Wednesday, April 23, 2014

BURGER BAKAR ABANG BURN #2014

hyee,


aku ni macam tiap-tiap tahun jee makan kat BBAB ken. nak wat gano dah beger beliau sedap. kene dengan tekak aku yang tak berape gemar dengan beger-beger ni. hehe.



sebetulnya, makcik aku dari KL datang JB. petang tu dorang se family berjalan-jalan kat Hello Kitty. aku pon tak p lagi kat situ. ahh sudah, kalau aku masuk hello kitty takut taknak balik je pulak. haha. lepas magrib cemtu makcik aku dah sampai ruma, makcik aku yang di sapa sebagai Acik dulu kami semua panggil Mak Itam. lepas die dah kawen ke sebelum kawen ek terus tuko name gelaran jadi Acik. kalau tak laki die harusla ku panggil Pak Itam. tak boleh terima. walaupun memang agak gelap sikit orangnya. hahaha mampuih aku kalau Acik bace perenggan ni! :p



so, Acik aku ni dari tahun sebelum ni asyik la cakap nak makan beger bako. macam la kat keyL tu takdo kan. keyL tu ape je yang takdo? semua ado. kan kan kan. taknak gebang banyak, mohla kite decided untuk ke BBAB je. senang. kat Mewah Cafe tu pon macam-macam ado bukan takat BBAB je. ko nak makan mee rebus pon ade. sedapp uolz mee rebus dorang. plus satay dorang pon perghh superb delisiouss. gituw. ohh oh korang tak tahu Mewah Cafe kat mana? Mewah Cafe ni terletak di Today's Mall, Masai JDT.



aku datang pon main terjah je. kalau tak bukak naya aku! haha. tapi dalam pale plan B dah ade. gilos banyak plan dalam pale otak aku ni. kikikiki. kami sampai Mewah cafe jam 9.30 malam cemtu. pergi 2 kereta tak hengat. sebab makcik aku yang duduk depan rumah aku ni pon nak join sama. ate, mohlah meramaikan jemaah. hehehee. 12 orang sekali segerombolan datang Mewah Cafe. wahhh!

info : BBAB kat Johor buka dari jam 5.00 petang hingga 12.30 malam. 



mat idan. anak kedua Acik. memandangkan die paling kecik, maka die la yang paling femes malam tu. ehehe


femly AF. sebab anak-anak makcik aku semua bermula dengan huruf A dan F.  mak nye Fauziah. bapaknye Azman. ahh sudahhh semua name anak nak di letak A dan F gituw..


Acik + Cik Zam. Mak itam + Pak itam. hehehee. Cik Zam aku orang kedah dah gila bola. sila bergaduh pasal bola dengan die.


Aliah Fasihah anak AF tu, adik die Asilah Fasihah, Amirul Fahmi, Arisah Fasihah. gituw. ellehh nanti anak aku pon nak letak cemtu gak. macam anak-anak Acik aku. Syasya Zukrina, Suhail Zaydan sebab Acik Aku Siti Khadijah + Zam.. zam apetah aku tak ingat. haha kejam!. bende ni pon aku nak cakap! nonsen tau! gasakk situuu.


mat idan pon makan burger tau!!


kiterorang order 8 biji beger ok malam tu. ade chicken and beef. plus meatball, sosej lagi. siap suruh dorang bahagi dua. makan sorang satu tak habis. so berkongsi bagi mengelakan pembaziran. 

alkisahh tak cukup. sedap punya pasal. order lagi 2 biji. puas hati tengok orang gembira!!. phewww misi aku berjaya. haha. eh eh lupe nak cakap tapau 2 biji. satu hosmet punya satu lagi tok wan aku nak. ko tengok sampai nenek aku pon suka tauuu 2 kali die makan sini!. hehe



mat idan suka bege!!



LICIN!!... Idan makan sorang. haha nipu je...



korang kalau ade masa terluang boleh rujuk belah kanan uolz tu ade "best for sharing" ha kat situ adelah gambar yang proper dan elok sikit pasal BBAB. 

untuk maklumat lanjut sila layari website BBAB di sini




bai~

No comments :