Wednesday, June 6, 2018

Nak makan apa buka puasa nanti?

hey!

dah beberapa hari dah kempunan kuey teow goreng kering-kering banyak udang.. tak tau sape boleh masakkan. kalau tetibe teringat meleleh leleh air liur aku.

masak sendiri? itu macam mustahil. haha!

ade satu kedai ni aku suka sangat die masak tu kering-kering takde udang just togeh dengan kucai. tapi sedap die ya Allouh sedap nak matik makan pulak dengan sambal telor puyuh serius rase nak penampa orang sebelah sebab sedap sangat. sambil menaip ni sambil menjejes air liur. ni kira makroh ke ape ni. tapi pakkal je akak tu jual sarapan pagi. time puasa ni memang die tak meniaga, sebab nak beribadah katanya. hehe

lepastu kan.

tengah-tengah buat kerja papp teringat kuey teow goreng! terus google gambar beliau.

aku paling suka yang kering camni. lepastu kicap die nais je. tak pekat tak cair. paling penting kuey teow die... tak kecik tak lebo. sedang elok je size die. kalau letak udang tu biar yang gemok-gemok bogel.. sebab malas nak kopek satu satu hehe. oh memang tak makan togeh tapi wajib letak sebab togeh ni buat sedap je. kang bila makan kita bedah satu satu tepi kan hihi



kat PARAM tu memang la banyak. tapi tu la aku idak gemor pergi ke param. tak tau kenape. mungkin sesak dan mungkin semuanya aku tak berkenan lepastu dah la mahal. korang tak rase mahal ke?. kuih takde dah singgit tiga ketul semua main dua hinggit lima ketul, makannya aku sorang je. dah tu dari 5 ketui tu dua ketui je yang boleh makan. yang lain semua asal boleh buat jual jek dorang tu. malas nak cakap lelebih. so aku memang tapau kat kedai je selalu. pusing-pusing tu je la menu aku. ayam penyet hehehe.

gambar ehsan : google





No comments :