Wednesday, July 1, 2015

MIMPI ANEH.




Hai..


Bulan puasa ni ade yang kate tidur tak cukup. Eh betul la tu. Aku le tu yang kate. Tah nape di jadikan alasan cenggitu. Dasar manusia aku ni. Kat meja opis depan computer pon aku bantai tidur tersengguk-sengguk. Teringat dulu masa praktikal. Aku tetidur sebelah bos T__T aku tak perasan bos duduk sebelah meja aku mase tu. bahahahaha lawak gila.



Lepas balik kerja aku bergegas masak juadah berbuka. Biasenya masak yang simple je. Macam sup ke tomyam. Kalau malas masak aku beli kat bazaar tapi amatlah jarang sekali aku berjalan di bazaar. Kononnya aku berazam taknak jejak kaki ke bazaar sebab aku tak mampu kawal napsu. Heee. Kalau aku bosan makan nasi, aku buat lempeng ke jejemput je. Time aku buka yang ringan-ringan macam tu, time tula ibu call. Cakap alooolooo kesiannya…makan lempeng je ke, sahur beskut???. Gituww. Bhahaha. Masalahnya takde selera. Berbeza zaman muda mudi remaja dulu, makan buka harus banyak menu…pelahap. Pastu siap ulang-ulang makan. Sekarang ni zaman dah berubah. Peralihan usia katenye wakakaka. Makan sekali tu je. Pastu tak koser nak korek dapur. Same goes with my sibling except dak nab. Hehehe. Eh kakak aku pun same. Suka makan ulang tayang. Dorang takpela badan selim melim. Aku tokkleh. Nanti raye tak  muat baju. pakai baju kelawo kang dorang taknak jalan same aku. Heeee



Biasanya lepas isya’ aku bantai study. lassstttt peyyyperrrr ahad ni!! Yahuu tak zabar nak merdekaraya. 1230 macam tu baru tidur. Kang 430 bangkit sahur. Kadang tu tak sedo. Sesedo dah kol 630. Satu hari puasa tanpa sahur. Nasib baik siang tu tak lapo, ade yang buka. Ngeee!!



Lepas subuh 540 macam tu. Aku wajeb tidor. Aku ni kene tidor cukup. Memang perkara wajeb. Kekeke. Lepastu bangkit 730. Tu pun ya rabb liat nak bangun weiii. Sumpah liat! Postpone sampai jam 745. Pitam aku.



Nak cerita mimpi lepas subuh ni aneh-aneh betul la. 

Pagi tadi aku mimpi hanto. 
Mimpi pindah rumah baru. Lepastu rumah tu berantu. Lepastu kat bilik aku tu (dalam mimpi) tergantung plestik air milo ikat tepi 2 bungkos zaman tokkadok. Wakakaka. 

Malam sebelum ni aku mimpi gigi aku banyak gila patah. Gigi dan gusi aku lembut. So gigi tu senang tanggal. Aku kumur-kumur giginya pon terkeluar sama. Banyak nak mampos. 2 telapak tangan penuh. Sampai tertelan gigi aku sendiri. Berasa kat tekak dalam mimpi tu. Takot.. aku dahlah mementingkan kesihatan gigi. tapi yang paling peliknya gigi aku tak habis-habis. 
Walaupun patah banyak gilaaa..ade je, patah tumbuh. Patah tumbuh. Bahahahaha. 

Mimpi nilah paling jelas terang dan paling ingat. Orang kate mimpi patah gigi petanda tak baik. No-no-no aku taknak percaya nanti sirik. Lagi pun ni mimpi lepas subuh kot. Emmm aku pun tak sure ni mimpi sebelum subuh ke selepas subuh. Behehehee..yang penting mimpi ni menghantui hidup aku. Ase nak muntah pulak teringat tertelan gigi dalam mimpi tu!

pokoknya jangan tidur lepas subuh!!!

 

No comments :