Wednesday, April 23, 2014

LADIES NIGHT.

hye..


macam banyakkk pulak entry aku up hari ni. aku tengah ade mood rajen ni. aku stress dengan kerja ofice. dari pagi sampai tengahari aku kat site. ko tak rase macam nak mengamuk je pulak kan. hari-hari kerja 12 jam!. ini boleh mendatangkan marah!. haha.


so, mari kite release tensi. nak cerita benda dah basi. ingat tak aku cakap nak share pasal malam bbq kengkonon reunion la sangat. sekali last minit beberape ketol je yang boleh join, segala tema letak tepi hehe. takpe aku ok je. yang lain aku paham la sebab dah berkeluarga dah beranak pinak.


memula rancang nak buat kat rumah Ain. sebab rumah beliau beso plus laman die sangat sesuai la buat bende-bende gini. tup-tup tak jadi pulak. sebab Ain ade hal. so, plan B. nasib baik si Yun Pengurus Mejlis tu panjang akal. mintak ijin kat Midah untuk buat kat rumah die. ahlil majlis ok je. aku tak berape ok pade mulenye. sebab jauh kot kat kampung tu. iolz takot ok. iolz dah la rabon malam. tapi takde demi engkorang aku redah je. jam 06.30 petang aku gerak ke rumah midah. punyalah bersemangatkan aku. sebenarnya nak elak jalan malam :p.



aku sampai je rumah midah, nampak adik die dah hidupkan api. femly Midah memang dah biasa buat bbq. so takde masalah tempat etc. semua pesen lejen dan old skul. ko boleh dapat bbq pesen oldskul cengini kat banda? takdooo...haha


aku ade la membantu dari segi potong buah tembikai. nampak mak Midah menggoreng mee... omjeyy mee goreng mak midah sangat sedap ok!. eh beehoon. salah taip malas nak delete. gasak ko situ. miahahaa



mee kampong cengini memang susah la nak dapat oii. sedapppp sangat! tq mak Midah! *lupe name beliau. 

eh korang aku nak cakap gambar yang aku tepek ni semua tak berape nak lawa sebab malam ken. pencahayaan tu kureng sikit. aku pon rembat gambar-gambar ni kat grup wassap. wakakaka tak mintak ijin dorang pon.  :p


aku tak ambil gambar buah tembikai yang aku potong tu sebab aku rase vurok. dorang kate comel. eh? bhahaha muntah Yun kalau die bace pasal bende ni. aku potong kiub kecik-kecik jew. elehh comel lettew korang nak komplen je tau kan. huntung mak jemah datang awal tolong potong kalau tak kekah la korang ramai-ramai pakai sudu. cepat cakap terime kasih GURU BESAR!. haha


yang sebenarnya aku ade la berdebar sikit nak jumpe dorang ni. gila lameeee tak jumpe dorang. ko banyangkan lah last jumpe masa sekolah TABIKA tahun 1999! lame oiii. tergedik-gedik aku tahan malu. aku kan pemalu! :pp


petang tu, abang ipar Midah and the gang dah start bakar dulu. nak tunggu bebudak ni datang memang kelaparan la aku kan. aku tak boleh tahan lapar. hahahahaha. 


yang ni aku dah start bakar. tengok muka propesional je kan. nyampah Midah tengok gaye aku ngipas. kejap-kejap tejerit-jerit pangil midah pasal api besar la, kejap-kejap tanye dah masak ke belom. nasib baikla Mida ni penyabar sikit orangnye. :pp



gigih aku mengelar sosej tu tau. tapi di pandang hiba oleh Yun. cis!. kalau aku yang buat ade je yang komplen ek. pasni tak nak potong memotong. :p


ayam dan juga kambeng. Ain dengan Siti suka kambeng. aku so-so je. boleh la layan. :))


jangan marah-marah Yun. yun banyak berjasa ok. gigih beliau perap ayam ni pukul 2 pagi katenye. entoh iye entoh idok. kiterorang percaye je ape die cakap. hahaha. nway thanks ye Yun! sedap rempah perapan ayam dengan kambeng ko!. jauh perjalanan ayam ni kan. nasib baiklah ko buat dekat Mersing kalau ko buat kat KL entah jadi ape. hahaa


mase aku peluh-peluh, si Su tahu nak order je. suruh perap sosej dengan sos bbq tu dulu baru bakar. cehh! ko sesedap makan tahu nak ngarah aku pulak ye. :pp


si Mida pulak take over sementara tunggu gang yang lain sampai. Midah membebel mase ni, "ko bakar peha memang lambat la nak masak" hello midah, aku mane tahu peha tu lambat masak. peha tu sedap ko tahu?. *muka tak bersalah


tak lame lepastu tu. ramai dah yang sampai. semua pakat gerak sama-sama rupenye. cis! iolz jeles ok. takpe iolz meroyan jap g. kahkahkahh..


oh ye, gambar kat atas tu husband Yun baju kuning tu name die Gucci. ko mampu nama cemgitu?  dan tunang Ika baju hitam Asyraf yang handle. 
pompuan-pompuan nak bergosip. kahkahkahh. nampak macam teratur la pulak bile dorang yang handle. cis! tercabar pulak aku. hahaa. oh btw Ika bawak Jagung! ku sangka jagung dari KL..sangkaan ku meleset di belinya kat Machap. mihmihmihhh



dapat juga Ain join. last minit katenye. laman rumah Mida besar oii. ni kiterorang buat kat bahagian tepi rumah die belakang tu dah kebun. gelap. tudung biru tu Siti. lame jugak tak jumpa die. lepas abes sekolah rendah die dapat masuk sekolah sains. best student kot dulu kat SKPL. muka 5A UPSR ni. hehehee. Siti pon sekrang dah keje kat KL. semua nak dok KL kan. tu yang susah nooooo la nak jumpe! dorang yang mane duduk KL belakang rumah pon tak jumpe-jumpe. dasatkan! hehee


nila Su. roomate aku juga kat JB ni. gaye orang mengipas kat belakang tu tak boleh blah. hahaha. aku lettew!


midah dengan tunang die Isuwan. Isuwan ni pon kawan sekolah kiteorang. apelah Midah ni belajar sampai Sabah...kawan sekolah jugak ko berkenan. hehe. ni namenye JODOH. gituw. mase ni Wan tak berape sihat, so menjadi alasan die tak boleh tolong bakar-bakar. hahaha nyampah aku dengo. asyik kene perli je dengan kiteorang. mane tak, kat table tu die je lelaki! :p


Siti dan Yun. Yun kalau suruh bergambo molot die memang cemtu. lantak la ko nak cakap die duck face ke ape ke, die ade kesah?? ade die menghantui idop ko?? ha gitu style die. hehe



eh mase ni tengah buat ape ye!.



at the end, ade pertukaran hadiah. dah janji sebelum mejlis. kene beli satu hadiah. nanti kite buat cabutan bertuah sape dapat sape punya. hehe. 
kalau semua ada mesti lagi meriah tauu!. yang mane kat Pahang, kat Melaka dan lain-lain kawasan tak dapat join. eh cop! syikin pon tak dapat join sebab tengah alahan teruk! jengjengjengg syikin pregy uolz. anak kedua!. woww tahniah Kin!!!. dua dah. aku satu pon belom. jangan kate satu. progress pon 0.00% kahhkahkahkahh. Zila pon sibuk dengan keja + anak lelaki die. Shima anak skul, laki keje. adoii.


rinduuuu korangg gila-gila!!!. plan nak buat kat pantai Mersing. bet tahun ni jadi! kite tunggu k... susah tau memasing dah ade anak. kene ikut jadual dorang. anak skul, laki keje, adoii.. aku kene sabar banyak-banyak. kene ikut jadual orang yang dah belaki beranak ni. ngehhh!


teringat zaman sekolah tabika!. seriuss aku rinduu sangat zaman tu!! korang semua darah aku!! statement!! hihihii



tak sabar nak bukak hadiah. aku punya idea suruh bukak. pastu kene ngaku sape punye hadiah hahahaha. sebab aku kan tak menyabo. tak suka surprise-surprise ni!. tunang Ika ade ambil video. tak tergamak aku nak share kat sini. hahahahaaa. yang penting semua dapat hadiah besttttt besttt...sayang korang. kiss sikit!!



semoga persahabatan kita kekal hingga ke Jannah uolz!!! sayang uolz ketat-ketat!. 
tq Midah as puan rumah. tq Yun susah payah arrange mejlis ni. tq Ain, Siti, Yun, Mida, Su, Ika dan semua ahli grup Gojes Gurls yang *muntah* yang tak dapat datang tapi ku seru name mu semua kat sana Ain Rosli, Nora, Fiza, Azizah, Zila, Syikin, Shima tak terkecuali Gucci, Asyraf sebab tanpa uolz sape diriku. .

t_t cewahh...



Till we meet again! Insyallah!




No comments :