Tuesday, May 7, 2013

Jom Mengundi

as-salam...

ni cerita pasal ahad yang lepas 05/05/2013. tarikh mengundi satu malaysia..

sebelum aku story pasal pengalaman aku mengundi untuk pertama kali ni. aku nak tolak siap-siap yang  mana entry ini tidak berbaur politik..sekian..ehehe

aku lagi mengambil kira pengalaman yang bermakna aku ni, untuk jadi bacaan aku juga nanti. mana la tahu kot-kot time tu aku hilang ingatan ke..bhahaaa sinis ayat tu!

ok, seawal 7.45 pagi hari ahad tu aku dah siap untuk pergi ke Sekolah Cina (tempat aku mengundi)... siap dengan penuh semangat tahu. semat dalam hati supaya kat sana nanti mata kene bukak luas-luas. time ni la kite nak tgok orang-orang yang macam-macam ragam..heheeee

sesampai kat Sekolah Cina tu, aku memang dah agak, jalan memang jem terok! tapi alhamdulillah Allah mudahkan kerja aku, so, sampai ke Sekolah Cina tu aku terus dapat parking dekat je dengan sekolah. alhamdulillah sangat.


ni la Sekolah nye..aku sampai je disambut dengan kakitangan bertugas dekat situ..memayungi dahku sehingga masuk ke dalam Sekolah. sambil tanye nama, umur, duduk mana..dah lain-lain yang sensitip disini..meheehee


masuk ke dalam Sekolah, aku terus beratur untuk pendaftaran, ialah kite kene tahu nama kite ni berada di saluran mana ye dok?...ekcli kite boleh cek dekat tenet.. aku dah print out siap-siap tapi tetinggal dekat opis...tak bagus tahu..



beratur...



daftar...


dah nak sampai giliran...weee...sangat cepat ok dorang buat kerja...


aku berada di saluran 6.. yang aku nampak mereka-meraka yang berada di saluran 5 dan 6 orang muda...mase ni la jumpe kawan-kawan sekolah ok...tapi tak betegur sapa pon..sebab masing-masing muke ketat..keluar dari bilik mengundi semua jalan terus kedepan, tak de pandang kiri kanan..scary~

aku pulak dok tinjau-tinjau mane patut...macam mamarazi u ols...haha..setiap bilik ade polis jaga..dah dalam bilik mengundi tu ade polling agent dan yang lain-lain tu...

bile dah nak sampai giliran aku, ade pulak wanita-wanita mengandung yang bertuah dapat terus masuk tanpe beratur...untung tak dorang...untung tahu...haha..keutamaan harus diberikan kepada yang layak ok.

dah sampai turn aku, aku masuk dengan penuh bersemangat, serah ic dan kertas daftar tu, then die sebut name dengan lantang, terus di calit jariku ini...weeehuuu seronok...nampak tak aku sangat excited dengan hal-hal yang macam ni...bukan nak pikir pasal politik sangat pon...heheheee

usai memangkah, aku pon keluar...terserempak dengan member, benti ----> borak -----> cepat-cepat berlalu...haha

apepun pengalaman aku ni sangat bermakna dalam hidup aku...5 tahun sekali kot...di usia 25 tahun ni, baru sekali ni aku pergi, kene tunggu umur 30 pulak lepas ni...heheeeheee



tadaa......


*kawan-kawan, makcik, pakcik aku ade yang bertugas sebagai pegawai SPR...so, thats mean, dorang sangat sibuk, penat dan sentiasa berdebar-debar...






No comments :