Thursday, November 14, 2013

UNTUK MEREKA YANG LAHIR TAHUN 1985-1996


hai...... \\'o'//


mesej yang diterima dari BFF aku @aenainun. harus disebarkan di blog ye. sebab aku da takde stori. aku ade stori tapi macam taknak stori kat uolz...pfffffffff!!



pasal kumpulan Spin tu dulu memang betul la jadi kegilaan zaman sekolah aku. dulu berebut-rebut cakap 'dia tu aku punya. dia ni aku punya' kat ahli kumpulan spin/newboyz..hahahahahahaa


pasal My Biodata tu pulak memang aku senyummmm lebooo la..aku ingat sangat!. masing-masing beli buku kulit keras/kulit lawa/kertas warna-warni suruh kawan-kawan isi biodata dalam tu. aku pun tak terkecuali la kan. macam-macam la tulis My Biodata, My Personal Detail, All About Me. kehkehkehhhhhhhhhh lawakk lawakk lawakk. siap rembat gambo dalam album potong kecik-kecik tampal! kahkahkahkahh weiii lawakk ni lawakkkk aku nak tersentot dahhh kalau teringat balik!. aku teringat ibu aku mengamuk sebab gambar semua banyak hilanggg! hahahahha


aku rindu nak main getah kat rumah kawan sampai senja baru balik rumah. sampai rumah dapat penyebat sedas dua. tu orang tua kata mendapat! dah senja baru balik rumah mak bapak mane tak mengamukk..zaman dulu la..zaman sekrang aku tak pastila kekdah orang tua ngajo anak camne. ibu abah aku dulu garanggggggggggggggg gile hokey. tak dapat tali pinggang, penyangkut baju sampai bengkok! hahahahaha


balik skolah agame mesti singgah kedai pakson (pak hassan..ustat hamdani yang bagi name kedai pakson hahahaaa) beli jajan tora datang lagiii....dalamnya ada coklat bulat-bulat satu paket dengan pemainan. lepastu buat koleksi. selain tora ade jugak dingdang, J.J pon ade yang kotak kaler pink tu. lepastu up sikit dah tak pakai kotak, pakai plastik gambar spiderman, batman. hahahahaha lawak la dulu!!! dulu aku tak main game tikam-tikam duit 20$/50$ tu. sebab kalau ibu ke abah aku tahu aku main tikam mampos aku kene belasah! tapi kadang-kadang aku mainnn jugak. budak-budak mase tu dengar pulak kate makbapak kau! tapi aku bijak la jugak. aku bagi doplosen kat kawan aku suruh die yang main. dapat barang kalau best aku amek! selalu dapat cincin je la manjangggg... eh eh eh aku teringat la gula-gula warna warni panjang balut plastik lepastu hujung sekali ikat cincin mainan. pemes duluuu gula-gula tu..budak-budak dapat cincin cengituuu memangggg satuu kebanggaan para jemaah classmate! hahahahaa coii sangat..


 mostly apa yang di katekan adalah benar dan aku bertuah sebab dapat melalui zaman tersebut
haha... 
serious aku rinduuu zaman tu!!



adds : uolz battery doctor memang besh 3 1/2 hari sekali baru charge battery. so, sila download app yang dah berkurun lama tapi aku baru nak donlot. kahkahkah




No comments :