Monday, August 15, 2011

"jantung saye berlubang"

assalamualaikum..

lame sangat sangat bercuti dari blog..alhamdulillah ade juge yang jenguk jenguk even takde bende pon.haha kijamnye aku! T___T


mengertila bahawa semenjak dua tiga menjak kite di bulan ramadhan ni...aku pantang sikit nampak bantal...orang tak pelawe tidur pon, aku sanggup je nebalkan muke terbongkang...kadang tu tengah solat terawih aku sempat lagi terlelap...terlalu khusyuk....

apesal buruk bena perangai kau azi!...

sebena benanya banyakkkkk sangat bende nak cerite...hari ni nak cerite pasal sorang budak lelaki bernama Asri umur 9 tahun yang boleh tahan jujurnye....



SELASA (waktu sekolah)

Cikgu : Asri, kenape semalam awak tak datang sekolah?

Asri : kening saye kene patuk ular cikgu..

Cikgu : aku paham beno budak ni...nak temberang tak agak-agak (bermonolog)

          awak ade pergi jumpe dokter?

Asri : tak de cikgu, bapak saye dah isap..

cikgu : awak tau tak, sape yang kene patuk ular ni, akan mati lagi 5 minit


cikgu pon same naik, hakikatnye nak memancing budak ni becakap benar...




Asri terdiamm, termenung, tenganga tergamam dan segaler terrr...toing toing


Cikgu : baik awak cakap betul betul kenape awak tak datang semalam?sementara masa ade lagi ni

Asri : saye bangun lambat cikgu..T____T ~~sedihhh nadanya~~




-------------

2 hari selepas kejadian..

Cikgu : Asri, kenape awak tak datang semalam?

Asri : Jantung saye belubang cikgu....


Cikgu : ASRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



~ THE END ~


cikgu cikgu  muda sekalian harap bersabar mendidik anak anak  'moden' cayok2!!...


P/S :::  ''asri! u r great!" hahahaa



Slamat Bersahur Gang!!

8 comments :

Ezy Chiaki said...

kohkohkoh...
terbaek!

rindu kat azi..
sobsobsobss

ILA HonEyBuNNy said...

hehehhehe...

laling....hehe..

ila lak tertido pas berbuka tadi...letih sgt..ngeh3..

budak2 neh...lau xdtg sekolah salah satu alasan mmg bangon lambat..ahhaha...dah kejut xnak bgn..uhuhu

Miss Tira said...

Hahahaha, macam-macam asalan tercipta ni.. Ngehehehe :D

P/s: Maaf sebab lama tak menyinggah sini. Tira sibuk dengan kerja baru-baru ni. :)

Tukang Karut said...

aduyai... gugur jantung cikgu cam ni...

bunga said...

aduhh..mmg leh gugur la jantung cikgu cam ni..haaa

Ezay Hadry said...

haha pe pulak cakap cikgu Asri tu pasal jantung berlubang? hahaha

bestnye roti, sandwich ke? lawa pinggan

Haru Biru said...

aku rasa kalo ko jadi cikgu.... mampus budak2 ko kerjakan.. wakakaka

Bidadari Syurga said...

adoi akak terasa bersalah dengan bos akak... sebab akak selalu aja ada alasan untuk pnteng kerja... ngeh ngeh ngeh... padahal dah bosan dengan kerja tu sebenarnya... tapi suka kerja tu. kekadang tu bosan....

p/s: mak aiii sedapnya roti tu... curry puffkan?