Wednesday, September 10, 2014

PLATE NUMBER -PATAH

hai, hello,

Kalau perasan entry lepas ada sebaris ayat plate number patah aku merah kan. Sebenarnyakan perkara ni bukan di sebabkan eccident haritu. Kehkehkeh tapi aku diam diam je. Tak sangka pulak dapat masa claim insuran tu. Wehuuu rejkii!


Plate tu patah pada hari dan waktu yang lain. Iaitu ketika seorang lelaki telah mengundur kereta beliau secara memvavi buta lalu tercium la bahagian depan kereta aku. Kuat ok sampai termati enjin kereta aku die punya terkujat tu. Aku pulak masa tu tengah pandang kiri tak tengok la depan. Yela tengah parking kot tak terpikir langsung ada musibah masa tengah stop tu. die tu yang nak kuo parking secara membabi buta. Ape butakah dia tak nampak lembaga hitam sebesar alam ni?. Itu persoalanya. Aku marah betul bila orang cakap pompuan bawak kereta tak cermat like a man. Hello, ni yang terjadi depan mata aku ni amende? Like a man or like a girl?. Orrrr like a boy? Heh heee


Aku gelabah jugak la kan. Well said, aku ni memang kaki gelabah tapi harus control macho sikit. Aku syak bumper depan mesti remuk terbenam. Sebab hentakkan yang kuat wei. Sekali aku tengok, lahh plate number tu je yang retak sikit. Tapi still lagi bercantum. Nombo dan huruf tak pecah tak rosak. tapak die aje bingkai pon tak terbelah tak tercalor. Jadi mase claim insuran itu hari dapat weii yang baru. Nombor dan bingkai die semua reuse. Kahkahkah. Aku menggelabah ingat teruk tau. 


Sebab seriusss kuat. Orang kat kedai dobi tu dok tengok kot-kot kereta die terkene. cis!
Oh! Kereta laki tu? Die punya pon takde pape, just calar je. Abang tiri saga rupanya (waja). Tapi cembese ar budak laki kena cool kan. Die ilex je, takpe wak sikit je ni. Elok je ni. Sikit je ni. Wahh kemain ko elok la sikit la. Ni retak ni ape cer. Eh eh eh aku tak cakap gitu. Aku perati je die ni tau. Saber. Pokoknya cooool.  aku pun macam emmmmm bialah sikit je, anggap je semua ni ade hikmah. Wah cepat beno menginsafi diri. Haha. 


Tiap kali pergi snowcarwash aku suruh bebudak tamil tu hati-hati sikit. Yola dorang pakai waterjet kot. disentalnya plate num tu sungguh-sungguh maunya tercabut?. Tapikan ade satu tempat ni die tak dengo cakap aku. Mementang aku ni pompuan ko sambel lewa je mengabaikan permintaan aku. Di sentalnya plate tu sungguh-sungguh. Seb baik elok takde pape. #urutdada aku dengan budak tamil ni. Bebetul sana india mari tau.


Ok tu je cerita sejarah plate patah tapi dapat percuma baghu. :p . berdasarkan cerita ini aku rasa aku macam untung sikit la pasal aku tak payah susah hati pikir plate num, tu lagi. bende ni menghantui idup aku tau. Tak lena tido. Sikkarang saiyaa... ade sikit senyum panjang. Eh tertamil.




:p

No comments :