Monday, March 18, 2013

Type Of SABAR..

aku selalu nasihat diri aku supaya sabar...

sabar yang PERTAMA..

-sabar dengan kerenah a.k.a perangai dedi aku tu. as anak, aku ni kene sabar. sabar paling BESAR. aku kene tahan air mate aku kene tahan segale napsu marah angin panas baran yang akan meletop dalam diri aku ni dek kerana tidak pernah nak sehaluan dengan dedi aku tu.

-kadang-kadang tahap ketahanan kesabaran aku tu bocor ok. dah tak mampu nak tampong lagi dalam lubuk kantong hati aku ni. tah ape aku merepek. aku kalau dah sampai tahap gitu, aku tak marah atau melawan balik, aku nangis lelaju laju sengsorang. tak kira la mase tu aku on the way pergi kerja ke, aku tengah menaip entry ke. air mate aku ni deras je nak kuar. nak memberontak tu tak la. memberontak dalam hati. bahaye spesis aku..silap aribulan tanjong rambutan tu la singgahsana aku..huhu

-well, as anak nombor 2. u know what kan type of anak nombor 2 ni....mmmmmm
pernah sekali tu aku pikir gini. "hoiii tak sabar nak kawen, bia laki aku pulak yang pikol tanggong jawab ni..." gitu sekali tahap meroyan aku...nauzubillah....insaf.


sabar yang KEDUA..

-masih lagi kene bersabar dengan dedi aku. masih lagi kene sabar dalam pilu. sabar paling besar atau paling gemokkk sekali dalam dunia.. gitu sekali...haha.. aku cube jugak nak sehaluan pendapat dengan my dedi tuuuu....tapiiiii mission GAGAL.. jadi kene sabar. aku nasehat diri aku dengan cara gini "ehh, dedi pon tengah sabar dengan aku ape.."... entoh la...


sabar yang KETIGO KEOMPET KELIMO dan seterusnya...

-semoga aku masih lagi boleh bersabar...maju lah azi demi dedi kau...wakaka..




p/s : ok tu je nak luah, just becoz pagi tadi aku panas hati sikit dengan my dedi, lepastu nages laju2 dalam kereta mase on the way pergi kerja...gile la, orang kiri kanan pon dok perati je..amboii gosip le tu..hehe...


cool sikit dah...lepas soping nanti ok la hati aku ni........mmm





sabar tu kan manis macam gula-gula...lex lu....
tengok kak Ton, comei takkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....ehehee *tetibe





1 comment :

shameel Iskandar said...

Sabar2 Azi, bawa berbincang dgn dedi tu. Takde org tua yg tak nak lihat anaknya bahagia dan berjaya. Cari ruang dan peluang terbaik utk berbincang..