Saturday, September 24, 2011

Everything Must Have A Beginning

as-salam...


setelah hampir setahun aku menjalani episod single, aku kini lebih tenang dan lebih bahagia..sumpah aku tak tipu!...sape kate tak de BF tak boleh idup...haha takde sape kate la kooott...

kalau dulu....ayat biase aku...

''untung la kau, ade orang sayang...''


''untung la kau, ade BF....''


''untung la kau, hanset selalu kat tangan...''




itu dulu la.....sekarang aku lebih positif dan matang...ye la umur dah 23 tak kan nak pikir sempit lagi hipokrit...haahahaha...


bukan tak mahu cari pengganti...cumenya aku memilih jalan untuk bersendiri dahulu.....fokus aku cume satu, mahu betul betul enjoy dengan kerja dan mengejar matlamat pertama aku!


sekurang kurangnya, perkataan Untung la kauuuu tu dah bertukar...

''untung la aku, masih ade keluarga yang penyanyang...''


''untung la aku, kini lebih mahu menjaga adap hubungan..''



okeh!





ape yang korang tahu pasal ''kenen mengenen'' atau ''jodoh menjodohkan''...

bagi aku bende ni sangatla annoying......tapikan sebenarnya, mak ayah aku dulu kawen pon orang tua yang kenen kan...dan biasenye jodoh yang di tentukan orang tua ni kekal bahagia..kan kan..orang dulu duluuuuu.....


percaye atau idok, jaman aku ni 2011 ni ade lagiii kenen mengenen ni..dan mangse nye AKU!...

semalam mentah mentah aku tolak satu 'pinangan' sorang makcik ni...adoiii rase berdose tu dah tentu la.... abes tu aku belum bersedia...hati aku ni ha keras bebeno nak menerima lelaki dalam mase terdekat ni..walaupun dorang kate ''ala nak, kawan kawan je la dulu.....kenal kenal...''

bende ni sangat berisiko bagi aku....mungkinla, dorang kate ''kenal kenal la dulu..bla bla..'' then, kalau tak jadi....


hubungan antara 2 keluarga ni mungkin dah tak semesra dulu! atau BERANTAKKAN!

.

masalah yang same macam ni dah dua kali aku alami, aku jadi macam trauma nak pergi mane-mane...karang tah sape-sape lagi yang sibuk nak menjodohkan aku pulak..aku bukan nak over gaban la oii! tapi benda ni normal la untuk anak gadiskann kann...


bab ni korang mungkin dah alami atau bakal alami...aku sedikit rimas dan mengundang kebencian yang melampau - lampau..sampai ke satu tahap aku jadi gila meroyan begitu sekaliii oii..nak nak raye raye ni adoiii....


sejujurnya aku tegas kan disini..aku belum nak ade ape-ape hubungan yang serius...aku betul bahagia dengan kehidupan sekarang ni, kawan...kawan memang ramai..alhamdulilah mereka semua memahami dan bersedia membantu dalam ape jua keadaan...huhuu


aku pon berusaha berdoa, semoga Allah lembutkan hati ini untuk menerima insan bernama lelaki..entah siapa....


macam yang aku kate...everything must have A beginning...permulaan yang macam mane kita nak, bukan kita yang tentukan..dalam keadaan macam mane jodoh kita sampai, kita tak akan tahu..sebab kita hanya mampu merancang! padan la orang selalu kata....






"ADE JODOH, ADE LA...AJII...."


PERGHH! ayat tu macam peluru terus terbenam ke dasar jantung...TEPAT! dijadikan cerita, aku dulu becinta bagai nak rak, menitip janji, melukis impian bersame mase hadapan, merancang segalanya bersame... KITA HANYA MAMPU MERANCANG...sape kita untuk menolak takdir?



 kenapa kita di ketemukan dengan orang yang salah?


sekurang kurangnya pengalaman macam ni mematangkan kita kan, buat ape nak menyesal? menyesal tak ade gunanya, terima dengan reda~ kutip tiap pengalaman untuk jadi benteng masa hadapan...insyallah~





4 comments :

adan said...

ada jodoh ada lah.. apa yg penting enjoy hidup single 1st.. nanti dah kahwin takut jeles ngan orang yg single ni.. hehe

Tukang Karut said...

Jodoh... Aduyai... Aku nak komen pun takut...

ILA HonEyBuNNy said...

bila kita bertemu dgn org y salah...sbnrnya kita belajar dari pengalaman cinta kita yang lepas n agar lbh menghargai psgn baru kita....;)

xpa...jdoh tu ada...cuma cepat or lambat ja kan...;) sntiasa berdoa...;)

Qaseh dalia adelia said...

jodoh pasti ada,cuma lambat atau cepat .. tapi jangan tutup terus hati itu .. someday ada orang ingin memasuki dan menyelaminya .. gotchaaa