Monday, July 11, 2011

aku excident ..so? ade sape kesah ke....T__T...

sumpah ini entry panjang...


salam...alhamdulillah hari ini aku bersyukur sangat sebab masih lagi diberi peluang untuk bernafas di bumiNYA..masih lagi mampu menaip...masih lagi mampu ketawe cikit cikit...

benda yang paling kita geruni sudah tentu MATI...MATI itu pasti..andai aku boleh bertanya kepada malaikat maut, dalam keadaan apakah kematian ku?...

dalam keadaan sedar, waras,  alhamdulillah aku masih lagi diberi peluang menatap wajah IBU..merenung mata ABAH...jika tidak sudah tentu sekarang ini aku sedang disoal malaikat mungkar dan nagkir!


beberapa hari sebelum kejadian...

sesuatu yang luar biasa aku lakukan...aku balik kampung melalui jalan yang aku sendiri tak pernah lalu...sangat berdebar debar dan ade satu rasa yang sangat pelik...aku sendiri merase kan ''macam nak mati je aku ni''....

sangat excited nak gune touch n go..walhal bukanlah pertame kali nak guna....dalam perjalanan nak masuk ke susur higway memang kad touch n go tak lepas dari tangan...

bertambah pelik, bile aku reload RM50 walhal masih berbaki RM46.30..

semuanya macam mimpi...aku lakukan tanpe sedar...jujurnye perasaan aneh, pelik, ganjil dah aku rase cume lagi tak mampu menolak...tak tahu kenape...dalam erti kata lain...tubuh yang mengawal pergerakan, bukan otak! lain kate lagi..BUANG TEBIAT..tapi aku anggap je semua ni kebetulan dan kebetulan yang sememangnye aku kuat berangan...hurmm~


pagi sebelum kejadian...

aku beborak dengan ibu mengenai BUANG TEBIAT aku tu...siap bergurau..''entah-entah nak mati...'' sambil gelak-gelak..tapi aku pasti cikit pon ibu tak gelak...

dalam borak aku tu, tak tinggal perkataan MATI...aku tak tahuu kenape disebut sebut lagi perkataan tu...T___T


pagi itu...

kabus sangat tebal...macam biase aku isi minyak...RM30...memang penuh...niat hati nak isi kat SHELL (i love shell)...tapi entah kenape aku terus ke CALTEX...aku meruskan perjalanan seperti biasaa......kabus memang tebal ditambah hujan renyai renyai...


lagi beberape kilometer nak masuk ke susur higway....


aku ingat lagi macam mane HILUX tu meluru masuk ke jalan aku! aku ingat lagi dentuman yang kuat...aku jelas lagi bunyi hon, break, tayar kereta aku serentak!! kalau kerete aku boleh bunyi harimau mengaum..dah tentu berbunyi lah!...semua tu berlaku sangat pantas!! 





syukur aku masih bernafas sehingga ke hari ini...sekarang dade aku terase sengal sengal bebal bebal dek hentaman yang kuat pade stereng...kenape air bag tak berpungsi?? kalau aku tak sempat break memang kompem aku terpelanting keluar dari cermin depan terus tergolek kebawah ,tak ke bawah pon mungkin dah termasuk dalam hilux tu..mase tu dah tentu hedung, kepale, bibir aku dah pecah...atau mungkin separuh nyawa..nauzubillah!


walau tiada sebarang kematian di laporkan... teruk jugak kerete aku menghentam belakang hilux tu...die takde bende ponnnnnnnnn maklumla kerete besi..!


ape yang aku ingat, keluar je kereta aku terus marahkan pakcik dan mungkin sedikit menengking atau sedikit kasar atau tak semena mena aku jadi jantan! bukan AZI lagi, TAPI AZIZ! macam tu...emosi, pempuan memang cengitu la...giler memang giler dek setan dah menguasi diri ilang segale kesopanan dan ketatasusilaan aku mase tu...ape kau ingat aku jambu, bertumit tinggi, beselendang jambu, bermate pelsu, aku tak gangster la! sebelum sebelum entah aku tak ingat ape ape lepastu..semuanya macam telan lengkong..tau tau abes gitu...tau tau bapak aku dah terpacak depan aku...


yang aku tau pakcik ^&%%* memang nak kene jotos dengan aku...disalahkannye aku..siap temberang bapak aku cakap aku memandu lajuuu...ape ke bodoh plus bangang nak mampos ke orang tue tu...kalau kau dah nampak aku laju nak mati, apesal kau masuk meluru, tu namenye memang kau mate kelabu plus *&&%^@#& (bukan mencarut).......memang nak matila orang tue tu aku kerjakan...


as usual, lelaki.....mane ade nak ngaku salah sendiri....man man man.....

kesimpulan pade diri sendiri...bawak laju kene langgar...bawak pelan kene langgar..jalan kaki kene langgar....lain kali kau beli sayap je azi! tak kan kene langgar dengan burung pulak kan!



endingnye...^____^ alhamdulillah janji beliau nak tanggung belanje repair kerete selam aku tu...ok, sedikit lega..cikit la......


ending yang kedua, bos bagi pinjam kereto....terima kasih boss....









7 comments :

Bidadari Syurga said...

gemuruh darah akak baca dari atas sampai bawah...? janji adik dah selamat... kereta tu boleh dibaiki... dada sakit lagi tak tu? bibir pun luka darah ya..? allah... terkejut akak... lain kali hati2 tau... mentang2lah dia hilux... bawak tak sedar diri....

Nasriq said...

tetiba rasa insaf nak bawak kereta laju laju... kat mana nak beli sayap? aku nak tumpang order jugak...

myra yusreena said...

huhu.semangat bace dari atas smpai habis.hoho..wuu gerun woo..meremaang bulu roma..

Cik Ezy said...

aduss..
seram je bace..
tp alhamdulillah azi masih selamat..
2la kan.. bwk laju kene.. bwk slow kene..

Qaseh dalia adelia said...

hurmm jangan ckp bukan2 .. pasal mati2 lak tuh xbaik .. alhamdulillah semua selamat .. hentaman kuat tu dah g spital belum cek... takut kena dalaman lak !..

adan said...

serius beb cuka gak baca permulaan entri sampai la part man..man..man..

kenapa cakap macam tu.. tak suka tau.. mencik3.. ehehe..

btw syukur la azi selamat.. pasal airbag tak berfungsi.. tak boleh komplen ke?

Miss Tira said...

Anda mampu mengubahnya. Tapi hakikatnya kalau sesuatu itu dah ditakdirkan berlaku tiada siapa mampu mengubahnya. Banyakkan bersabar ye. Ada hikmah disebalik kejadian. Mana tahu nak dapat kereta baru ke. Wallahualam..