Wednesday, April 16, 2014

GILER OREN.

hai hai hai...


aku menggodek gambar-gambar dalam pendrive, terjumpe pulak satu gambar kereta kaler oren. aku rase macam belom story lagi kat blog. almaklomla banyak nau gambo dalam pendrive tu kengkonon nak di tepek kat blog, kesudah kepam je la. kikiki



tu diaaa... kalau merah kite panggil merahh mak ngah. ce kalau oren? kite nak panggil ape? ce ce ce tenung elok-elok...



ekceli keta saga ni keta lame. tapi cat tu baru. semua ni kerja bapak aku la. haha. keta ni memang takde sape dah nak bawak. dari terbiar gitu adalah lebih baik abah modified kot. ni baru siap cat, belom tambah rear spoiler, stiker2 sponser macam keta F1 tu :p etc. ko tengok sporttim je sudah. mampu?? same kaler dengan body. hahaha. 



ade citer sikit lah pasal cat body kereta ni. abah kengkonon bawak katelog cat tunjuk dekat ibu, siap tanye nak kaler ape. ibu aku kate kaler coklat gelap. bapak aku bangkang! biru. bangkang! kesudah ko pilih sirik. abah dengan ibu aku kalau beborak macam nak bergaduh tinggal takde parang kat tangan je hahahaha mampos aku kalau ibu aku bace!. bangkang membangkang. patut dulu masing-masing jadi lawyer je bagus. hahaha. tu cara ibu abah aku menjalin kemesraan gituuu... kalau suruh bergambar cepat je pelok-pelok.   kiss sikittt! hahahaaaa



abah aku dari duluuuuu lagi memang suka kaler Oren. kalau tak Oren, Merah. tu je la dua kaler. suka kaler yang terang-terang. ibu aku pulak suka kaler yang malap-malap gitu. kesudah langsir rumah aku berbagai-bagai warna ade. ko pergi ruang tamu kaler merah. ruang tv kaler purple. tingkat atas gold. dapur hitam putih. gasakkk. tu aku belom citer bab cat  dengan mozek rumah. nak pasang kabinet dapur pon begaduh. kikikii. orang dah berumur memang cemtulaa.. aku salu cakap 'ibu nak menopause letteww!' :p



dulu bapak aku ade sebijik kereta mini. ponn di catnye kaler oren. sekarang ade motor besar, aku panggil motor awie sembilu. hahaha. ponn di catnye kaler oren. aisymen, urut je la dade ibu aku. lagak macam orang muda. tapi abah memang rockers la. kalau join konvoi motor-motor besar ni, abah la paling semangat. istipar je la ibu aku. tu bilal 1 mesjid tu. hahaa. 



aku panggil keta saga ni, kereta berjasa oiii. keta ni start pakai pakcik aku die beli tahun 2002 tak silap. lepastu nurun kat kakak aku die bawak p UIA. stiker pass masuk kenderaan UIAM tu pon tak tanggal lagi.  kondisi agak baik lagi oii 40 tahun lagi dah jadi keta lajen kot ni. kalau jual kat buruk, timbang kiloo je tau. haha vodo je ayat ko



warna asal brown. part paling best tang enjin la. die punya mengaum buat sakit hati je. kalau bawak dari JB-KL boleh pekak telinge ko. aku kalau bawak keta ni kene pakai helmet baru feel die tu macam michael schumacher.  hahaa. tapi syokkkk ooo lajuu, ejos berasap, enjin mengilai. ko tekan minyak sikit je die boleh pecut sampai 60km/j. ko gebang kuat azii...... tapi sumpah memang lajuu. abah tak kasi nab bawak, sebab nab tu kaki gabrah. die kalau datang penyakit kompius sampai tak boleh nak beza pedal minyak dengan break. ko ngeri tak ngeri la kalau naik dengan nab. hahaaaa

kredit : google
ginila ghuper helmet aku tu. kahkahkah


tapi sebenonya kaler oren kat kereta ni berbeza sikit la dari kaler yang sebelom ni kat kereta mini, moto awie sembilu dan jugak berbeza dari cat rumah aku mahupun warna mozek di bilik air. haha. sebab cat untuk kereta ni abah aku cakap dual color. kalau dok perati dari jauh macam kuning-kuning oren gituww. kalau kene simbah dengan lampu jalan perghh die punya sekkkkkkkksiiiiiiii kalah cek ta, kalah mak usu engkorang. hahahaa. lepast seminggu kereta oren ni keluar bengkel, macam ramai je pulak orang kampong cat kereta depa kaler oren jugak. tu kes ape pulak tu? gewamm leettew. hahaaa



dah lah, entah ape aku merapu hari ni. 



haha


No comments :