Tuesday, January 11, 2011

♥ KENAPA AKU BERBOHONG?! ♥

petikan akhbar Berita Harian (tah berapa haribulan)


sebagai perempuan, kadang - kadang kita terpaksa menipu...
mungkin untuk keselamatan??


macam aku..aku tipu sebab aku tak mahu cakap benar...haha
untuk keadaan - keadaan yang macam ini!








CERITA AKU :                                         KENAPA AKU BERBOHONG?!



aku tak suka 'chatting'...baik dalam FB mahukan mana-mana tempat...sebab tu kalau ada yang memulakan 'chat', aku terus PANGKAH...aku bukan sombong...aku cuma, cuma...cuma tak mahu, tak suka, tak berminat. lain la kalau orang tu aku dah memang kenal~


aku pernah chatting mungkin  1 atau 2 kali, suatu zaman-zaman muda remaji...macam-macam soalan die tanye...antaranya,




"rumah mana,asal mana,adik beradik berapa orang, umur berapa,ayah kerja apa dan segala macam..."


biasanya aku bohong...ye! aku ngaku aku bohong!! tapi salah ke? bagi aku soalan-soalan macam ni soalan yang lebih kepada peribadi, rimas juga...atau korang suka?? bila aku tanya kenapa nak tahu, dorang kata buat saja-saja.


Betool??


dulu aku pernah terbaca satu artikel,

hanya kenal dari FB,perempuan ni kena rogol...sebabnya segala soalan dalam chatting di jawab dengan benar...bila ditanya mak dan ayah pergi mana, terus jawab keluar..then, lelaki ni datang rumah terus rogol perempuan malang ni...dah tu nak salah kan siapa??


banyak dah kita dengar segala punca baik keretakkan rumah tangga, baik kes-kes rogol ni bermula hanya kenalan di internet atau di mana-mana majalah dalam ruangan mencari teman..


kat FB aku tu, ada juga yang tak paham - paham bahasa, dah tahu aku tak melayan kan, dah la payah nak chat! ni tak, segala macam dia post kat wall aku...lepas tu senang je aku buat, 'remove!' dan 'block' itu orang! tapi sebelum tu tengok dulu page die..mak oii penuh dengan pic perempuan-perempuan &&^%%...ayoyo~


**MISTERI . kita tak boleh jangka apa yang akan berlaku esok! kadang-kadang bila terlalu berhati-hati, lain pula jadinya


HEY PEREMPUAN, TAK PAYAH JUJUR SANGAT!

3 comments :

syazana aien said...

Alaa . Kalau jujur pun manelah tahu orang yg kite kenal or tak kenal tu
ade helah laen en ?

miss hani said...

betul tu syazana... kalau jujur sangat pun tak elok jgk.. lagi2 dgn org yg bru knl..

As Yusra said...

betOl3x.! ^____^
sO, kalO xna tipOo, bek xyah layan chat langsOng kan...huhu