Friday, September 6, 2013

HARI MERUNGUT MALAYSIA


salam jumaat khafi..


di jangkakan isu pasal Minyak akan terus hangat di perkatakan sehingga beberapa bulan ini. ade yang kata selepas bajet 2014 akan turun semula. so, hadirin hadirat di minta bertenang.

ekceli, kita ni kalau boleh la, pandang dari sudut yang paling tinggi. merungut dan seterusnya merungut pun masalah tak selesai. gaduh kat pesbuk takpe kot tapi jangan sampai buat demonstrasi harem. itu kekdah yang tak rasional ok. kate suruh malaysia maju ke depan. ape kata kita dulu yang berfikiran ke depan supaya boleh membawa Malaysia negraku ke depan-depan. *asal macam janggal je ayat aku ni. mentaliti harus senada dengan tindakan gituw.

mungkinlah, ini bukan isunya untuk merungut. others people say it's just like mempertahankan hak rakyat. aku kat sini tak sebelah sape-sape. aku pon belom lagi isi minyak sejak harga minyak naik. senyum. aku percaya PM pun susah nak buat keputusan ni.

so, pesanan pada diri sendiri juga stop merungut. insya Allah ada jalannya sekurang-kurangnya Malaysia masih AMAN. sekian coretan tak berapa nak coret. wassalam~



1 comment :

tenku butang said...

Follower ke : 784
Hai.. Salam Kenal..
done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/