Saturday, December 18, 2010

♥ oiii tahi kucing betul! ♥

hahahaaahaaa ketawe dulu , nak marah pun ade!


alkisah...sedang aku berusaha laju - laju menyiang ikan bilis setengah kilo depan pintu dapur rumah, (iyalah buat kerja cepat - cepat kejap lagi nak tengok REMAJA)...sambil menyiang sambil juga aku berangan sambil juga aku dengar lagu sambil juga aku membebel bilamana duri ikan bilis tercucuk jari telunjuk aku yang runcing lagi cantek ni..ahaks! syok - syok aku berangan kawen - kawen tiba - tiba



jeng jeng jeng



aku terkujat BAPAKK!! (itula ayat melatah gedik aku..orang lain panggil makk bila terkejut..aku pulak panggil bapak...haha) sambung balik setoly aku terkujat dek terdengar vokal jeritan ibu ala - ala Ziana Zain. terlambung - lambung tahi ikan bilis sikit lagi mau masuk dalam mulut aku (untuk menyedapkan lagi cerita!)


"oii kucing kurang asam kau , berak dalam pasu bunga aku!!"


lebih kurang macm tu la lirik yang dilontarkan...kalau mase tu ade handset ditangan dengan kadar segeranya aku menekan button record...jahat gila anak ibu yang sorang ni....hahaha



adat berumah taman, mana ada tanah untuk kucing melepas hajat...jadinya tanpa memikir panjang malah malas nak memikirkan risiko yang akan datang maka kucing tersebut yang digelar boboi oleh tuan empunya, melepaskan hajat tersebut didalam pasu bunga ibu...pasu bunga cantek berwarna coklat kuning - kuning air di beli di Air Hitam antara koleksi terbaik malah tumbuhan yang segar lagi hijau tersebut telah banyak berjasa bagi menyedapkan lagi lauk pauk masak lomak cili api baik ikan keli mahupun ayam...pokok apakah?? itu la dia Daun Kunyit diberi nama...hohoho masih ketawe lagi dengan nada yang slow...



dek kerana bengang dengan tindakkan drastik kucing tersebut ibu membuang pokok beserta denagn tanah -  tanah nya sekali..paling lucu kucing tu boleh duduk dalam jarak yang agak dekat juga la memerhatikan tahi nya dibungkus oleh ibu tanpa rasa bersalah....hahahhaaha nasib baik kau kucing kalau manusia dah lame aku bakar...bia gatal 'tott' kau hahaa...






aku dengan adik tolong juga..tolong gelak tolong bebel kan si kucing yang tak mungkin akan paham bahasa manusia ini...


selesai kes tahi kucing ni...dengan segera aku menyudahkan kerja yang tinggal lagi beberapa ekor (banyak lagi!) sebelum cerita REMAJA setat..


sambil - sambil aku menyiang ni sambung balik berangan kawen - kawen..tp kejap berselang seli dengan kes tahi kucing tadi...ketawe bagaiiii....



aku terpikir ape selama ini memang pasu tu jadi toilet kucing tu ape, sebab kan bila dia dah mula melepas kat situ maka hari seterusnya dia akan melepas kat situ juga cuma baru ari ni aku baru perasan atau baru hari ni kucing tu melepas kat situ...jadinya...jeng jeng jeng pokok Daun Kunyit lagi subur dan hijau adalah baja semula jadi yang disedekahkan oleh  kucing tu ke??....hahaaa padanla SOOODAPPP~~


**segala gambar ehsan yahoo!

20 comments :

Anisa Hang Tuah said...

kucing sgt comel
bile dh berak merata2 hilang comel

hans said...

owh
mungkin dia dah tandakan pasu tu sebagai kawasan dia kut
tu keje berak dekat tempat yang sama jer tu
hahaahha

P/S : Seronok Kan Bila Kena Prank Dengan Kawan Sendiri?

muhamadsufian89 said...

kucing selalu berak kat depan umah dekat kolej ni masa sem lepas..geram betol..ishh!!

Cik Jannah said...

haha..cmne rasenye daun kunyit berbaja kan taek kuceng? hehe

misSbLurRy said...

mcm ubi kayu la..dok tepi2 longkang tue la lagi sodap

kembatolo™ said...

lagi kuning jadik kunyit uh.. haha

Qaseh dalia adelia said...

sbb tu xmau pelihara kucing haha

Encik MT said...

tu baja tuh...kucink tuh berniat baik okey! haha!

Ain Zulaikha said...

huaaaa kesian kucing tu kena bebel, tp boleh pulak kucing tu buang kat tmpt baekk punya.. hahaha kalau sy pun sy akan bebel sama.. T_T

azi nur said...

sufian : dulu dok hostel pon asyik bau taik kucing jek..hehee

azi nur said...

cik jannah : memang sooodap lain drpd yang lain..hahaa

Myaby said...

i dulu masa kt utm bela kucing dalam kete. setakat taik die sireh je. hahahaha

da biasa da.

Ein Auzai'y said...

biasalah kucing...if tue pot dia....memang itulah tempat dia...

khaiyisah husna said...

ini ler sebab sy xsuke kucing.... xo

azi nur said...

myaby : my God...leh tahan 2...heeebaddd hehe

azi nur said...

husna : tp kucingkan binatang kesayangan Nabi Muhammad~ :)

alienelliz said...

kalau rumah taman tak pa, cm dh biasakan? tapi ni nak kongsi kat rumah flat aku..huhu, ad ke kucing tu selesaikan tugas dia depan pntu lif, rumah aku lak dekat dengan lif tu, mmg tiap hari aku ad keje la nk bersihkan..haha

azi nur said...

wahh memang rajin.....kadang2 bukan sebb rajin pn tp terpakse kan kan...hoho

n0n0i♥a'n'l said...

Kucing memang nature gitu kan.. hehe sebab tu kita kena train dia jangan berak merata2..

Tapi.. as much as I can see.. ada gak kelebihannya dia berak ctu EKEKEKEKE

azi nur said...

haha...adooyaii sabo yo lah..memang sooodap~