Monday, August 10, 2015

KEGILAAN NASI LEMAK.

Aduhai mengantuk beno mate ni. Nak buat kerja pon tersengguk-sengguk. Kalau naip entry baru rase segar bugar lak mate. :p

Tadi pagi sebelum naik opis beli nasi lemak ayam goreng. Matilanakk makan nasi lemak pepagi. Mintak bencana namanya. Sah-sahlah aku mengantuk. Buat kerja pon aih malas. Oleh sebab teringin bebenor. Maka aku beli jela barula truly Malaysia. Kalau tak arini bila lagi nak makan haa.. bila bilaaa ha ko cakap dengan aku bila. Muahahaha.

Semalam sebenonya dah makan nasi lemak ayam goreng jugak versi kampong lagi. Dasar pelupe ke ape aku ni. Bukan pelupa. Saja buat lupe. Mehehehee. Dua tiga menjak ni nak makan nasi lemak je. Tah kenape. Pembawakkan betul lah. Bukan pembawakkan budak coii. Pembawakkan nak datang bulan. Muahahaha.

Besernya kalau pagi dah makan berat. Tengahari aku memang tak keluar makan. Petang pon tak makan. Malam baru bancuh kopi cecah beskut eh ke biskut cecah kopi. Tapi tak jugak. Kadang kol 9 malam tu tekak meronta-ronta mintak migi. Bedebah betol.

Hari ni tewas la.. tadi ade kerja kat luar. Lepas tu tersinggah mamak adda height tu. Ter hoder roti canai banjer. Ter hoder ayam goreng seketul pule nyum sedapp rangup. Aku kira alang-alang ter hoder semua tu, maka aku hoderla segelas sirap limau ais. Mamak ni kongasam pun iye. Sape soh memanggil-manggil. Aku ni serbe salah sikit kalau dah dipanggil tapi tak singgah. Kahkahkahkah.






Nasi lemak pagi tadi. Giler tak. Sambal tu kalau boleh nak 2 senduk. Tak cukup dengan itu, sendukkan jugak kuah rendang ayam. Persoalannya kau tak rasa bersalah ke azi mase menCENDOK tu??!! Kegilaan apakah ini. Tobatlah!



No comments :