Monday, February 24, 2014

QISYA AQILAH AMIR BALIK SEKOLAH!.

hello...


hari ahad yang lelepas kan, makdeq aku iaitu makcik bongsu aku mintak tolong ambil anak die iaitu sepupu aku, balik dari tabika kemas. aku ni memang tak pernah merasa ambil adik-adik balik sekolah. bile makdeq aku mintak tolong ambil anak die (qisya) balik sekolah. aku ape lagi seronot bukan main. nak-nak budak kecik kan umur dalam 5-6 tahun macam tu. kan ke comel tu tengok gelagat dorang ni. heheehe #bilenakadeanaksendiridaa



Qisya abis sekolah jam 11.30 pagi. jam 11.15 aku dah terpacak depan sekolah. kira 'ibu bapa pertama' yang sampai. haha. tapi tapi tapii aku tak datang sorang, aku bawak ibu dengan tokwan. haruslah bawak sekali tokawan kang nanti si budak Qisya ni tak nak naik dengan aku. betambah hiba cikgu pon tak kasi aku bawak Qisya keluar. walaupun ibu die nak gtau nanti aku ambil die lepas abes sekolah, bukan boleh caya minah tu kang derama swasta pulak depan sekolah. haha. langkah selamat aku bawak tokwan. Qisya memang duduk dengan tokwan, so senang kerja aku! :p



jam 11.30 tepat, sorang-sorang budak keluar. aku dengan tokwan masuklah dalam sekolah cari budak yang name Qisya Aqilah. aku sebenarnya dari jauh dah perasan budak kecik ni dok berdiri kaku. saje je muka die. tak bercakap tak ape. bile nampak muka aku barulah tersengih-sengih. sebelom tu aku mintak tokwan nyorok dulu. nak tengok kalau-kalau die nak ke taknak dengan aku. hehe. aku tanye Qisya. "harini kakak ambil isya balik tau." die balas "hermm..". :)



aku tengok bebudak lain semua dah ambil kasut sendiri. pakai pon pakai sendiri. so, aku cakap dengan Qisya, "isya pergi ambil kasut kat rack tu, kakak tunggu kat sini..". aku ingat die g ambil kasut die. rupenye tidokk. die dok saje je depan rack kasut tu macam blur-blur. datang pembantu tabika tu, die cakap gini "oo, budak ni memang nak kene ambilkan kasut die". pffft!


menuju ke rack kasut..


tercongok. padahal makdeq aku dah pesan, nanti kasut kene ambilkan, kene pakaikan. aku saje je nak tengok boleh tak die ambil sendiri buat sendiri. eheeheee #akumakyangtakmenyabo


pembantu tabika tolong ambilkan. sabo je la aku...hehehe.


nak bawak budak keluar dari kawasan tabika ni bukan senang, kene tulis nama dulu pastu aku pon blur-blur sebab tak tahu nak tulis cemana. aku dah elok tulis pastu aku pangkah sebab aku tak paham ke vongoks sangat aku mase tu hahhaha :ppppp. eeeee besok kalau aku jadi mak, huru hara anak-anak aku kot. hahaa



pakai kasut sendiri. konon-konon je. pastu tokwan die la pakaikan, tokwan pon tak nyabo. haha


Qisya baru 5 tahun. budak kecik lagi masih pakai pampers kooot kau tahu!. sore mak aiii boleh tahan nyempreng *kuat/bingit. pastu kiteorang suke usik die cakap suare die bukan suare sebenor. sebab kedengaran macam upin ipin. lawak pon ado budak kecik ni tau. cikgu cakap Qisya peramah, senang berkawan. aku takot budak-budak kene buli je dengan die ni tau. haha. 



paling aku tak boleh tahan, pembantu tabika ni siap masakan lauk spesial tok die sorang. sebab Qisya ni tokak die lain macam sikit. cerewet kuss semangat. sabo je la mak engko. kalau haritu kat sekolah makan mee sup, nanti die makan sikit pastu terus cakap TAK SEDAPPP...pfftt #urutdade cikgu engko. makan memilih. agak-agak die macam tak berkenan, nanti pembantu tu gorengkan die nuget or kentang. memacam sangat kan. hehehee. seb baik bebudak lain tak mintak, kalau tak fengsan cikgu ko nak melayan hadooiii!.



dari segi belaja pulak aku kategorikan Qisya ni cepat tangkap. cume tu la kadang-kadang kene sabo banyak. kite baru ajar sikit, terus die tutup buku. main masak-masak. haha. dah name pun budak kan. 



ok, tu je nak stori pasal budak Qisya ni. tahun ni nak dapat adik! ade satu hari tu die cakap dengan baby (dalam perut ibu die) "baby buat ape dalam tu!!. keluarrr!!!" hahaha fengsan ibu engko!


Qisya dengan tokwan. gangsternye muka ko! hehee

No comments :