Saturday, February 19, 2011

♥ Ade Sesuatu buat kita Hilang SABAU!! ♥

siapa pon tak suka bekerja di hari sabtu...siape suke? siape suke? o.k fullstop


siapa pon tak suka makan dengan gopoh gapah ibarat makan di tengah pintu gol, ibarat makan dibawah hujan, ibarat makan sambil berlari o.k fullstop


realitinya itu adalah KEHIDUPAN....kadang-kadang kita mahukan semua jadi cepat....semua benda mahu sempurna...sedangkan CINTA juga mahukan yang SEMPURNA...


2011 mengajar aku banyak perkara! atau aku sedang membiasakan diri dengan usia 23 tahun?hohoho...ah lupakan! ((20 tahun di Johor bakinya di Melaka...sekarang hati separuh Johor separuh Melaka...))


"kenapa saye suke Melaka? sebab diee bessss"


my aunt ade tanye bila agak-agaknye nak bertunang? bila agaknye nak bawak "Si ehemm ehemm" datang rumah? MY GOD! aku cume diam..tutup mulut rapat-rapat...tahan napas dalam-dalam akhirnya tak tertahan jua maka terkintut la ia...tibe-tibe jadi senak perut...tibe-tibe gatal kat tapak kaki terase macam nak sepak orang..eh eh semuanya dengan tibe-tibe



BAWAK-BAWAK BERTENANG!




aku sendiri tiade jawapan...tiade kata putus...bagi aku dengan usia 23 tahun..di ulang 23 tahun! usia yang patut merasa sehabis rase dan dihabiskan dengan sesuka ria yang mungkin...kalau difikir-fikir direnung-renungkan mampu kah aku menempuh alam rumah tetangge...alam mengandung...alam bersalin...alam pantang ohhh!! mahu tak mahu...lambat atau cepat insyallah akan dilalui juga!


aku faham dan aku hormati setiap bait-bait kate yang terkeluar dari mulut mereka...positif nya mungkin mereka tak mahu aku jadi seperti ini ::://:::




alhamdulillah....'aku masih dara' best juga cerita tu...hehe di atas sejadah cinta aku berdoa semoga aku dikuatkan iman di hindar sifat sikap perangai pe'el mengarut, mencarut, ape boleh pandang-pandang jangan peygang-peygang naaa...naaa...naaaa



ekonomi, kewangaan, kestabilan hidup aku rase sangat-sangat memainkan peranan penting sebelum memulakan atau lebih tepat melangkah ke alam perkahwinan...cobe di bayangkan..dengan berbekalkan usia 23 tahun...berape aje lah saving yang haku haderr! haremmmmmm! ehh! mesti la dah banyak! ape pandang-pandang, nak sikit la 2! huahaaaa



mungkin ramai yang kate.."ala perempuann...tak payah pikir ape..lelaki yang tanggung semua!" COPP! zaman dulu mungkin...tapi untuk zaman sekarang  kita kene sama-sama ade kewangan yang kukuh...sama-sama kena stabil! tak gitu ibuk ibuk?!


jeng jeng jeng....ini budak tak pernah nak sabau!



KADANG-KADANG RASE MACAM TAK SABAU NAK KAWEN-KAWEN 




untuk tatapan dan peringatan diri aku...aku harus bersedia...almaklum la kita hanya mampu merancang...jap lagi ade yang bagi salam..ade yang bawak tepak sireh..ade yang bawah cincin bolah rotan....ngeee!! ngerinye bila dipikirkan...kawan-kawan ramai dah lepas FASA I dup dap dup dap menanti FASA II pulok... 


"haisyemennn dey minachi bawak bertenang boley?!"...akan tiba jua saat-saat bahagia itu!



sekiannnnnn!!

1 comment :

Gen Fujita said...

Kalau dah sampai masa, tak dapatlah menolak, cuma bila masanya sampai tu yg kita tak tau. Mungkin umur 25, 30, 35, 40, entah-entah 50-60 (sudah tentu ramai yang tak nak demikian).