tu lah bagi aku, selagi boleh pakai.. pakai je lah. Oppo A83 aku tu dah banyak berjasa dan aku takda masalah dengannya. cuma storage je la selalu penuh. tah berape kali pindah kat laptop, same je kejap penuh. sesejak ade 'anak fruit' ni banyaklah gambar dengan video dia saje.


so, semalam aku nekad nak beli phone baru sebabnya handphone aku dah mula 'back' sendiri ekekeke. kekadang aku tengah tengok Netflix kat handphone, boleh pulak tetibe fast/back forward banyak kali. eh tension. aku syak punca jadi camtu, lepas phone aku terhentak kat cabinet sinki (luar) rumah atok (panjang nak story kejadian masetu). lepastu screen retak and pecah sikit ya kawan-kawan tapi masih boleh pakai macam biase, lucky bethol!. aku just pergi kedai tukar tempered glass je *mesti orang kedai cakap aku kedekot*hahaha. tapi kejadian tu dah 2 tahun belalu, cuma baru-baru ni je Oppo A83 tu jadi benggong.


semalam recce la nak handphone ape kan. target dah ade dah 600 hengget 😝. sebab taknak memahal la stakat boleh whatsapp, tengok utube, ok ler.. sebab aku bukan guna untuk main game, editing, download tah ape2. jadi, banyak2 fuction sangat pon aku tak guna jadi membazir gituh. aku cakap dengan orang kedai tu, aku nak handphone storage besar, camera lawa, sound speaker cun, taknak hang and laju bebezup macam petirπŸ˜‚. gituh. orang kedai pon suggest aku amik Oppo reno 7 (sebab aku cakap nak sama macam dulu pakai Oppo*jenis setia😢).  Reno 7 mahal namati 2ribu ringgit Malaysia kot harga dia xnak pitam pulak aku kan. ececeh, tapi bila di kenang masa lalu, zaman smart phone baru nak naik, aku sanggup beli samsung galaxy S3 yang harga dia RM2100 masetu gilo tak gilo!.


kesimpulannya, akhirnya aku dah pakai handphone 3 camera πŸ˜›. adik adik aku tidak la mengkutuk aku pakai handphone Oppo 1 camera tu lagi, dorang begitu jijik ya nak pengang phone aku tu. hahaha lempang kang baru tahu!😀 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


aku amik Realme GT master edition je kawan-kawan. memula tak yakin nak amik brand ni. sebab tak pernah guna kan. harap-harap OK la bertahan lama.. orang kedai tu berjaya yakinkan aku siap cakap kalau U ade masalah boleh datang sini marah2 I. yakinkan dia cakap camtu. aku ni kalau ajak begaduh tak pernah lagi kecundang hahahahahaha *ktaklawak. boss tu cakap Realme GT master edition ni sama macam Oppo Reno 7 cuma jenis mampu milik bhahahha. kongajo je nk cakap aku tak mampu ke beli Reno 7 tuh! cisss! Tak payahla tanya aku specs Realme GT master edition tu ape, pergi la google sendiri. aku ni seram terbaca komen-komen -ve hahaha. 

janji 3 camera πŸ˜‚ 
Pic: google



No comments :