Wednesday, July 15, 2015

SELAMAT HARI RAYA.

hai salam..


sebelum aku berambos balik kampung petang karang lepas ofice hour, adalah lebih baik aku up sebijik entry hari raya. waakaka. kang hari raye mesti aku malas nak hadap lappy. korang pon mesti cemtukan.



persiapan raya korang cemana. tadi aku baru ambil baju dari taylor ku a.k.a mokde aku je pun. tazabar nak pakai. kompius ni nak pakai kaler hijo ke kaler purple dulu. hehee. baju raya checked. biskut raya checked. biskut raya tahun ni aku beli. sama macam tahun sesebelumnya. aku kan agen biskut rayo muahaha. tahun ni je tak. sebab sibuk exam. tak koser nak pomosi bagai. tetibe tahun ni nab nak buat biskut cornflakes madu hahaha. sila percaya ok. :p


tetibe semalam dapat wasep ni dari nab pakai phone ibu hahaha. jadi koo die buat. cam tak caye jek. 2 box besarrr ok die buat. mesti balik ni aku pitam tengok kakakaka.


ibu awal-awal dah pesan jangan beli kuih raya bebanyak. nanti terlajak membazir sampai ke raya cino. hahaha. ok baik ibuku. aku beli pon dengan dak opis aku je. die jual memurah ko. murah gila. jauh bebeza dari biskut raye yang aku jual tahun lepas hahaa. tu belum aku plus plus upah bagai-bagai tu. hehehe..


almond london RM20 jek. tart RM16 jek. pastu sedap nak mam. rase fresh keluar dari oven tau. orang kampung memang terbaikk!


oleh sebab nab tu macam rajen je nak buat biskut raye kan. aku pon hoder la dengan nab. buat sekali biskut mazola dengan coklat chip. ngee pebret ever forever eberrr love tu. muahahaha.

 hah! dah kemas rumah belum!!. sape pernah duduk V2 tahun 2006/2007 mesti ingat bear ni. pelik aku kenapa sampai sekarang aku simpan lagi. hahahahaa


ok kita beralih pule ke topik bonus rayaa. yeah semalam baru dapat bonos ko. rase macam terlambat khen. sebab bos aku tu macam nak taknak bagi bonos. tak paham aku kenape. kakaka. bonos masuk je aku terus booking date untuk service kereta. nak jalan raya ni kereta kena tiptop ko. dah la time major service amek ko bil dekat RM500. pitam aku. mr. tan pon satu ade ke patut anta reta aku buat balancing n aligmnt kat kedai service ford. pitam aku doploh kali. mane tak bil banyak...ko sajer je kan apekk. gelap masadepan aku rasenya. haha. sekejapan je rase bonos tu luak banyak hahahaha. dah la tak berape nak banyak ni. :p dasar kedekut aku ni.



duit raya pun aku tak tukar lagi. pergi cimb dengan maybank semua tak terima dah. sentap aku. kesudahnya aku tahun ni cuma dapat keluarkan sampul raya je. duit takdakkk. mahahahahaa naseb korang la. kalau ade pun mungkin 3 4 keping sampul je yang bersisi. sape dapat die banyak untong wooo.



tinggal dua hari nak raya ni aku bizi gak buat apoimnt dengan cikgu-cikgu yang wajeb datang rumah beliau time raya. haruslah booking. memang tetiap tahun aku je laaa organizer nye. aku la yang kene halo-halo cikgu-ckgu ni. lepastu buat undian nak pergi raya keberapa. undi pergi. undi tak pergi. rombongan kateko. haruslah kepoh-kepoh. nak-nak memasing dah berlaki dan beranak pinak. pitam aku aku jadi organizer ni. hahaha. diam tak diam dah 15+ tahun gak aku pegang jawatan ni. bebudak ni pon dah terbiasa. asal nak pergi beraye je mesti hala kan kat aku dulu. matila nak. takpe aku paham korang semua sibuk dengan laki. dengan anak-anak. dengan emosi berkecamuk morning sickness. dengan tengah tunggu hari nak beranak nye. padanlah jodoh aku belum sampai lagi, sebab nak nguruskan korang-korang ni rupanya. cewahh bajet-bajett ni aku ni. kakakaa

sampai cikgu pun ternanti-nanti wasep dari aku nak buat poiment katenyee. haha sabar je laa


tahun ni dah tentu raya femli aku belah ibu agak meriah dengan kehadiran cicit/cucu/anak sedoro.
kazen aku ika dah selamat bersalin beby girlz. sekaligus menjadikan makngah aku serta ibuku serta mokde mokteh makde dan acik jadi nenekla nanny, wanteh, tokcik la bagai. hokaloh. macam-macam nama. atok aku dah tentu jadi moyang. tapi taknak di panggil moyang. nak di panggil nenek. ah gasakk la. aku pon tak terkecuali. sebuk nak di panggil acikzi. hahaha. alaa rindu kat Azzra Zakira!


okla korang banyak dah membebel. ade lagi ni sebenonya. nanti sambung lepas raya. heeee
selamat hari raya korang maaf zahir batin kotla aku ade tersalah kata buat korang terasa. harap korang semua sihat di pagi syawal. kalau sakit, tekak pun sakit, dah merana takdapat merasa ketupat cicah dengan kuah kacang. hoii pebret aku tu. semoga perjalanan korang selamat tak kiralah kemana sekali pun. hati-hati memandu. ok tata!!



SELAMAT HARI RAYA!!!

No comments :