Monday, February 24, 2014

Bila Cik Nab Memandu.

hye..

lame tak citer pasal cik Nab. kikiki. yang baru menjegah blog ni, cik Nab tu adik bongsu aku. sekarang sedang berdebar menunggu keputusan SPM. tapi dalam berdebo-debo tu, beliau lagi tak sabo nak dapat lesen P motor dan kereta!.



oleh sebab minggu ni cik Nab nak QTI, aku pon saje la nak test ilmu-ilmu yang beliau dapat sepanjang belajo kat Akademi Memandu Ngah. aku suruh die bawak kereta aku. tempat?? haruslah kawasan lapang dekat kawasan sekolah menengah aku dulu. kawasan depan sekolah tu lapang gila...siap lengkap dengan bukit tinggi dan rendah. seswaii sangat tau!. pasal dulu bapak aku ngajo aku bawak kereta kat situlah. so, aku nurunkanlah pade cik Nab kite tu. *bahase kau nak 'bapakk aku ngajo' hahaa.



memula aku macam tak kasi pakai kereta aku buat belaja. aku nak pakai kereta abah kaler oren terang tuuuu. peweeett. legend tuuuu. tup-tup abah nak pakai pulak buat melaram satu kampong.. eeeiii kereta tu baru siap tau!. sentap mak tak dapat bawak! tapi takpe lain masa aku rembat je... :p



memula aku tengok muka cik Nab ni kompiden abes nak mandu. aku pon yakin la yang die boleh punya. sekali sangkaanku meleset! entah berapa kali enjin temati, salah masuk gear, malas tekan minyak, salah pijak pedal minyak dan pedal break! dan etc. eeeeeeeee geram je aku tau. aku ni bukan penyabor orangnya. haha.



sungguh pun begitu, aku tetap mengajor dengan penuh kasih sayang. cume kekadang macam tertinggi suare. cik Nab tu dah la hati tisu. tu aku belom cerita die menangis mase tengah belajar kereta dengan cikgu kat skolah memandu. eee tercerita pulak. pffft



aku harap sangat cik Nab lulus test JPJ sekali je. sekali cukup. ko jangan jadi macam abang ko nab! ujian komputer ade dalam 8 kali kot ambil. test JPJ aku tak ingat berape kali die ambil. :p. orang jantang ni memandu tanpa lesen memang terel abes! *merujuk kepada abang ko. haha booomm... #caption #chefjo #azwanali heheee



tepek gambar ko buat kenangan. dengan harapan 20 tahun kemudian ko boleh bace entry ni cik Nab. :p

No comments :