Tuesday, May 28, 2013

Tindakan di luar kawalan...

aku tak tahu nak kelaskan cerita aku ni dalam bahagian ape...sebab ianya sangat tragis untuk di ingati..

hohoo...

alkisah pagi tadi, sesudah subuh jam 06.15 pagi aku dengan roomate aku bersemangat nak pergi joging...seriusly aku yang lebih bersemangat..cewahh..

siap berpakaian sukan, kasut, stokin semua kami pon melangkah keluar ke taman depan. niat hati nak pusing satu taman...konon-konon nak pergi tasik pepagi buta tu, tapi atas faktor keselamatan aku batal kan je niat member tu...serammmm kot..

keluar je taman baru langkah yang ke 26, aku perasan 2 ekor anjing tengah menyalak dan berlari laju kat arah kami...AKU? aku saaaaaannngggggatttt takoottt...aku tak pernah langsung hadapi situasi macam ni!!!! otak aku pon tak pernah nak save cara menyelamatkan diri bila bertemu anjing yang meroyan macam tu..sangatt sangatt takut...dan bila seseorang tu dalam keadaan yang amat-amattt takot, otak tidak mampu nak berfungsi dengan baik..ke otak aku je?? haha

otak aku langsung x sempat nak sampai kan maklumat apa  yang harus aku lakukakan di saat itu...dengan keadaan yg sangatttt huru hara, aku boleh terbangggggggg....flyinggggggggg...memanggggg member terkejut berok la...aku boleh melompat dah menerbangkan diri aku melepasi longkang dan tebing yang agak tinggi...fuhhhh!!!! sangatt tak percaye kannnn...tinggi ok..lepas aku mendarat kat belakang tebing tu kepala aku pulak terhantuk kat simen parking kereta..(kira aku mendarat kat parking kereta taman sebelah..) memang gila jauh, dah la terhantuk, lepastu  terus je bangun terus je macam nak sambung lari....tapi bangun-bangun je badan aku melayang-layang..kepala otak jadi biol..totaly biolll...memang aku x dapat bayangkan situasi pagi tadi yang sangattt gilaaa...jam 6.30 pagi kot!!!...haha...

konon-konon macam tu la...terbang siap kepak-kepak..haha..memang lawak kalau ingat balik..longkang dan tebing yang besar..kalau lalu kat situ, siap pejam mate, sangat seram kalau ingat balik...camne la aku boleh melompat tinggi weiii...sangatttttt tak percaya..haha


oh lupa pasal member pulak,

die sempat bagitahu jangan lari...so die stand je kat depan anjing tu siap halau pakai kaki...die jatuh jugak la, sebab aku tertolak die, hahaaaa...adoiii...siap macam drama bollywood...dalam masa kurang 3 saat kotttt...betul-betul tak ready nak buat ape-ape..kira kejadian tu berlaku dalam sekelip mate...mmmmmmm ngeriii

lepas dari kejadian tu, kiteroang tenang kan diri, member dah menggigil satu badan, aku pulak terhuyung hayang gaye orang mabok..siap landing atas kereta orang...nasib baik tak bebunyi..fuhh....memang gila dasat!!..lepas semua cool, aku pon check la member kot-kot ade luka mana-mana...nasib baik la takde, aku je la yang melecet kat kepala lutut akibat salah landing..mehehee...lepastu kitrorang boleh pulak sambong joging kat taman yang jauh dari anjing-anjing...kira selamat sikit...mm dapat la 6 round...mase berjoging tu tak la sakit...bila nak sampai rumah baru sakit kepala nak muntah, lepastu sakit badan akibat emergency landing tadi..hahaaa


tengok-tengok kepala lutut aku dah bengkak 3 kali ganda!! mak oiii baru la terase sakit semua badann...sakittt ooowkkkk....cepat-cepat sapu minyak gamat...lumur satu kaki...haha...


sekarang ni kepala aku masih lagi biol..masih lagi sakit kaki ni...tapi ni semua tak mematahkan semangat aku nak joging lagi..haha..target raya slim..wakaka....

kira nasib baik jugak la kaki kanan yang parah, kalau kaki kiri susah jugak aku nak drive...manual katekan..memerlukan sepenuh tenaga kot nak tekan clutch...kehkehkkkehh...


ape pon ni semua pembakar semangat aku!! yeahh cayok azi cayok~~~






1 comment :

Anonymous said...

Bahaya nya jogging time 6.30 pagi..lepas ni jogging bila taman tu dah nampak terang..time matahari dah terbit ke..ok :)