Saturday, March 28, 2020

Aku grad first class!


Salam Hi!

Disclaimer :- entry ini mungkin sedikit batak tapi percayalah maksud itu tidak sampai :p

Lame gile tak share pjj kan. ade yang tunggu kee :p 

Musim2 stay at home ni, banyak la masa terluang. Haha (tapi aku tetap bekerja seperti biasa psst… essential services)


okey! First of all korang patut ucapkan ribuan tahniah kat aku sebab bahawasanya aku dah pon selamat mengharungi detik-detik thesis yang sangat mencabar yang aku kira paling mencabar antara 11 sem terdahulu kahkahkah opss jangan la terasa nak terkejut. PJJ memang stail dia belas-belas ya semester die tu (kecuali kau istimewa).


Berakhirnya thesis aku, maka berakhirlah onak duri ranjau aku dalam PJJ selama almost 5 tahun. Perghh ini patut dibanggakan!.
Alhamdulillah result pon dah keluar masa bulan februari haritu. Guess what?!


AKU GRAD FIRST CLASS!!!!


Yahuuuuu…. Mase cek result jam 3 pagi tu kan macam-macam perasaan ado. Raso nak meninggal pon ado bhahahaha. Oleh sebab last sem tu aku Cuma amik (amik is ambil *johorean whatever) 2 subjek (class) sahaja iaitu thesis dan ethic, maka GPA yang aku perolehi adalah 4 flats guys. Ini menjurus kepada peningkatan CGPA aku dan melayakkan aku grad dengan handsomely peewettt… batch aku ni 2 orang je yang grad first class iaitu aku dah juga bff aku! (tapi die lagi terel dari aku :p)


Ape yang boleh aku sampaikan dan share-kan kat sini, PJJ is not impossible guys! You do, you get. But do it in great way!. Sujud syukur aku selamat dah semuanya. Macam tak percaya dah habis dah seksaan aku belajo lame lame lame lame lame tu haha. Mak aku orang paling tak sabo nak aku habis belajo. Hanya dia sahajala yang Nampak betapa tekunnya aku melalui episode-episod duka, suka, menangis, stress sepanjang aku study.


So, guys yang mana masih sambung study tu pleeasseeee jangan give up. Kalau rasa nak give up please cari aku manela tahu aku boleh tolong naikkan semangat korangkan!


Dan dan dan aku nak share jugak ni. Sepanjang aku buat pjj selama 5+- years ni kan, aku  Berjaya juga tukar 4x tempat kerja bhahahaha. Struggle is real guys. Kalau company kau tak support kau buat PJJ, kau ade pilihan untuk tukar kerja. Alhmdulillah semuaaa tempat kerja aku tu support je, tapi aku yang nak upgrade. Study equal kerjaya ni kau kene pandai balance. Kau nak cemerlang dalam study takkan taknak cemerlang dalam kerjaya kan? Macam mana aku boleh buat dua kerja dalam satu masa?? Nanti aku share tips nya. Banyakkkk perkara berlaku dalam hidup aku sepajang pjj ni. I is tasabar nak share hehe.


Akhir kata dari aku. Stay focus with what ever you do, what ever you dreams, pls do and dreaming in right way!


bai!


1 comment :

Mira269 said...

Hi. Tahniah dpt grad first class! Boleh saya dptkan email awk? Nak tanya Banyak tips psl pjj accounts ni. Saya nak sambung tapi takut tak dapat bawa atau separuh jalan, tapi bila baca blog awk dpt first class, rasa motivated untuk sambung. Kalau awk boleh buat,saya pun mesti boleh Kan!��